Без спирачки към по-добро бъдеще

Люба Вангелова 25 July 2025

Промяната настъпва, когато се промени начинът на мислене. А водеща роля за това имат визионерите. Днес техният поглед е насочен към съхраняването на деликатния баланс на планетата и приоритетът им е екологичната устойчивост.

Това е водещото мото на партньорството между визионери за по-добро бъдеще като Филип Морис Интернешънъл (ФМИ) и MotoGP. Тяхната споделена мисия беше демонстрирана по време на неотдавнашния кръг от Световния шампионат на MotoGP на пистата Масарик в Бърно, Чехия, отбелязвайки завръщането на състезанието след четиригодишна пауза.

ФМИ подобри преживяването за феновете, като насърчи среда без тютюнев дим и подкрепи усилията за ускоряване на отказването от тютюнопушенето чрез алтернативи без тютюнев дим. На събитието бяха създадени специални зони за пушене, създавайки по-комфортна атмосфера за всички участници и затвърждавайки мотото на кампанията: “Еволюция към ера без тютюнев дим”.

ПРОМЯНА, ВОДЕНА ОТ ИНОВАЦИИ

Както ФМИ, така и MotoGP са ангажирани с развитието си към по-добро бъдеще – такова без тютюнев дим и с намалени въглеродни емисии. ФМИ, компания глобален защитник на бъдеще без тютюнев дим, е инвестирала над 14 милиарда долара от 2008 г. насам в научноизследователска и развойна дейност и комерсиализация на иновативни продукти без тютюнев дим за възрастни пушачи, които иначе биха продължили да пушат.

Важен момент беше разрешението на Американската агенция по храните и лекарствата (FDA) да пусне на пазара водещия продукт за нагряване на тютюн на PMI, IQOS, като модифициран тютюнев продукт с риск (MRTP) през 2020 г.

Междувременно MotoGP навлиза в нова ера, фокусирана върху устойчивостта и безопасността. Ключовите промени включват намаляване на използването на двигателя, свиване на размера на резервоара за гориво и преминаване към 100% устойчиво гориво.

ИНИЦИАТИВАТА "RACING FOR THE FUTURE"

Тази трансформация е част от инициативата “Racing for the Future”, стартирана през 2022 г. от Moto GP, която е подкрепена от ФМИ чрез силно партньорство. На събитието за представяне на кампанията, Карлос Еспелета, главен спортен директор на Moto GP Dorna Sports (носител на търговските права на MotoGP), заяви:

“Промяна се постига с непрекъснати иновации и усилия. Ние правим това, като пренасяме опита си от пистата в технологичните постижения в реалния живот, като така доближаваме технологията до реалните пътни условия. Когато намерим партньори като ФМИ, които споделят нашите ценности и ангажимент за подобряване на живота, успехът става възможен.”

 

От своя страна Ян Мароа, вицепрезидент “Бранд дизайн“ във ФМИ, акцентира на разширяващото се портфолио на компанията от алтернативи без тютюнев дим, включително нагреваеми тютюневи изделия, никотинови пакетчета и електронни цигари. Към средата на 2025 г. продуктите без тютюнев дим на ФМИ се предлагат на 97 пазара и се използват от над 41 милиона възрастни потребители.

ЗАЕДНО ЗА ПО-ДОБРО БЪДЕЩЕ

Ето как два световни лидера – Филип Морис Интернешънъл и MotoGP – съчетават иновации, експертиза и споделена визия за подобряване на качеството на живот на обществото и създаване на запомнящи се преживявания както на пистата, така и извън нея.

Ян Мороа сподели още: “Положителната промяна започва с правилната информация. Колкото повече се въоръжим с факти, толкова по-бързо можем да стигнем до финалната линия на ерата без тютюнев дим – заедно.”

По време на събитието в Бърно феновете имаха възможност да се срещнат с най-добрите състезатели, включително Марк Маркес, испанската звезда на отбора Ducati Lenovo, който спечели 11-ата си победа за сезона, и Фермин Алдегер, изгряващ 20-годишен талант в MotoGP и съотборник на Алекс Маркес, брат на Марк.

ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР