Едно шампанско с цвят на слънце, Solaire Tables и шеф Севда Димитрова
Какво е общото между тях? Разказваме ви историята на шампанското Veuve Clicquot и на първото по рода си регионално кулинарно събитие, събрало най-талантливите жени готвачи от България, Хърватия, Словения, Унгария и Румъния
Десислава Найденова 01 May 2024
Какво се получава, когато жена визионер се захване с винарна?
Получава се съвършенство от мехурчета. И история, изписана с ярки букви и красив шрифт.
Особено ако тази жена е интелигентна, борбена, смела и креативна. И независимо че действието се развива във време, когато индустрията се управлява изцяло от мъже, а страната е разтърсвана от Наполеоновите войни.
Мадам Клико, mesdames et messieurs!
Мадам Клико била бизнесдама и предприемач, който поема рискове, нарушава правилата и въвежда революционни иновации, предначертавайки световния успех на втората по големина марка шампанско, Veuve Clicquot. Мадам Клико търсила съвършенството и никога не се задоволила с по-малко, затова нейната история продължава да ни вдъхновява.
Инициативата Solaire Tables е също вдъхновена от нея.
Solaire Tables Southern Europe е продължение на наследството на мадам Клико, която преди повече от 250 години преобръща ръководения от мъже свят на индустрията и променя завинаги технологията за производство на шампанско.
На жените мадам Клико обичала да казва: „Действайте дръзко“.
Със Solaire Tables, Maison Veuve Clicquot поема силен ангажимент да подкрепя талантливи жени в гастрономията. Главните готвачи, участващи в инициативата, предлагат селекция от шампанско Veuve Clicquot в своите ресторанти, като ги съчетават с авторски специално разработени тематични ястия. Шеф Севда Димитрова (победител във втория сезон на MasterChef) и нейният ресторант Ahora са част от Solaire Tables.Шеф Севда Димитрова взе участие и в първата регионална вечеря Veuve Clicquot Solaire Tables, която се проведе този месец в Загреб. Събитието събра най-талантливите жени готвачи от България, Хърватия, Словения, Унгария и Румъния.
„Solaire се отнася до емблематичния жълт цвят на Veuve Clicquot, представляващ изгряващото слънце, символизиращ вярата на мадам Клико, че всеки нов ден разкрива нови възможности. Целта на програмата Solaire Tables е да отвори нови възможности за талантливите жени в гастрономията и да създаде общност от жени готвачи, които споделят креативността, иновациите и оптимизма на мадам Клико“, каза Нора Сегеди, маркетинг мениджър на Moët Hennessy за Южна Европа и Средиземноморието.
Севда Димитрова (Ahora) от България, Ana Grgić Tomić (Zinfandel's) от Хърватия, Sabina Repovž (Gostilna Repovž) и Ksenija Mahorčič (Gostilna Mahorčič) от Словения, Edit Kovács (Casa Christa) от Унгария и Рената Лучану (Raionul de Peste) от Румъния приготвиха креативни предястия, които бяха поднесени с вечната класика Veuve Clicquot Yellow Label Magnum, и запознаха гостите с автентичните вкусове и кулинарни традиции на страните си.
Последваха основни ястия от шеф Ana Grgić Tomić, които бяха експертно съчетани със селекция шампанско Veuve Clicquot.
В ресторант Ahora в София шеф Севда Димитрова, която е посланик на Solaire културата у нас, твори летни кулинарни шедьоври, вдъхновени от шампанското Veuve Clicquot и неговия цвят. Цветът на слънцето, на радостта от живота, на дързостта, борбеността, креативността и силата на жените.
Жени като мадам Клико. Жени като нас и вас. Наздраве!