Заедно повдигаме планини, заедно градим бъдеще без дим
15 November 2024
Анна Габровска и Поля Александрова
Анна Габровска, ръководител на отдел „Култура и човешки капитал“, и Поля Александрова, ръководител на отдел „Корпоративни комуникации“ във „Филип Морис България“, за устойчивостта на работното място, благополучието на служителите, задържането на таланти, умението за създаване на съдържание, заедността на различните поколения и силата да промениш играта.
Какви са пресечните точки между работата на отдел „Култура и човешки капитал“ и „Корпоративни комуникации“ във „Филип Морис България“?
Ани: Това, което ни обединява, е общата ни визия за бъдеще без дим. Но за да я осъществим, градим културата на организацията ни, тя е основният двигател на промяната. А комуникацията е основният, обединяващ инструмент. Нашите послания вътре в организацията и към външни аудитории са огледало на нашите ценности и поведение, вплетени в корпоративното ни ДНК. Но можем да успеем само заедно, ръка за ръка.
Поли: Заедно сме в най-разнообразни формати, свързани с изграждането на работодателската ни марка, организацията и участието ни в събития, комуникацията на ценностите на организацията с външни и вътрешни аудитории, подготовката на посланици на компанията за изяви в различни канали. Срещаме се и в проекти, свързани с устойчивостта на работното място, благополучието на служителите, реализирането на концепции, свързани със стажантски програми, и привличане и задържане на таланти. И най-вече - креативните идеи на отдел „Култура и човешки капитал“ за развитието на хората е важно да пристигат до крайния потребител, поднесени по възможно най-добрия начин - именно там са концентрирани общите ни усилия.
В постоянно променящата се действителност, какви са основните нововъведения в сферата на човешките ресурси и корпоративните комуникации?
Поли: От гледна точка на корпоративните комуникации нововъведенията са свързани най-вече с появата на нови канали. Това ни дава възможност да таргетираме по-успешно аудиториите си, познавайки по-добре техните интереси. Основно предизвикателство остава умението да създаваме съдържание, така че, от една страна, то да е достоверно, а от друга - любопитно за крайния потребител. Затова с Ани винаги се опитваме да сме интересни и искрени разказвачи.
Ани: Това, което правим за хората, е например да засилим нивото на точност чрез дигитализация и улесняване на процесите. Предизвикателство за нас е и да избираме правилните хора. На пазара на труда все по-важно е кандидатите да знаят, че не просто имаме добри диапазони на възнаграждения или придобивки, а и какво цели организацията и дали визията на организацията има обществено значима цел, как се грижим за служителите си и какво правим за тяхното благосъстояние. Това са силни мотивационни фактори за младите хора. Ние с Поли сме в непрекъснато партньорство, за да направим комуникацията за това стойностна за хората, които слушат и четат.
Как управлявате различните поколения на работното място? Имате ли специални политики в тази посока?
Ани: На глобално ниво работим активно в посока сближаване на представители от различни поколения, защото вярваме в разгръщането на пълния потенциал за иновации чрез трансформиращата сила на сътрудничеството. От една страна са по-възрастните поколения, които разполагат с огромна база от знания, бизнес нюх и опит, а от друга страна са младите, въоръжени с нови умения, свежи идеи и безстрашен подход. Когато различните поколения работят заедно, това без съмнение е рецепта за създаване на иновативни бизнес решения. Ако трябва да говорим с конкретика, средната възраст във „Филип Морис България“ е около 35 г., което означава, че сме млада организация.