Любимият ни есенен коктейл се нарича CineLibri, забърква се от кино+книги+невероятни срещи и най-важното е, че вече е само на около седмица разстояние.
Кино-литературният фестивал, който е една от сериозните причини да очакваме с копнеж есента, се провежда за 5-и пореден път, стартира на 5 октомври, продължава 15 дни и е под мотото „Петото измерение“.
Както всяка година, програмата е изкушаващо пребогата дори и за алчни хора като нас и вас, затова е време да отваряме календара за октомври и да започнем отсега да го преразпределяме съобразно програмата на фестивала на www.cinelibri.com. Билетите са в продажба.
EVA представя в аванс няколко акцента от петото издание на CineLibri:
„Тази, която не съм“ (2019) на Сафи Небу
е френско-белгийска комедийна драма за жена на прага на 50-те (Жулиет Бинош), която си създава фалшив профил в социалните мрежи, за да следи любовника си, но пък така се запознава с млад мъж, с когото започват виртуална любовна връзка. От друга страна какво значение има за какво става въпрос във филма, след като по закон гледаме всичко с Ла Бинош, нали?
„Заличено момче“ (2018) на Джоел Едгертън
(режисьор и изпълнител на една от главните роли) е по автобиографичния роман на Гарард Конли „Спомените на заличеното момче“, чието първо издание в България от ИК Colibri ще се случи именно в рамките на фестивала, а авторът ще е един от специалните гости. Историята е за момче от американската провинция, син на пастор, което открива, че е гей, и е изпратено да лекува хомосексуализма си. В главната роля е великолепният Лукас Хеджис, а като неговите родители гледаме един изключителен актьорски дует – Никол Кидман и Ръсел Кроу.
„Изпепеляване“(2018) на Лий Чанг-донг
Един от филмите, които очакваме с най-голямо нетърпение! Определян от редица критици като шедьовър, но което е още по-важното – като един от много малкото успешни опити да се екранизира творба на японския маестро на перото Харуки Мураками. „Изпепеляване“ е създаден по разказа му „Горящият хамбар“ и ни въвлича в необикновената история на две момчета и едно момиче, които обичат да си играят с огъня във всякакъв смисъл.
„Терапия за мизантропи“ (2019) на Гийом Никлу
Жерар Депардийо и Мишел Уелбек, затворени в терапевтичен център, играят себе си. Едно изречение, напълно достатъчно, смятаме, за да пожелаш филма.
„Карл Лагерфелд: Да бъдеш и да изглеждаш“ (2017) на Лоран Ален-Карон
Документален филм за гениалния дизайнер, оставил толкова дълбока следа в модата, фотографията и въобще визуалната култура на 20 век, че слуховете за смъртта му, плъзнали преди няколко месеца, са просто силно преувеличени. Лагерфелд отдавна е сред безсмрътните.
„Офицер и шпионин“ (2019) на Роман Полански
Филмът идва директно от фестивала във Венеция, където спечели Наградата на критиката и бе номиниран за голямата награда - Златен лъв. В центъра на сюжета е прочутата афера Драйфус, а Жан Дюжарден и Луи Гарел са дует, който със сигурност искаме да видим. А кой е Роман Полански едва ли трябва да припомняме.