ароматен клондайк


Този сезон парфюмеристите са безкомпромисни – трябва ни повече ослепителен блясък и подчертан разкош. И намигайки, ни изпращат послание: „Животът е немислим без аромати под формата на аметисти, диаманти, топази, рубини..!”

Свобoда Сидерова 25 February 2009

 

Този сезон парфюмеристите са безкомпромисни – трябва ни повече ослепителен блясък и подчертан разкош. И намигайки, ни изпращат послание: „Животът е немислим без аромати под формата на аметисти, диаманти, топази, рубини..!”...


Дори и скъпоценностите, носени от звездите на Оскарите, могат да са фалшиви. Виж, ароматите са друго нещо. Мерилин Монро например раздава украшенията си наляво и надясно. От сватбения подарък на поредния мъж – перлена огърлица от Микимото, небрежно се отървава, като я дава на приятелка. Да сте чули да е подарила любимата си „нощница” (секс бомбата на всички времена е известна с това, че спи само с няколко капки Chanel №5) на някого? Аз лично не. Вълшебната сила на парфюмите нямаше как да не порази въображението на бижутерите. Признавайки уханията за въплъщение на разкоша, те създадоха аромати-украшения. Блещукайки като истински полу- или скъпоценни камъни, благоуханните творения разпалват фантазията, а някои дори хипнотизират. Днес много жени, дори богатите и известните, предпочитат да се явят пред публика без диаманти, но загърнати в уханието на шармантния си парфюм.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Wish на Chopard
2. Bright Crystal на Versace
3. Covet на Sarah Jessica Parker
4. Delices на Cartier
5. Amethyst на Lalique
6. Dеseo на Jennifer Lopez
7. Diamonds на Emporio Armani
8. Alien на Thierry Mugler
9. Omnia Amethyste на Bvlgari
10. Ange оu Demon на Givenchy

 

 

Аметистът бие по популярност сапфира


В края на 80-те бижутерска къща Бушерон лансира ароматите Boucheron и Jaipur под формата съответно на златна халка и гривна. И двата са украсени със сапфир, който на Изток се смята за символ на небесна чистота и добродетел. През 2007 г. обаче палмата на първенството грабна аметистът – камък, който, съгласно легендата, предпазва от опиянение, но май завъртя главата и на „носовете”, и на любителите на парфюми с обещание за лукс. Казват, че китайците обичали да правят флакони от него. Дизайнерите на Thierry Mugler не пропуснаха да „купят” древната традиция. Защото какво друго освен аметист, интерпретира шишето на Alien? Или може би е късче метеорит в неземно красив цвят (от англ. аlien чужд). Във всеки случай няма да сте същите, след като го опитате. Двете сплетени халки в лилаво на Omnia Amethyste на Bvlgari също се асоциират с характерната за камъка тайнственост, от която мъжете губят ум. Парфюмерийна поема е и Amethyst на Lalique. Тук ви очаква изненада. Стилизираната като къпинов храст капачка в цвят, то се знае – аметист, е препратка към колекцията аксесоари за баня Epines (от англ. трънливи) от 1920 г. на Рене Лалик.


Годината на плъха под знака на диаманта


През 2008 г. все по-ясно очертаващата се тенденция е да се разказва за диаманти на езика на ароматите. Грубият скъпоценен камък е най-твърдата материя, позната в света. След шлифоване,той разкрива неповторимата си красота, на която нито една представителка на нежната половина не може да устои. Не случайно казват, че блестящите кристали са символ на женската сила. Затова Armаni не пропусна да прибави още едно бижу в уникалната си колекция от часовници и слънчеви очила Diamonds, която лансира наскоро. Флаконът-диамант на едноименния аромат е близък и достижим. Както казва Бионсе, рекламно лице на уханието: „Сега вече жените могат сами да си купуват диаманти”. По време на представянето на Diamonds в Милано певицата не пропусна да блесне със златен пръстен с жълти и бели диаманти. Като парче скала, взето директно от земята, е и шишето на Deseo на Jennifer Lopez. Уникалната форма на обработения диамант подчертават не само множеството фасети, но и топлите земни цветове – жълто и синьо, в които е оцветен. Любовта на парфюмеристите към скъпоценния камък не е от вчера. Според Chopard, Wish е способен напълно да предаде красотата на синия камък и да се превърне във верен спътник на прижателката си. Елегантната капачка на Bright Crystal на Versace, стилизирана като диамант, усилва притегателната сила на розовото съдържание. Дизайнът на Ange оu Demon на Givenchy, дело на небезизвестния Серж Монсо, е във формата на скъпоценен кристал, цветът на който плавно прелива от невинно бяло до демонично черно.


Топаз, рубин и още нещо


Капачката на Covet на Sarah Jessica Parker имитира опушен топаз и може да се носи като моден аксесоар. В превод от санскритски камъкът означава топлина. Която няма как да не ви облее, щом подържите шишето в ръка. Сега стана ли ви ясно защо рекламният слоган на аромата е: I had to have it! (Трябва да го имам!). Колко според вас можете да се противите на подобно желание? Героинята на Сара Джисика Паркър от рекламния клип стигна дори до затвора. Delices на Cartier е прекрасно допълнение към едноименната колекция бижута и отразява основната идея на марката – простота и сложност. Флаконът от червено стъкло (напомня прочутата брошка на бижутерската къща от 20-те години на миналия век) с капачка-орхидея от червен кристал с малък диамант в средата на новата парфюмна вода, е стилно бижу с колекционерска стойност, чест за която и да е тоалетна масичка. Айрин, внучката на основателката на империята Estee Lauder, възкреси аурата на ексклузивност, която съпровожда аромата Private Collection, специално създаден за баба й през 1970 г. Капачката на версията Tuberose Gardenia (не се продава у нас), вдъхновена от любимата брошка на прародителката в стил арт деко, е украсена с авантюрин, жълт и зелен нефрит и цитрин. Великолепно откроояващите се на златистия фон полускъпоценни камъни сякаш намекват – вътре се крие нещо особено.

 

 

ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР