Само от мъже

Снимките на новия български филм „В сърцето на машината“ вече приключиха. Кастът е сто процента мъжки и обещаващо силен. Драмата с елементи на трилър очакваме догодина по същото време

Адриана Попова 26 August 2020

Юлиан Вергов

Снимка: Кристиана Пенкова - Кика

Това е най-личният проект на Мартин Макариев, един от най-талантливите режисьори от младото поколение („Диви и щастливи“, „Вила Роза“, „Привличане“, епизоди от „Под прикритие“). Става дума за филма, който той снима от началото на август - „В сърцето на машината“.

Историята, по която Мартин и сценаристът Борислав Захариев работят години наред, му е разказана от негов близък. Чува я за първи път като дете и мечтата му е някой ден да я пресъздаде. Случва се в края на 70-те години в затвор, където една невинна душа предизвиква противопоставяне между осъдени и надзиратели.

Кастът е изцяло мъжки. Чуйте само имената: Александър Сано, Христо Шопов, Юлиан Вергов, Христо Петков, Ивайло Христов, Владимир Зомбори, Стоян Дойчев, Башар Рахал. Специално поканен е македонският актьор Игор Ангелов, когото зрителите познават по излъчвания и у нас комедиен сериал „Преспав“. Героят му, двуметров затворник с прякор Сатъра и убийствено досие, е в основата на

конфликта.

Снимките – оператор е Андрей Андреев, текат в заводско хале в покрайнините на София. По стените са лозунги от социализма. „Осъдените“ не са в онзи живописен раиран дизайн, с който свързваме престоя

в някогашните затвори, а в работнически дрехи в зоната на сивото. Мирише на стомана – буквално и преносно. Юли Вергов е в униформата на надзирател с плътен сталински мустак, а Влади  Зомбори е негов „колега“ в ролята на най-младия от надзирателския екип.

В паузите за подготовката на поредния дубъл актьорите седят в преддверието на цеха и обсъждат как по-добре се пада – върху дюшеме или върху дюшек. Дюшекът очаквано печели. После ги викат за

снимките. По уоки-токито се чува – затваряме вратата, никой не пускаме, камерата е готова.

„В сърцето на машината“ ще е първият български филм, заснет в 4К и HDR качество, което позволява по-голям контраст и спектър от цветове. Виртуозният Виктор Стоянов,  работил с екипа на великия Ханс Цимер (автор на музиката на "Рейнман", Гладиатор“, „Последният самурай“, „Шифърът на Леонардо“, „Карибски пирати“), е композитор на продукцията. Филмът се реализира от компанията „Форуърд Пикчърс Ентъртейнмънт“ с продуценти Александър Пенев и Мартин Макариев и ще се разпространява от „Силвърнойз“ на Александър Сано.

Премиерата се очаква есента на следващата година, когато ще можем да видим драмата на човечността, избуяла на място, където не й е мястото – поне според общоприетото мнение. И да не забравяме, че Мартин Макариев е голям почитател на Спилбърг, който умее да разказва емоционални истории, наситени с ярки образи.

ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР