Дейвид Ганди - Давид на Микеланджело и Кларк Гейбъл в едно
В него има по малко от Кларк Гейбъл и Жан Маре, от Давид на Микеланджело, от всички обезоръжаващи красавци, съществували някога на тази земя
Лилия Илиева 15 March 2015
В очите му, волевата му брадичка, усмивката, походката, в съвършените извивки на мускулестото му тяло е кодирана мъжествеността в чистия й расов вид. Дейвид Ганди е олицетворение на това, което се нарича сексуално привличане
Като малък мечтаел да бъде ветеринарен лекар. Родителите му имали бизнес с превоз на стоки, после – с недвижимо имущество. Били запалени пътешественици. Благодарение на това Дейвид и сестра му Клер обиколили света от деца. Пътували са до Аляска, горите на Амазония, островите Галапагос.
И сега, както призна Дейвид Ганди специално за EVA, пътуването му е страст. Само във връзка с работата си прави по 80-90 полета годишно. Кариерата му на модел започва сравнително късно, едва на 21 години, и то съвсем случайно. Завършва маркетинг в Университета в Глостършир, когато съквартирантът му изпраща негови снимки на състезанието за модели по телевизионния канал ITV’s This Morning. Без дори да подозира, че участва, Дейвид печели конкурса. Наградата е договор с агенцията Select Model Management в Лондон.
„Точно приключвах следването си, когато започнах да работя като модел. По онова време мъжките модели бяха андрогинни слаби момченца. А аз в училище винаги съм играл ръгби и футбол и бях доста едър (висок е 1,88 см) в сравнение с тях. В първите години много ми се подиграваха. Саката на кастингите не ми ставаха. Спомням си как се опитвам да се напъхам в панталон на Dolce&Gabbana, безуспешно! И физиономиите на моделите около мен, разбира се. Случвало ми се е да ми кажат, че изглеждам твърде добре, за да бъда модел.“
През ранните години на кариерата си Ганди работи за фирми като Jaguar, Zara, Gant U.S.A., Hugo Boss, H&M, Carolina Herrera, Massimo Dutti. През 2006-а става лице на Dolce&Gabbana и участва в кампаниите и модните им шоута и в рекламите на техни парфюми до 2011 г., работейки със Скарлет Йохансон, Жизел Бюндхен и Наоми Кембъл.
Прочува се с участието си в рекламата на парфюма на Dolce&Gabbana Light Blue, снимана от Марио Тестино. През 2012-а е корица на 16 списания, има 18 модни фотосесии. Освен това е говорител на Martini’s „Luck Is An Attitude“, има блог в британския Vogue, посланик е на уискито Johnnie Walker и на благотворителна организация в защита на животните, пише за коли за британското списание GQ. Колумнист е на новата секция за лайфстайл на The Daily Telegraph – Telegraph Men. С годините и като продължение на кариерата си Дейвид се превръща в икона на стила.
Най-интересното му предизвикателство напоследък беше предложението на Marks & Spencer да партнира в създаването на колекция мъжко бельо. От есента на миналата година тя е факт – колекция от 28 модела – бельо и пижами по дизайн на Дейвид Ганди David Gandy for Autograph collection. Ганди, който е рекламно лице на британската марка в продължение на 3 години преди това, взима участие в целия процес – от скиците, през избора на тъкани и моделите, до опаковките.
Г-н Ганди, вие сте икона на стила, съветвате мъжете как да се обличат в блога си на сайта на Vogue. Как решавате вие самият какво да облечете?
За мен е чест, че хората ме наричат икона на стила. Имал съм предимството да работя с най-добрите дизайнери и шивачи в света и съм научил много. Винаги съм се интересувал от дизайн – дали става въпрос за коли, изкуство, архитектура и мода, разбира се. Като споменахте думата икона, ще ви разкажа една история. Наскоро ме поканиха на сватба.
Чудех се как да се облека. Написах в гугъл „принц Чарлз вечерен костюм“. Видях как е облечен и ето ти идея. За мен принцът на Уелс е икона. Иначе без часовник и парфюм се чувствам гол. Според мен няма правилно и грешно. Модата е изцяло свързана с индивидуалността и можем да се радваме на сезонните цветове, кройки, материи и стилове, които ни отиват.
Различността прави модата интересна. Истината е, че не знам какви са трендовете. Може да звучи странно, но не вярвам в тенденции. Ако нещо ти отива или се чувстваш комфортно с него, какво значение има всичко останало?
Вие самият купувате ли си дрехи? Как ги избирате?
Купувам собствените си дрехи лично. Избирам това, което е подходящо за стила и фигурата ми. Имам много костюми и обичам британския шев на майсторите от Савил Роу, които според мен са най-добрите в света. Във всекидневието често нося шити по поръчка дрехи. Винаги е хубаво да присъстват елементи в облеклото, свързани с костюма, но съчетавам дрехите си по поръчка и с купени от популярни марки.
Какво ви вдъхнови за линията бельо за Marks & Spencer?
Работя с M & S от години по много проекти и естествено продължение беше да създам своя собствена колекция. Исках тя да се съизмерва с най-добрите луксозни продукти на пазара, но да е на по-достъпна цена. Беше приключение в дизайна, но работата ми с експертите на Marks & Spencer улесни процеса.
Имах много за учене. Бях концентриран върху това как искам да изглеждат колекцията и опаковките. Може би ми помогна, че съм част от модата, наблюдавал съм процеса на създаване при дизайнерите, с които съм работил. Опитът ми с фотографите също помогна, когато се стигна до снимките за кампанията. Научил съм какво работи и продава, и то съм го научил с грешките, които са били допускани в миналото.
Какво бельо предпочитате?
Прилепнали боксерки до под талията.
Вярно ли е, че сте срамежлив?
Аз съм срамежлив по природа и не обичам да съм център на внимание.
Как ще реагирате, ако една жена ви покани на среща? (Повечето от известните приятелки на Дейвид Ганди са моделки, последното му гадже е английската певица Моли Кинг – б. а.).
Ще ми хареса. Понякога най-добрите момчета са срамежливите и те няма да ви поканят на среща сами. Понякога трябва да поемете топката във вашите ръце. Ако не влезете в играта, няма да спечелите наградата.