За ролята на един корем
Владо Пенев танцува на сцената пред Светлана Янчева. Очертанията на ризата му намекват за доста наедряла талия. В следващия момент тръгва да се съблича от кръста нагоре. Като че ли цялата Камерна зала в Народния театър затаява дъх с надеждата, че не, той не, няма да го направи. Прави го. И на сцената се появява трети герой – Тялото на Владо Пенев.
Пиесата е „Жана“ на режисьора Явор Гърдев, от която си излязох с повече резерви, отколкото очаквах. Но Владо Пенев!
Владо Пенев в епизодичната си роля прави нещо, което само абсолютно великолепните актьори могат – вгражда се. С глас, с гримаса, с мимика, с тяло. Много добре си спомням как изглеждаше преди години във „Вуйчо Ваньо“ в Народния театър – хора, това бяха най-хубавите мъжки крака на българската сцена. Сега тялото на Владо Пенев е различно. С раблезианска телесност, която те блъсва челно. И те обезоръжава. Той е пред теб, пред публиката и не крие нищо. Създава нови точки на интимност със зрителите си. (Докато например голотата на Леонид Йовчев в „Хамлет“ - отново на Гърдев, беше безлична и механична, поне за мен.) Подобно беше усещането, когато миналата година гледах „Почти представление“, отново на Явор Гърдев, в Младежкия театър. Тогава тялото беше на Георги Стойков, секссимвола от „Вчера“, отново голямо, шоково, иронично... Смело. Големите винаги са смели.
Георги СТАЙКОВ, актьорът се казва СТАЙКОВ. Недопустима грешка, направена от човек, с претенции за критик.