Двойната сила на Dsquared

Те си приличат като две капки вода и имат енергия не за двама, а за двеста. Говорят много и бързо. Един през друг

Кристина Симидчийска 20 October 2011

Те си приличат като две капки вода и имат енергия не за двама, а за двеста. Говорят много и бързо. Един през друг. И избухват в смях, преди да са завършили изречението. Не можеш да определиш кой е Дийн и кой е Дан. Струва ти се, че пред теб всъщност стои един човек и може би просто образът му е двоен.

Историята им започва в Торонто и неслучайно на етикетите на моделите им е изписано: born in Canada, made in Italy. Израстват в голямо и задружно (по думите им) семейство – четирима братя и пет сестри. След като завършват колежа за дизайн Parson’s в Ню Йорк и работят няколко години за канадската марка Ports International, двамата се местят в Италия. Годината е 1991, а представянето на първата им мъжка колекция предизвиква истински фурор. Дори сред звездите: на Мадона толкова й допада силуетът на мъжките джинси, че облича с тях главния герой от клипа си Don’t Tell Me. И по-късно им поръчва 150 костюма за  следващото си турне. Братята я определят за свой главен съдник и източник на вдъхновение, a примера й бързат да последват Бритни Спиърс и Риана. През 2001 г. Дан и Дийн подписват договор с Ренцо Росо – човека зад успеха на Diesel. Следва скоростно откриване на нови бутици Dsquared по света и първата им дамска колекция през 2003-а, в която от розов реактивен самолет слизат супермоделите Наоми Кембъл и Ева Херцигова.
Всъщност тяхна запазена марка са дефилетата, напомнящи за театрални шоупрограми: самолети, ледници и сипещ се сняг, къмпинги с каравани или крайпътни закусвални, моделите стават актьори, а дрехите разказват истории. Неслучайно Дан и Дийн избират моделите си изключително прецизно. Търсят „звездичките“ - непринудени и естествени, а зад кулисите ги инструктират: излезте и ги накарайте да се влюбят във вас!
Твърдят, че създават не мода, а просто добри дрехи. Всичките им модели с лекота се смесват и съчетават в произволни комбинации. Намират успеха, който са постигнали в чужда страна, при всички случаи „изгоден“: „Наблюдавате всичко отстрани и винаги се отличавате от останалите.“
Отличителни са и парфюмите от портфолиото им. След зашеметяващия успех на He Wood (създаден през 2007 г. в сътрудничество с италианската компания ITF) и последвалата го дамска версия She Wood тази есен Dsquared официално представят мъжкия аромат POTION FOR MAN. Презентацията му бе в същия ден с модното шоу за мъжката колекция пролет-лято 2012 на Седмицата на модата в Милано. И въпреки натоварената програма Дан и Дийн отделиха няколко минути, за да разкажат малко повече за новото ухание.


Новият аромат Potion е коренно различен от вашия първи парфюм. Откъде почерпихте вдъхновение за него?
Дан: Така е. След спокойната чистота на Wood решихме да направим нещо абсолютно различно и да обърнем страницата – със съвсем нов проект, идея и нова посока.
Дийн: Винаги сме се питали: а какво ни липсва сега? И щом намерим отговора, започваме да работим по него. Това е усещане.
Дан: И този аромат е като есенция на усещането за нощта. Посветен е на нейните съблазни и на науката на съблазняването. На един луд от страст мъж в луда нощ. Той съдържа идеята за „любовен еликсир“ – оттам идва и името му.
Дийн: Неслучайно избрахме за лице на парфюма Диего – той е като негово олицетворение. Съблазнителен, чувствен и секси. Точно такова искахме да е въздействието на парфюма. И то е съвсем различно от Wood.
Дан: Помислете само - парфюмът е последният щрих. Събуждаш се сутрин, чувстваш се добре, изглеждаш добре. Вечерта слагаш тесни джинси и си секси... Какво по-хубаво, ако ароматът отговаря на настроението ти?!
Трудно ли подбрахте съставките му?
Дийн: Много. Направихме редица тестове и много проби. Мисля, че е забавно да създаваш парфюм, въпреки че е доста изтощително... Опитваш едно, после друго, харесваш края на първото и началото на третото... Мислиш какво ли ще стане, ако ги смесим... (смях). И после всичко започва отначало – да е малко по-леко, по-остро, по-свежо...
Дан: И да не забравяме, че всичко това стои различно на различните кожи.
Дийн: Малко е като работата на диджей.
А какво означават мистериозните цифри на бутилката на парфюма – 1964?
Дан
: Това е годината, в която сме родени.
Дийн: Но няма да ви кажем защо е там!
Кои ще са ключовите моменти в мъжката мода следващия сезон?
Дан
: Не мисля, че въобще може да има ключови моменти. Поне при нас. Ние правим неща, от които се нуждаем и които ние самите бихме носили. Те са различни, защото пътуванията носят различни усещания. Самите ние често пътуваме и понякога искаме кожено яке или блейзър, а друг път – нещо широко и удобно, с което да се разходиш в гората или да идеш на риболов. За плажа имаш нужда от нещо суперцветно, а после вечерта да си в ултрачерно и тесни подобно на клинове панталони...
Дийн: Търсим неща както и всички останали. Същото важи и за парфюма – този път искахме аромат за нощта.
И носите ли го?
Дан и Дийн: Абсолютно да!
Според вас кой ще е вашият отпечатък в историята на модата?
Дийн
: Когато дойдохме за първи път в Милано, смятахме да се концентрираме върху мъжката мода. Оказа се, че всички говорят само за костюми...
Дан: Костюми, костюми и пак костюми!
Дийн: Нямаше никакво място за реално удобните дрехи, които носиш всеки ден.
Дан: Решихме да пренесем лукса в ежедневието. Дори на пръв поглед да става дума за един глупав суитчър, той да е с променена кройка, луксозна материя, хубав детайл. Искахме да бъдем перфектни дори и в най-обикновените и скучни елементи в гардероба. Затова и от самото начало джинсите са наша знакова вещ. Знаем всичко за тях.
Вашият съвет при съставянето на перфектния гардероб?
Дан:
За дамите: задължително добри джинси, бяла риза и черно сако тип смокинг. За мъжете: блейзър с идеална кройка по тялото. И чифт адекватни обувки, разбира се. Също бижута за жените, класен часовник за господата.

Интервюто с Дан и Дийн Кейтън е осъществено със съдействието на компанията “Сарантис” (официален вносител на парфюмите Dsquared в България) и са използвани въпроси и на други медии.
ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР