Трябва ли да спрем сладкото, когато се опитваме да отслабнем?

Добрата новина е, че всъщност това не е задължително

eva.bg 13 June 2022

Консумирането на захар се възприема като табу, когато се опитваме да отслабнем, защото повишава нивата на кръвната захар (глюкоза), което води до освобождаване на инсулин. Инсулинът е хормон, регулиращ метаболизма. Той сигнализира на тялото ни да съхранява мазнини.

Колкото повече захар приемаме наведнъж, толкова по-голямо е повишаването в нивата на кръвната ни захар, съответно по-голямо е и освобождаването на инсулин. Това на практика означава, че тялото ни остава за по-дълго време в режим на съхранение на мазнини. Реално тук калориите нямат нищо общо.

Трябва ли да спрем сладкото, когато искаме да отслабнем?

Добрата новина е, че всъщност това не е задължително. Експерти твърдят, че има правилен начин, по който да консумираме сладко, без това да доведе до превключване към режим на съхранение на мазнини. Хапваме сладко и продължаваме да отслабваме.

Да, възможно е да ядем сладко дори когато искаме да отслабнем, но това трябва да се случва с план. Имайте предвид следните две златни правила.

Правило 1. Можете да ядете сладко веднъж седмично.

Вземете своя cheat day, но след това продължете с хранителния режим, който следвате. Не се притеснявайте заради малкото отклонение, тялото ви ще ви прости.

Важно: Не яжте сладкиши заедно с основното си хранене. Опитайте се да осигурите най-малко 30 минути пауза между тях.

Правило 2. Можете да ядете сладко и всеки ден, при условие че то представлява цяло едно самостоятелно междинно хранене – например в 11:00 ч. или в 16:00 ч.

Определете времето и ограничете порциите си. Не яжте нищо друго с това хранене. Имате своето парче брауни и това е всичко. По този начин нивата на инсулин също ще бъдат добре контролирани. Освен това консумирането на сладко веднъж на ден ще се погрижи за глада ви за сладко за целия този ден.

Важно: Не яжте сладко на крак и в движение. Седнете, отпуснете се и се насладете на момента и на всяка хапка. Яжте бавно и позволете на мозъка ви да обработи информацията. Така желанието ви за сладко ще бъде задоволено и ще изчезне.

Освен часовете, които посочихме, друг добър момент за консумиране на сладко е преди или след тренировка. И в двата случая имате нужда от енергия – за извършване на самата тренировка и за възстановяване на тялото ви след тренировка. Затова в тези моменти можете да ядете сладко без никаква вина (разбира се, заложете на здравословни варианти и малка порция; тъмен шоколад 70% какао е чудесна опция, също енергийни бонбони и барчета с алтернативен подсладител като фурми, стевия), да получите необходимата енергия незабавно и да продължите успешно по пътя към добрата форма.

ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР