Сватбен сезон

Тя е като идеалния образ на сватбен агент от хубав романтичен филм. Винаги се усмихва широко. Впечатлява с изискания си стил и знае кои са най-горещите точки в града.

Кристина Симидчийска 15 May 2014

Снимка: Александър Осенски

Зорница Русинова (или Зората, както я наричат всичките й приятели) има професия мечта – вече почти десет години е консултант, организатор и дизайнер на сватби и специални събития, основател и собственик на Funtime Weddings & Events. Твърди, че стилът не е лукс, а необходимост, и е убедена, че тайната на доброто парти е в прецизното внимание към всеки детайл, доза блясък и перфектна организация. Би искала да е родена в Ню Йорк (любимият й град и „нейна сродна душа“), обожава мириса на море, лавандула и шоколад, а с енергия я зареждат лежерните летни нощи и разговорите с приятели, танците до зори, далечните пътувания и усмивката на дъщеря й. Не смята, че с работата си сбъдва мечти: „Да кажем, че помагам на хората да осъществят по най-подходящия и същевременно желан от тях начин събитията, свързани с техните мечти, надежди и емоции.“ Ние обаче се усъмнихме в последното и потърсихме повече информация по въпроса.

Как организирането на сватби и събития се превърна в твоя професия?

Да организирам празнични събития винаги е било моя страст. Започна се с планирането на приятелски рождени дни – с импровизирани барове, диджеи и декорации. Беше ми голяма стихия да правя нещо за някого. Естествено, тогава работех в съвсем друга сфера. По-късно трябваше много набързо да организирам собствената си сватба – за около месец и половина. И си казах: ето това трябва да го развия по някакъв начин. Но мина много време. Първо с моя приятелка стартирахме един проект със семинари по етикет и протокол. Две дами от испанското посолство бяха лектори, а ние правихме цялостната организация. След това стартирах проектите със сватби. Сега като се връщам назад във времето, ми става забавно, виждам толкова грешки и неща, които не сме знаели... Но човек се учи в движение. В България няма професионално обучение за ивент организатори, това реално едва сега започва.

Как стигаш до оформянето на цялостната концепция за едно събитие?

Обикновено концепцията се ражда от нещо много малко, някакъв детайл. Ако хората дойдат с готова тема, която биха искали да развием, тогава започваме с проучване. Имах една много сладка двойка, която искаше суинг сватба – вдъхновена от музиката и 60-те. Аз гледах филми от и за тази епоха, фотографии, списания, ходих дори на суинг танци – търсех неща, които да ме вдъхновят. В крайна сметка завъртяхме всичко около старите винили – поканите, декорацията и дори подложките на чиниите бяха грамофонни плочи. Детайлите са много важни – нещо съвсем малко може да вдъхнови цялата концепция.

Бориш ли се с идеи, за които си наясно, че няма да се получат добре?

Трудно е, защото не можеш просто да кажеш на един човек – твоята идея не е ок за собствената ти сватба. Най-малкото не е възпитано. Затова им показвам нагледно как би се получило с това, което те искат, и как би станало по начина, по който ние им предлагаме. Това винаги работи. Защото дори при избора на сватбена рокля почти всяка булка има предварителна визия как ще изглежда на сватбата си, а после в 90% от случаите те променят идеята си и купуват коренно различна рокля. Но, разбира се, всеки сам трябва да стигне до убеждението, че това е правилният избор. И когато чуеш „Ама ние не си го представяхме така, то е много по-хубаво, отколкото си мислехме...“ – тогава вече си абсолютно удовлетворен от работата си. И всичко придобива смисъл – и безсънните нощи, и сълзите, и нервите, всичко, през което си преминал, за да организираш едно събитие...

Няма никакво значение колко мащабно е събитието. За всяко се раздаваш на 100%. Това е единственият шанс да се случи по начина, по който искаш.
Коя е най-голямата заблуда в работата ти?

Че това като цяло е една много приятна и забавна работа: срещаме се с булки, избираме цветя, дегустираме менюта, поръчваме сватбени торти и въобще е страшно забавно! Всъщност организационно процесът е много дълъг и тежък, защото работиш с различни подизпълнители. А човешкият фактор винаги е голяма удивителна – никога не знаеш с какво ще те изненада. Хубавото е, че сценария го знаеш само ти и още трима души. Дори да възникне проблем и нещо да се срутва зад теб – слагаш една прекрасна усмивка, без да даваш глас на емоциите си. Знам, че ако не запазя спокойствие и някой види изписани на лицето ми несигурност или колебание – всички ще изпаднат в паника, независимо дали има повод за нея или не. Истината е, че за всяка ситуация има решение, дори когато говорим за неконтролируеми неща като времето.

С какво не би се разделила по време на събитие?

Чашата шампанско – това е ясно! Важното е да си усмихнат и ведър, защото: щом тя пие шампанско, значи всичко е наред! Иначе извън шегата: мобилният ми телефон винаги трябва да е с мен, зареден с допълнителна батерия. Също двойнозалепващата лента и онова страхотно изобретение със странното име „свинска опашка“, с които можеш да поправиш всичко за секунди.

Повечето клиенти на Funtime Weddings са чужденци. На какво се дължи това?

Истината е, че хората извън България са свикнали да използват професионалисти за специфичните услуги, които им трябват. Тук ще мине още известно време, докато хората си дадат сметка, че когато нещо трябва да се свърши добре и то е важно за тях, трябва да се доверят на професионалисти. А не на братовчедката, която разбира от цветя, или на приятелката, която е любител фотограф. При подобна организация нещо някъде винаги ще куца. Имала съм много клиенти, които идват за сватбата си буквално седмица преди събитието и цялата организация е протичала дистанционно – по имейл, чрез скайп срещи, в които обсъждаме на живо детайлите. По-добре е, когато през този период – обикновено между 4 и 6 месеца, булката си дойде за кратко. Тогава й правим плътен график със срещи от сутрин до вечер, отмятайки нещата, които трябва да се одобрят персонално. За да има добър резултат обаче, хората трябва и да се научат да се доверяват.

Коя е най-екстравагантната поръчка, която си приемала?

Свързана е с люляци! (смях) Знаете кога им е сезонът. Така че, ако искате сватба с люляци през август, има известна трудност... За въпросната сватба люляците пристигнаха от Аржентина. Съответно цената им беше доста висока. В добавка, букетът на булката беше от над 500 стръка момини сълзи. Беше наистина впечатляващ проект. Факт е, че няма неизпълними желания. Просто всяко от тях има различна цена. В днешно време можеш да организираш всичко, което поискаш. Вероятно и Мадона можеш да си поканиш за сватбата, ако  хонорарът й не е проблем за теб. Харесва ми да правя интересни проекти. Нещо, което не е стандартно, което ме кара да горя и да съм нетърпелива за финалния резултат. В крайна сметка най-важното е да се забавляваме.

ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР