Музите на Кан 2011

Фей Дънауей, Пенелопе Крус, Кирстен Дънст, Емили Браунинг, Джема Уорд, Елена Аная, Карла Бруни-Саркози

15 May 2011


Фей Дънауей, иконата
Тази година една от най-големите звезди на световното кино навърши 70. И фестивалът в Кан й отдава дължимото. Нейна черно-бяла фотография от 1967 г., дело на режисьора-фотограф Джери Шатцбърг (с когото Дънауей е имала кратка авантюра) краси официалния плакат. Според организаторите кадърът „въплъщава кинематографичната мечта, която Кан се опитва да съхрани“. Плакатът е обвързан и с прожекция на фестивала на ремастерирано копие на филм на Шатцбърг за починалата при неясни обстоятелства през 1986 г.супермоделка от 50-те Ан Сейнт Мари. Освен с ролята си на Бони в „Бони и Клайд“ Дънауей е известна и със скандалджийския си нрав. Дори Роман Полански, най-скандален сред режисьорите, я нарича „пълна откачалка“. Говори се, че двамата се скарали страшно по време на снимките на „Китайския квартал“ и Фей го поляла с чаша, пълна с урина (бр-р-р!). А ако някой журналист я попита за това сега, тя прекъсва интервюто, обажда се на шефа на журналиста и му вдига скандал. Така реагира и на въпроса дали единственият й син Лиъм Уолкър, официално от брака й с фотографа Тери О’Нийл, е осиновен. Или когато я попитат за съдебния й процес срещу Ендрю Лойд Уебър. Или за пластичните й операции. Ето защо в последните години почти не се е появявало завършено интервю с актрисата. Затова пък непрекъснато излизат новини за нейното звездно „безобразничене“ - как се разкрещяла в елитен хотел, че й предлагат стая, пригодена за инвалиди. Или на летище „Кенеди“, че отказват да й презаверят билет в последния момент. „Вие знаете ли коя съм аз?!“ - викала тя. Знаем, Фей, и още как знаем!

Пенелопе Крус

Естествено ще е една от най-преследваните звезди в Кан. Тя участва само в холивудския „Карибски пирати: В непознати води“, но сянката й витае над два от филмите, най-сериозно претендендиращи за „Златна палма“. Главните женски роли и в „Меланхолия“ на Ларс фон Триер и в „Кожата, в която живея“ на Педро Алмодовар бяха написани за Пе. Само че испанката предпочете да не се набърква в психарии и заложи на най-истинската роля – тази на майка.














Кирстен Дънст в „Меланхолия“ на Ларс фон Триер
Дълго време тя бе набеждавана за една от най-консервативните млади актриси в Холивуд, тъй като категорично отказвала да се снима в голи сцени. Триер обаче успя да я съблече. И то така, че на мис Дънст дори й хареса. „Има някаква поезия в начина, по който той измъчва жените във филмите си“ - каза тя. Лудият датчанин сардонично определи творбата си като „красив филм за края на света“. В него се разказва за отношенията между две сестри,  разгърнати на фона на приближаващия Апокалипсис преди сблъсъка на нашата планета с друга.


Емили Браунинг в „Спящата красавица“ на Джулия Лий

С прозрачна кожа и невероятно чувствени устни 23-годишната австралийка Емили Браунинг е истинско откритие! Преди време Джим Кери каза за нея, че съвсем скоро тя ще разбие не едно сърце и е на път да познае. Филмът на Джулия Лий, част от конкурсната програма в Кан, е обсебваща еротична приказка. Емили играе момиче, превърнато в елитна проститутка, което упояват с лекарства и докато е под наркоза, мъжете са оставени да правят а него каквото искат. Лентата напомня „Дневна красавица“ на Луис Бунюел, а продуцент е самата Джейн Кемпиън, която преди години завладя света с филма си „Пианото“.

Джема Уорд в „Карибски пирати: В непознати води“
Супермоделът Джема Уорд се завърна на модния подиум след двегодишно отсъствие и тежка депресия. Наскоро тя наруши мълчанието и разказа за връзката си с покойния актьор Хийт Леджър и ето я сега – вече жена, а не дете, по-красива от всякога, редом до Джони Деп и Пенелопе Круз в четвъртата част на холивудския блокбастър „Карибски пирати: В непознати води“. Джема е в ролята на морската сирена Тамара.


Елена Аная в „Кожата, в която живея“ на Педро Алмодовар

Звездата на Елена изгря във филми като „Сексът и Лучия“ и „Говори с нея“, но новата творба на Алмодовар със сигурност ще я изстреля в А-отбора на звездите. Режисьорът работи над този проект 10 години и твърди, че е най-трудният, а може би и най-мрачният му филм. Описва го като „Хорър без писъци“, в чийто сюжет се преплитат брутално изнасилване, още по-брутално отмъщение, лудост и фантастичен ужас. Елена играе ролята на обезумялата дъщеря на пластичен хирург (Антонио Бандерас). „Кожата, в която живея“ е включен в конкурсната програма, а на въпроса дали е доволен, че филмът му ще се състезава в Кан, Алмодовар насмешливо отговаря: „За мен Кан винаги е бил сериозен стимул... да мина на диета“.

Карла Бруни-Саркози в „Полунощ в Париж“

Ролята на мадам Саркози в новия филм на Уди Алън е по-малка дори от собствения й мъж. Френската президентша отнесе доста майтапи, след като плъзна новината, че за сцена, в която трябвало да пресече улицата, да влезе в пекарна и да излезе оттам с една багета, като през цялото време гледа сериозно и не казва нищо, на нея й били нужни цели 35 дубъла. „По-добре да остави актьорството и да се съсредоточи върху задълженията си на първа дама“ - отсякоха кинолегендите Бриджит Бардо и Катрин Деньов. Карла обаче е известна с непукизма си. „Полунощ в Париж“ открива филмовия фестивал и се показва извън конкурса.




ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР