Съпругът на Салма Хайек дарява 100 милиона евро за възстановяването на Нотр Дам

eva.bg 16 април 2019

Снимка: getty images

Снощи сърцето на Париж бе овъглено: В катедралата „Нотр Дам“ избухна пожар, който разруши до основи покрива на кулата, който се издигаше в средата на основния кораб на църквата.

„Нотр Дам“, символ на Париж, оцеляла столетия, Стогодишната война, Великата френската революция, двете световни войни и безкрайни възходи и падения, е безценно културно съкровище. Председателят на Европейската комисия, Жан-Клод Юнкер каза, че не изпуска катедралата от поглед дори за секунда след избухването на зловещия пожар: „Нотр Дам" принадлежи на цялото човечество. Това е същински ужас. Споделям емоцията на френската нация, която е и наша“, каза той.

Съпругът на Салма Хайек, френският милиардер Франсоа-Анри Пино дарява 100 млн. евро за възстановяването на щетите. Фамилията Пино притежава световноизвестни модни малки, както и аукционната къща „Кристис“. Дарението му дойде само броени часове, след като президентът на Франция Еманюел Макрон стартира открита кампания за дарения, заедно с ЮНЕСКО, за да се възстанови емблемата на френската нация.

Също така, президентът събра водещи архитекти и реставратори, които да направят всичко възможно по силите си: „Това не е нищо друго, освен трагедия. „Нотр Дам" е катедралата на всички французи, тя е символ на нашия живот“, каза Макрон.

По-късно френският милиардер Бернар Арно, изпълнителен директор на LVMH, обяви, че семейството и компанията му ще дарят 200 милиона евро, за да допринесат за възстановяването на катедралата.

Строежът на „Нотр Дам“ е започнал през XII в., като катедралата е реставрирана най-вече през XVII и XVIII в. След Великата френска революция, състоянието на църквата е лошо. Когато Наполеон я избира за място за церемонията на своята коронация през 1804 г. , той възвръща статута й и й дава нов живот.

Виктор Юго е другият „виновник“, допринесъл за това „Нотр Дам“ да бъде едно от бижутата на света. Пишейки романа си „Парижката Света Богородица“ през 1831 г., той използва готическата сграда за персонификация на Франция. Заради успеха на романа се организират акции, за да се възстанови храмът от най-добрите за времето си архитекти – Южен Виоле.ле-Дюк и Жан-Баптист-Антоан.

ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР