Порасналите деца на Холивуд
Младите надежди на Холивуд и света на шоубизнеса са различни, нестандартни и пълни с потенциал. Някои от тях се развиват прекрасно, а други не чак толкова. Кои са онези пораснали деца в седмото изкуство, които харесваме и кои са тези, които не харесваме чак толкова...
01 June 2016

Кристен Стюарт на фестивала в Кан
Те са милионери. Те са звезди и са едни от нешлифованите бижута на Холивуд, модерната поп-култура и шоубизнеса. Те са вложенията в бъдещето, както на собствените си родители, така и на най-големите имена в седмото изкуство. Те са онези сладки чаровни същества, след които зрителят винаги се умилява, щом ги види в кадър. Те са децата-звезди на Холивуд.
Децата-актьори в меката на киното имат потенциал и бляскаво бъдеще пред себе си. Холивуд познава примери за успешно внедрили се в него малчугани, които черпят с пълни шепи от фонтана на цялото звездно доволство, което този бизнес и среда предлагат. Само малка част от тях са Дакота Фанинг – абсолютното дете-гений на Холивуд, което може да чете и пише още на 3-годишна възраст, а на 6 прави първата си голяма роля в „Аз съм Сам“, където си партнира с Шон Пен. Към нея можем спокойно да добавим и имената на Джоузеф Гордън-Леви, един от най-успешно внедрените пораснали звезди и разбира се, Дрю Баримор. Та, кой може да забрави великолепното й изпълнение в „Извънземното“ на Стивън Спилбърг. Тогава актрисата е само на шест и сигурно няма зрител, който да не е плакал, когато е видял тъжното й омазано със сълзи лице накрая на филма. Въпреки проблемите, които има с наркотиците и алкохола в началото на кариерата си, Дрю също е една от актрисите, които успяват умело да прескочат границата на пубертета и да стъпят с два крака на бляскавия подиум на Холивуд.
Новите деца-звезди също не остават по-назад. Последният ярък пример за страхотно хлапе с талант е 9-годишният Джейкъб Тремблей от „Стая“. Великолепната му и плътна актьорска игра остана незабелязана от Академията, но не и от зрителите. Децата-актьори в Холивуд са помазани от съдбата. Те са сладки, невинни и за правата им се грижи специална асоциация, която е създадена след скандалния случай с Джаки Кугън – детето изиграло хлапето в „Хлапето“ на Чаплин, което бива обрано от собствените си родители.
Разбира се, богатата история на шоубизнеса познава и много примери за развой на бляскавия живот на деца-звезди с обратен знак. Факт е, че немалка част от тях успяват да стъпят в света на големите, но има и такива, на които не им се получава. Тези пораснали деца-звезди или остават известни с най-ярките си детски роли или пубертетът и порасването под светлината на прожекторите, не им понася. Един от наистина скандалните такива е най-младият носител на наградата „Оскар“ – малката Тейтъм О`Нийл. Дъщерята на актьора Райън О`Нийл, е само на 10 години, когато получава статуетката за поддържаща женска роля за филма „Хартиена луна“. За съжаление успехът не й се отразява добре. Днес, на 52 години, Тейтъм е по-известна с бурната си младост и лошо остаряване в сянката на детството си. Тя прави още две добри роли, отново в компанията на баща си, но така и не повтаря успеха на „Хартиена луна“. Впоследствие става алкохолик, пристрастява се към наркотици, кара се с баща си и се лекува от какви ли не мании безброй пъти. Примери като Тейтъм О`Нийл, макар и тотално неизвестна за по-голямата част от публиката в момента, и малкият Джаки Кугън – смятан за първото дете-звезда в киното, са доста. Деца-звезди порасват, узряват и остаряват лошо. Причините затова са много – от славата до онова, което хормоните правят, с иначе красивите детски личица.
Ето част от селекцията на списание OK! за най-добрите и интересни пораснали деца с потенциал. А тези, които отдавна са пропилели своя шанс за успех, ще намерите в броя.
Малката сестра на Дакота Фанинг, е новата лолита на Холивуд. Тя бързо намери своя собствен път в света на киното и отдавна излезе от сянката на голямата си сестра. Доскоро русата актриса беше известна, покрай роднинството си с детето-гений на Холивуд или просто като „момичето, което изигра спящата красавица във филма с Анджелина Джоли“. Порцелановата Ел обаче, вече е послала за себе си пътека от успехи, а е само на 18 години. Тя започва да играе в различни филми, още когато е на 3 годинки. Първото голямо име в киното, с което работи е режисьорът Алехандро Гонзалес Иняриту. Години по-късно получава малка роля във филма на Дейвид Финчър „Странният случай с Бенджамин Бътън“. Но онова, което я кара да изпъкне, е свърхестествената фантастика на Джей Джей Ейбрамс „Супер 8“. Тази година, Ел блести като диамант в психокървавия трилър на датския визионер Никълъс Уиндинг Рефн – The Neon Demon. Тя заблестя по същия начин и на официалната премиера на филма на тазгодишнияфестивал в Кан. The Neon Demon се върти около младата Джес – модел, който идва, за да завземе мрачния свят на модата. Уиндинг-Рефн прави паралел между своята героиня и графиня Батори – известна като най-жестоката жена-убиец в историята, която коли девици, за да поддържа младостта си, като се къпе в кръвта им. Хорърът изглежда краен, кървав и плашещ, точно като филм, в какъвто таланта на Ел Фанинг ще заблести.
Редно е всеки почитател на киното да забрави за „Здрач“, когато си мисли за Кристен Стюарт. Тя отдавна не е момичето, което изигра Бела. Тя порасна, промени се и стана по-сериозна актриса, която има амбиции, бунтарска страна и бяга от холивудския шум. Кристен и досега твърди, че никога не е очаквала истерията към „Здрач“ да е толкова голяма. Може би именно тя промени актрисата и доведе до някои от последните й решенията – в личния и професионалния й живот. Кристен Стюарт влиза в киното, когато е 9 години, а когато е на 11 прави първата си голяма роля – тя е дъщерята на Джоди Фостър в „Паник стая“. След това снима няколко независими филма и порасва тихо, без много шум. Сред лентите се отличават „В дивото“ на Шон Пен, Speak, където играе тийнеджърка, която отказва да говори и The Yellow Handkerchief, където си партнира с неизвестния по онова време Еди Редмейн. След „Здрач“ всичко се променя. Покрай истерията, актрисата взима погрешни решения във филмово отношение, като участието в „Снежанка и Ловецът“, и има кратка афера с режисьора на филма Рупърт Сандърс. Вместо да направи някоя голяма глупост обаче, Кристен взима най-доброто решение, започва да страни от излишния холивудски шум и спира да коментира личния си живот. Дали е гей или не, сигурно е най-задаваният въпрос в жълтите медии, спомене ли някой името й. Вместо да отговаря обаче, тя просто прави добро кино. Дори печели награда „Сезар“ – националната филмова награда на Франция, която е равносилна на европейски „Оскар“, за изпълнението си в „Облаците на Силс Мария“. А тази година Кристен е кралицата на Кан – различна, нестандартна и е новата муза на Уди Алън.
Младият американски актьор, може и да се държи като полудял от време на време, но това в никакъв случай не го прави лош актьор. Точно обратното. Шая Лебьоф може да се похвали с факта, че лудостта му дори е в плюс на актьорската му кариера. Благодарение на нея, той успява да се откъсне от свръхкомерсиалното кино и да се снима в продукции като „Нимфоманка“ на Ларс фон Триер – най-добрата му роля до момента. Кариерата на Шая стартира, когато той е наистина невръстно дете. По онова време прави stand-up комедийни скечове и клоунада. Дори има амбиции да играе в цирка. Идея, която се изпарява от ума му, когато вижда свой приятел да участва в епизод на „Доктор Куин: Лечителката“. Именно тогава решава, че иска да бъде актьор и не губи никакво време. Намира си агент от „Жълтите страници“ още на следващия ден и първата си роля в телевизионен филм прави, когато е на 11 години. Оттам следват купчина тв продукции и сериали, докато късметът на младежа не се усмихва и той не е избран за една от ролите в „Ангелите на Чарли: Газ до дупка“. Следват „Аз, роботът“ и разбира се, „Константин“. Свръхестественият трилър е първата заявка, на тогава, 18-годишния актьор. На Шая му трябват още няколко години, за да бъде забелязан в трилъра „Дистърбия“, който е един вид римейк на класиката на Хичкок „Прозорец към двора“. Франчайзът „Трансформърс“ пък е първият комерсиален успех за Лебьоф, който го поставя в центъра на вниманието. Цялата истеря не му понася добре обаче. Но за разлика от повечето млади звезди в Холивуд, не вреди на таланта му. Той прави филми като „Уолстрийт: Парите никога не спят“, „Беззаконие“ и разбира се, безпардонния „Нимфоманка“. След порочния и похотлив филм на Ларс фон Триер, Лебьоф леко се скри от полезрението на света, особено след като се появи с хартиен плик на главата с надпис „Аз не съм известен вече“, когато лентата беше представяна на фестивала „Берлинале“. Бляскавият живот в този случай е спорен, но пък талантът – не. Тази година Лебьоф се сгоди за актрисата Миа Гот и се появи на Кан, за премиерата на новия си филм – American honey.