Има ли златен стандарт за щастие?

Определян не само в смисъла на скъпоценния метал и еквивалентите му, а като начин човек да потърси своя собствен път към благополучието и щастието, златният стандарт стана тема на деветото издание на „Говори с EVA“

22 June 2022

Атанас Константинов, основател и дизайнер на ARTEFAKTI, Хилда Кръстева, маркетинг мениджър на клиники Skin Line, оперната певица Мила Михова, поетът и телевизионно лице Илиян Любомиров

Снимка: Иван Коловос

В най-дългия ден на годината, с предчувствието за предстоящите безгрижни летни дни, събитието на EVA събра много гости, развълнувани и любопитни да усетят отново магията на общуването „лице в лице“, а не само чрез породената от продължителната пандемия виртуална сцена.

В търсене на кодовете на щастието, които можем да определим като „Златен стандарт“ в битието ни, потърсихме мнението на панелистите - познати и обичани лица, които неведнъж са били гости на страниците на списанието ни.

Оперната певица Мила Михова, Хилда Кръстева, маркетинг мениджър на клиники Skin Line, Атанас Константинов, основател и дизайнер на ARTEFAKTI и поетът и телевизионно лице Илиян Любомиров направиха събитието в пространството на 2020 Event Space интересно и вълнуващо с разказаните любопитни лични истории в търсене на онази неуловима птица на щастието и удоволствието от живота, която всички преследваме.

В началото беше обсъдена темата за дистанцията и изолацията, която ни е провокирала да потърсим отговор на въпроса дали новият стандарт на общуване не е свързан вече предимно с онлайн комуникацията за сметка на срещите на живо и общите преживявания. Модераторът на събитието Илиян Любомиров сподели откровено: „По време на пандемията станах такъв брутален темерут, че сега се притеснявам да се изправя пред вас. Вие как се справяте с преодоляването на дистанцията?“

Оперната певица Мила Михова се пошегува, че независимо от факта, че винаги пътува с маска в самолета поради страха да не повреди гласа си, след установяването на голям брой антитела в тялото й е „имала желание да отиде в дискотека в Джакарта и дори да яде фъстъци от пода“, иронична хипербола, разбира се. С това тя даде тон по своя неповторим лежерен начин на общуване и присъствие дискусията да се превърне в истински спектакъл на радостта от живота.

Хилда Кръстева, маркетинг мениджър на клиники Skin Line наблегна на факта, че добрият стандарт на общуване е в търсенето на баланс между личния и професионалния живот, а бижутерът Атанас Константинов сподели, че както е важно човек да присъства в социалните мрежи, за да споделя творчеството си, това би могло доста да попречи на концентрацията в работата и постигането на съвършенство.

По отношение на споделянето на лични моменти в социалните медии Мила Михова сподели, не изпитва притеснения да разкаже къде ходи на ваканция, какво обича да хапва, в какъв интериор живее, защото е от поколението оперни певци 2.0. Според нея това вековно изкуство, свързано с точно определени критерии и стандарти за професионализъм, може да се доближи повече до хората, защото чрез социалните медии изпълнителите могат да бъдат възприемани като нормални обикновени хора, които не само търсят професионалната сценична изява, но и изпитват удоволствието от живота, като всички, и го споделят.  

Темата продължи в посоката на това дали социалните мрежи оказват натиск върху човека и дали търсенето на „лайкове“ може да стане пристрастяващо?

Бижутерът Атанас Константинов допусна, че виртуалната реалност може да отнеме от енергията за действие на човека, докато Хилда Кръстева сподели, че това може да създаде добра обвързаност, много модерна за днешния свят, между бизнес бранда и персоналното участие в него, и потвърди, че в съвременната естетична медицина личната комуникация чрез социалните мрежи е особено важна, за да се предразположат клиентите да се чувстват уверени и спокойни. По този начин, според нея, се изгражда на предварително ниво лична връзка, която притежава стандарта на добрата комуникация.

Панелистите обсъдиха и темата дали днес има стандарт за семейство. Мила Михова сподели, че е била отглеждана от хора със 70-годишен брак и това може да бъде една страна на щастието, но в съвремието формите за „семейство“, които определят чувството за близост и принадлежност, могат да бъдат много различни, като това дори може да бъде приятелският ти кръг. „Ние определяме коя форма ни прави щастливи и няма нищо задължително за всеки. Днес т.нар. семейство е 1 от 30-те възможни форми, след години вероятно ще бъде 1 от 300“, каза Михова.

Илиян Любомиров също сподели, че на 6 юни баба му и дядо му са празнували 65-годишнината от сватбата си, но че и в рамките на едно или две поколения т.нар. „златен стандарт“ за семейство много се е променил. „Дядо си мълчи и си прави каквото си иска“, даде рецептата за добрия брак на по-старото поколение Любомиров. Хилда Кръстева обобщи, че днес златният стандарт за семейство е това, което си направиш със съзнанието, че по този начин се чувстваш щастлив.

За участниците в събитието „Говори с EVA“ Градът също се оказа добра тема за споделяне на живописни истории, свързани с усещането за радост и добре прекарано време. За някои София беше светоусетена като младежките преживявания по ул. „Шишман“, за други – като богатството на минералната вода около бившата Централна баня. Всеки от участниците имаше своя разказ за столицата ни, свързан със силни емоции. Илиян Любомиров завърши темата с шегата: „София е като любовница. Обичаш я, но по празниците си е сама“, с което предизвика бурен смях в залата.

Сред шеговитите разкази се обсъдиха и сериозните теми за търсенето на красотата като стандарт за себеусещане, за това колко е важно да се намери баланс между личния и професионалния живот, за натиска отвън и усещането за собствена преценка, за диктата на модните тенденции и възможността да намериш себе си и своя център на благоденствие, без да робуваш на външни стереотипи.

 

Дискусията, увлекателна и интересна, продължи и в приятната атмосфера във външното пространство на 2020 Event Space, приятно допълнена от великолепните вина на „Шато Авли“, леки и свежи като красивата лятна вечер.

Деветото издание на „Говори с EVA“ сложи изключително приятно и позитивно начало на лято’22 благодарение на „Бритиш Американ Табако“, Skin Line и Doppelherz България.

ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР