Marc Cain & Аrs Vivendi*

Marc Cain е италиански дизайнер на висша мода с американски паспорт

Кристина Симидчийска 15 юни 2011

Marc Cain е италиански дизайнер на висша мода с американски паспорт. Дветe му главни страсти в живота са красивите и добре облечени жени и бързите коли. Преминал е през огън и вода и за двете. В крайна сметка те му костват живота - умира на магистралата между Модена и Болоня във фатална катастрофа, карайки своето Ферари...
Това е историята, която през смях обича да разказва самият собственик на модната марка Хелмут Шлотерер. През смях, защото в началото на 70-те именно той е измислил несъществуващия дизайнер на дамска мода, основавайки компанията Marc Cain в Италия. А днес, почти 40 години по-късно, Шлотерер бе специален гост на официалното откриване на новия бутик на марката, на ул. Съборна в София. В компания на отбрани гости той изгледа представянето на колекцията пролет-лято 2011 и дори намери време да ни разкаже малко за миналото и бъдещето на компанията Marc Cain:


Историята на Marc Cain започва с илюзията за несъществуващ дизайнер. Защо решихте да създадете този образ?
Това беше моят алтер-дубльор! И не съжалявам, че го оставих да умре. Истината е, че в онези времена в Германия бяха изключително популярни италианските и френските дизайнери. Те имаха успех. Както забелязвате, моето име не е особено подходящо за име на модна марка и затова реших да измисля ново. Освен това, Германия имаше лошата слава, че може да прави добри коли и машини, но не разбира нищо от мода. Заех се да опровергая тези слухове, но трябва да призная, че през първите години правехме и произвеждахме всичко в Италия.
Какво си спомняте за тези първи години?
Всъщност, аз съм дипломиран текстилен инженер. Продължих обучението си в Париж за няколко години, а след това в Германия завърших и второто си образование. В един момент се оказах с две дипломи в джоба и никакви пари до тях. Бъдещето ми бе начертано – да продължа пътя на баща си, който имаше фабрика за текстил. Но аз знаех, че това не е моят път, както и с колко проблеми ще се сблъскам чисто и просто заради пропастта между различните генерации. Затова един ден хвърлих дюшека си в моя мини-бус и заминах за сърцето на модата – Италия! Реших да последвам мечтата си и да създам собствена модна марка... В днешно време едва ли бих направил подобно нещо. Не знам дали въобще е възможно да се направи, защото времената са съвсем други и модата не е сред отраслите, в които можеш сам да пробиеш и успееш. Явно тогава сме били доста луди.
Какво е нужно за успеха на една модна марка – особено сега, в годините на бързо сменящи се тенденции и явлението „бърза мода“?
Умението да реагираш бързо и навреме. Първоначално фирмата ни беше само за трикотаж и плетива. Но идваха клиенти и питаха – добре, но това сега с какво да го комбинирам?! Така малко по малко започнахме да предлагаме и други модели от облеклото, попълвайки все повече гардероба на клиентите си. Докато накрая не представихме и линия от аксесоари – обувки, чанти и т.н., за да представим една цялостно завършена визия Marc Cain. Сега всяка година ние правим четири колекции. Не разчитаме на „бързата” мода, а на постоянните си клиенти, които се връщат при нас и оставят своите поръчки. Произвеждаме непрекъснато, в зависимост от желанията на клиентите и за да може всяка седмица да има по нещо ново в магазините.
Коя част от вашата работа ви носи най-голямо удоволствие?
Поглеждайки назад, не бих променил нищо, нито бих направил нещо по-различно. Защото когато стартирахме нямахме време за друго, освен за работа. Тя беше нашето удоволствие. Предлагали са ми много пъти съдружие или да откупят компанията ми, но никога не съм се съгласявал. Защото някои могат да нарекат нашата фирма „социалистическа”, но столът ни е като в първокласен ресторант. Централната ни сграда е голяма, бяла и много красива, а хората, работещи в нея – доволни. Освен това - за мен е гордост да го кажа – макар да имаме много магазини в Китай (само в Пекин са 32), ние не произвеждаме в Китай, а в Германия. Инвестираме все повече в отварянето на нови магазини и създаваме нови работни места. Това за мен е най-голямото удоволствие и се чувствам щастлив така.

*Изкуството да живееш



Пролетната линия на Marc Cain
се отличава с характерните черти за марката: възможност за комбиниране на различни елементи, подчертано внимание към индивидуалността на дамите и високо изискване за дизайн и качество. „Мarc Cain съумява чрез идеята за съгласуваността, да подчертае спектъра на една жена – това пасва перфектно към изискванията на българските клиентки. След дългогодишна ползотворна работа се радвам много на откриването на новия магазин и неговото изискано местоположение с възможно най-добрите съседи” - разказва въодушевено франчайз партньорът на марката Илияна Алипиева.

ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР