Паоло Сорентино - новият папа на италианското кино

„Предпочитам претоплената паста пред прясната, защото ми напомня младостта, когато се връщах у дома призори и си претоплях останалата от миналия ден храна“, казва италианският режисьор Паоло Сорентино

Ирина Иванова 14 June 2020

с Джуд Лоу и Джон Малкович

Снимка: getty images/guliver

„Предпочитам претоплената паста пред прясната, защото ми напомня младостта, когато се връщах у дома призори и си претоплях останалата от миналия ден храна“, казва италианският режисьор Паоло Сорентино, който с филмите си „Великата красота“, „Младост“ и „Те“, както и със сериалите си за HBO „Младият папа“ и „Новият папа“ постигна детската си мечта – славата на рок звезда. При това не само в Европа, но и отвъд Океана.

На 31 май 2020 г. Сорентино навърши 50. Вече сякаш има всичко – семейство с две деца, къщи в Рим и в Ел Ей, Оскар, Златен глобус, БАФТА, Златна палма от фестивала в Кан, Златен лъв от фестивала във Венеция, шумен световен успех със сериалите за папа Пий XIII / Лени Белардо (в ролята е Джуд Лоу) и… плеяда холивудски звезди на разположение. „Холивудчани“ винаги тайно мечтаят да бъдат „открити“ от някой европейски гений, а да снимаш във филм на Сорентино вече е привилегия, чест, признание и всички са наясно с това. Най-новата избраница на режисьора е Дженифър Лорънс, която ще изиграе главната роля във филма му Mob Girl по негов сценарий.

Паоло Сорентино на 50 в 8 абзаца.

1. Изгубва и двамата си родители, когато е на 16
„Диего Марадона ми спаси живота“, споделя в интервюта италианецът, известен със страстта си по футбола. Роден в Неапол, в детството и тийнейджърските си години той прекарва всеки уикенд с майка си и баща си в семейната къща в планината. Този фатален уикенд през 1986 г. обаче си остава вкъщи, за да гледа мач на Марадона. Нелеп инцидент с газовата печка, с която отопляват планинската си вила, отнема живота на Салваторе Сорентино и Кончета Романо. „Изглеждам и се държа така, сякаш съм пораснал, но вътрешно съм същото онова 16-годишно момче, което бях, когато ги изгубих“, казва режисьорът.

2. Интервюта само в краен случай
Сорентино не крие, че всичко, което има за казване, го казва във филмите си. „Разискванията с журналисти само развалят филма и натоварват възприятията.“ По време на интервюта изпитва същата тревога, каквато някога в училище. „Никога не бях готов, защото така и не свикнах да си уча уроците.“

3. За икономиката и „Ролинг Стоунс“
Така и не завършва висше образование, тъй като междувременно непрекъснато пише сценарии и ги изпраща на различни режисьори и продуценти. В крайна сметка киното го завладява изцяло и той напуска университета, където учи икономика. Благодарение на големия успех на филмите му, и особено на сериала „Младият папа“, Сорентино няма нужда да се притеснява за финансовото си състояние и може спокойно да отказва проекти, които не му харесват. Задължително отхвърля всички предложения за музикални видеоклипове, без значение от хонорара. „Ако дойдат „Ролинг Стоунс“ обаче, ще снимам клип за тях безплатно“, казва италианецът.

4. Повече Скорсезе, не Фелини
Започва да гледа много филми, когато е на 18 – американско независимо и италианско кино. Макар че го сравняват с Фелини и препратките към филмите на гениалния му предшественик са повече от очевидни, особено във „Великата красота“ и „Младост“, Паоло Сорентино признава, че като млад е изгледал всичко (и по много пъти) на Мартин Скорсезе.

следваща страница »
ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР