art&home - теория на равновесието

Непосредственото усещане, когато прекрачвам прага на този дом, е, че попадам в галерия на съвременното изкуство - пространство, което живее чрез картини и пластики и не подсказва за всекидневието на обитателите си. Пред окото не изниква нито един предмет от бита, няма дрехи и вещи, небрежно оставени тук или там. Празнотата, както разбирам впоследствие, е условна, но умиротворява духа и откроява последователно един или друг обект на изкуството.

Елка Влаховска 15 May 2009

Непосредственото усещане, когато прекрачвам прага на този дом, е, че попадам в галерия на съвременното изкуство - пространство, което живее чрез картини и пластики и не подсказва за всекидневието на обитателите си.

 

Пред окото не изниква нито един предмет от бита,  няма дрехи и вещи, небрежно оставени тук или там. Празнотата, както разбирам впоследствие, е условна, но умиротворява духа и откроява последователно един или друг обект на изкуството. Обзема ме състояние на пълен релакс и забравям за цялата суета на деня.


Концепцията за дома като своеобразна експозиция, която се променя във времето според настроенията, нагласите и състоянието на духа (собственикът се занимава професионално със съвременно изкуство и култура), определя липсата на ярки цветни акценти в настилките и обзавеждането. И поражда специфичните интериорни решения за изграждане по детайл на шкафове, ниши, гардероби и помещения, които изцяло да скриват от погледа предметите на бита.

Стената на входния коридор, оформен като мини-галерия, е всъщност изграден в Г-образна форма шкаф, който крие полезни вещи. Част от него, посредством „невидима“ врата,  скрива банята. В дъното на коридора се вижда картина, всъщност - двустранно изрисувана от художника Георги Георгиев врата към голямо помещение – дрешник. Вдясно са спалнята и детската стая, чиито врати се сливат с неутралната тоналност на стената.


Дневната зона обединява холен кът, трапезария и кухня, отделена с бар-плот на две нива – от едната страна удобен за работа, а от другата – място за пиене на дълго сутрешно кафе или вечерно релаксиращо питие с приятели. Елементи от японската дзен-стилистика – стилизирани форми, присъствие на дърво, камък, хартия и земни неактивни цветове – се съчетават с изискванията на съвременния комфорт.

 

Шкафът, ориентиран линейно по дължината на стената, обединява визуално кухня и трапезария и събира необходимите за домакинството неща. Чекмеджета за прибори и покривки са „скрити“ и в конструкцията на бар-плота.

Шкафът под телевизора не случайно е с процепи, за да може дистанционното „да прониква“ към прибраната в него техника. Функцията и естетиката на тези мебели са детайлно премислени и изпълнени от дизайнера Александър Петров. Картините, графиките и пластиките, умело подбрани, осветени и подредени в интериора от собственика, допълват усещането за хармонична среда. Оригинално решение са и трите „прозореца“, всъщност  осветени процепи с изрисувани от художничката Даниела Тодорова стъкла, между кухнята и банята. Инвестициите в този дом не са в скъпоструващи мебели, а в идеи, дизайн и изкуство.


Спалнята и детската стая също носят едновременно усещането за комфорт и за място, в което  изкуството има пълнокръвен живот. С времето картините и пластиките ще се сменят и нови обекти ще обживяват пространствата. Цялостното оформяне и обзавеждане на дома е осъществено само за 2 месеца, резултат от съгласуваното виждане на собственика и интериорния дизайнер Рони Дечева.

 

ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР