Трите лица на Rabanne H&M

Колекцията е реверанс към творческия гений на Пако Рабан, а ние ви я представяме ексклузивно с участието на трите посланички на дизайнерската колаборация за България – Александра Богданска, Михаела Филева и Славена Вътова

Слав 20 October 2023

Снимка: фотография Слав&Хубен грим Георги Русев коса Денис Якимов / Inspire Style Director

Тази година модният гигант H&M вдигна залога с втора колаборация с бранд, чийто дизайн е с иконичен статус. След пролетното лансиране на Mugler H&M през есента ни изненадва с Rabanne H&M.

Колекцията е реверанс към творческия гений на Пако Рабан, а ние ви я представяме ексклузивно с участието на трите посланички на дизайнерската колаборация за България – Александра Богданска, Михаела Филева и Славена Вътова.

Вдъхновявайки се от архивите, когато мосю Рабан е вихрил въображението си, но и от творенията на Джулиен Досена за колаборацията, осъзнахме какъв път е извървял модният бизнес оттогава досега.

Доскоро новите творения на дизайнерския гений се представяха на крайния потребител от модели, а интернет не беше чак такъв фактор. Последните години модните брандове търсят все по-близък достъп до потребителите и така, естествено, много от кастингите вече не са в офисите на модните агенции, а на полето на социалните мрежи. Физическите мерки и нормативи, тровещи живота на моделите, вече не са фактор.

Критерият се измерва с броя последователи, но и с добавената стойност, която дава на аудиторията си създателят на съдържание. Това ни подтикна да поговорим по темата с трите лица на Rabanne H&M и да се опитаме да открехнем завесата – какво се крие зад фасадата на това да си влиятелен и харесван в социалните мрежи и какво място заема модата в гледаното под лупа ежедневие.

Александра Богданска

Работа ли е да поддържаш социални мрежи и колко време средно от деня ти отнема?

Не само е работа, а е работа на пълно работно време, че и повече. На ден изкарвам над 2 часа само в Instagram – толкова ми е нужно, за да форматирам, опиша, настроя и кача съдържанието за деня. През последните 2 години нямам ден, в който да не съм качила поне едно стори. След това идва комуникация с клиенти и партньори, писане на мейли, планиране на дати и локации за снимки и синхронизиране с екип: монтажист, оператор, гримьор, фризьор и т.н. Понякога отразявам вечерни събития, от които в реално време споделям съдържание, тоест ако работният ден на останалите хора свършва в 18 ч., то моят понякога продължава много повече.

Има ли продукти, кампании, които не би допуснала в съдържанието си? В кои посоки се самоцензурираш и защо?

Допускала съм грешки, но към днешна дата не бих рекламирала твърд алкохол, цигари. Разграничавам се от вулгарната визия и прекалената голота. Не се чувствам комфортно да споделям и политическите си възгледи в социалните мрежи.

Любимите ти каузи, които подкрепяш в социалните си мрежи и не само и които не са обвързани с финансово възнаграждение?

Обичам да подкрепям жени и техните бизнеси и начинания, които са смели, независими, устремени и с визия. Такива, които не се сравняват с останалите, знаят своята стойност и винаги довършват нещата докрай. Такива жени са вдъхновение за мен и затова се старая да им помагам, да ги показвам на света и да ги подкрепям.

Как би описала на петгодишно дете какво работиш?

Синът ми е на 4 години и той знае, че мама се снима и създава видеа, които качва в интернет, за да ги видят други хора. Нещо като телевизия, но в интернет. Това е и причината понякога непознати хора да ме разпознават и да се снимат с мен.

Горда съм, че всеки път, когато усещах, че се е случило събитие в живота ми, което е приличало на Край, намирах сили да продължа и си давах сметка, че това е било само Началото.
Как се промениха социалните мрежи от първия момент, в който си започнала да ги ползваш, досега? И как това влияе на работата ти?

В началото инфлуенсърите се борехме за вниманието на брандовете, брандовете определяха правилата, а сега е обратното – аз избирам с кого да работя и как да представя продукта/услугата. Клиентите са напълно ОК с идеята да говоря „на моя език“ с хората, които ме следват и се припознават в мен и това, което правя.

Ако приемем, че социалните ти мрежи са  отражение на личния ти свят, ти ли си господарят, или социалните мрежи сами налагат правилата?

Аз съм господарят, защото не се старая да „отговоря“ на определено очакване, както обикновено правят социалните мрежи. Прекарвам сравнително малко време в търсене и гледане на други профили, за да избяга елемента на сравняване и липсата на идентичност.

Изброй три неща, с които си горда от пътя ти досега?

Горда съм, че всеки път, когато усещах, че се е случило събитие в живота ми, което е приличало на Край, намирах сили да продължа, за да дойде моментът, в който да си дам сметка, че това е било само Началото.

Какъв според теб щеше да е животът ти, ако социалните мрежи не бяха създадени?

Щях отново да се занимавам с медии или шоубизнес, но под друга форма най-вероятно. Може би щях да съм от другата страна на прожекторите – фотограф, видеограф, редактор…

Какво място в живота и работата ти заема модата? Водиш ли се от бързо сменящите се трендове, или търсиш свой персонален стил?

Моят персонален стил е комфортът. Изхождайки от удобството на дрехите, намирам начин и да съчетая елементите от облеклото така, че да изглеждат вълнуващо в комбинация. Мисля, че някой беше дал име на този стил – high & low.

следваща страница »
ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР