Неонът - цветният тренд на лято 2024
За да вибрираме на вълните на лятото, трябва да заложим на неон – от аксесоарите, които описват стила ни, до устройствата, които са винаги с нас и променят лайфстайла ни
29 May 2024
В калейдоскопа на съвременните тенденции едно явление продължава да е в центъра на вниманието ни и предизвиква нова вълна от вълнение: неонът. Този тренд не се отнася само до декора или модата, а е истинска революция, която влива енергия и цвят във всеки аспект на живота ни.
Еволюцията на неона: От ретро усещането на 80-те досега
Някога ограничен до сиянието на градските улици и ретро ресторантите, неонът се отърсва от носталгичното си минало, за да се превърне в символ на модерното. Трендът, който поставя началото си с ярките цветове на 80-те години на 20-и век, се завръща с пълна сила и тази година. Но как започва всичко?
През 1980 г. неоновите цветове започват да се използват в спортното облекло и по-конкретно - триката за аеробика, които вече са се превърнали в моден „statement“ на епохата. 90-те идват с пълния триумф на неона. Доказателство за тоталната му диктатура в модния свят е фактът, че дори Chanel започва да предлага своя отличителен костюм в неонови цветове. През 2000 г. неонът вече е масов тренд дори за висшата мода. Пример за това е изключително луксозната чанта на Hermès – Birkin, която вече се предлага в неоново розов цвят.

Как неонът се превръща в новото „черно“?
Неонът като тенденция тотално превзема модната сцена през последните няколко години. Пренасяйки се на най-голямото модно събитие в света, а именно Met Gala, неонът става все по-съществена част от екстравагантните визии на знаменитостите. Ексклузивното събитие на VOGUE несъмнено е най-престижното и най-очаквано в сферата на модата. Най-емблематичните визии са тези на Кендъл Дженър от Met Gala 2018, която носи ярко оранжева рокля на Versace, както и на актьораот MARVEL – Себастиян Стан, един от малко мъже в историята на червения килим, който се осмелява да носи нещо различно от черен костюм. Неговата неоново розова визия от Valentino се появи на страниците на не малко модни списания.

Но когато става въпрос за ежедневна мода, повечето брандове залагат по-скоро на аксесоари в неонови цветове, които да представляват лек акцент в цялостната визия. Най-големият хит това лято ще бъдат ярките обувки, а световно признати дизайнери като Christian Louboutin пускат цели модни линии с аксесоари, вдъхновени от неона. Пулсиращата енергия на неоновите светлини вдъхновява и много технологични компании, които отключват силата на цветовете с продукти, въплъщаващи не само иновация, но и уникален стил. Подобен пример в търговската мрежа в България можем да видим при продуктите на Dyson – сешоари в ярки нюанси и продукти за дома в характерни неонови тонове. Те намират място и върху технологични аксесоари като мишките и клавиатурите на Logitech. През месец май у нас пристига още един ярък пример за устройство, с което да изразиш личния си стил още по-категорично. Това е лимитираната серия на устройството за нагряване на истински тютюн IQOS, която ще се появи у нас в края на май. IQOS ILUMA Limited Edition Neon Purple приковава вниманието с перфектно съчетание на външен корпус в наситено лилаво и свежи цикламени акценти и е отличен с престижната международна награда за продуктов дизайн Red Dot Award 2022. С лимитираната серия брандът отбелязва 10-годишнината от лансирането си за първи път на световния пазар.

Неонът в градския пейзаж
От осветените улици на Шибуя в Япония до емблематичните екрани на Таймс Скуеър в Ню Йорк, неонът превръща градската среда в ослепителен оазис на цветовете. Но тук не става въпрос само за естетика – неонът изпълва пространството с усещане за жизненост и вълнение, като образите на попкултурата и ярките цветове се превръщат в основен хайлайт на ърбън средата в големите метрополиси.
View this post on Instagram
От подземни клубове до рууфтоп барове, неоновото осветление е задължителна съставка в рецептата за всяко незабравимо парти. Най-емблематичният клуб в света – Мулен Руж в Париж, привлича своите посетители както с необикновената си кабаретна програма, така и със световноизвестния си неонов брандинг, който поставя началото на бар културата във Франция.
View this post on Instagram
Пренасяйки се от кабаре сцената в Париж към модерните рейв партита в Амстердам, можем да забележим, че неоновите акценти запазват своята атрактивност. Най-новият тренд в рейв парти културата е създаването на 3D визуални материали, които чрез позиционирането на екрана създават усещането за пълно потапяне в преживяването.
Неонът е тенденция, която ни вдъхновява да сложим „ярко розовите очила“ и да избягаме от своето сиво ежедневие. Независимо дали танцувате в блясъка на неонови светлини или пазарувате нови аксесоари за предстоящата лятна почивка, ярките нюанси ви предизвикват да бъдете себе си по един нов и неочакван начин.
