Aigner - немска марка с италианска душа
Вече повече от 45 години модната марка Aigner е в елитния клас немски продукти
Кристина Симидчийска 02 June 2010
С трите си сегмента – кожени изделия, мода и аксесоари, тя се предлага в над 40 страни и символизира брилянтната комбинация между немска прецизност и тосканска традиция. А в ежедневната „митология” на лога, етикети и марки известното лого подкова на Aigner предполага страст към непреходния стил, печат за гарантирано качество и скрити „тънкости“, разпознаваеми единствено от истинските ценители на дискретния лукс.
Париж, Ню Йорк, Мюнхен
Основателят на марката - дизайнерът Етиен Айгнер е роден в сърцето на Унгария в началото на ХХ век. През 30-те години се радва на значителен успех като дизайнер на чанти за престижните ревюта висша мода в Париж, а през 50-те представя първата си собствена колекция кожени чанти в Ню Йорк. Тя бързо се превръща в сензация, популяризирайки таланта му: причината е, че след създаването на „пътническия сандък” за легендарните презокеански лайнери и луксозните влакове Ориент Експрес липсвали истински новости в „багажната” мода. Няколко години по-късно Етиен Айгнер среща Хайнер Ранкъл - бизнесмен с афинитет към иновациите и също толкова силна привързаност към традициите. Така се ражда марката Aigner - годината е 1965-а, а мястото – Мюнхен.
През 60-те и 70-те години на ХХ век животът в немския град просто кипи: стремежът към прогрес е силен, а бъдещето не носи усещане за риск. Близостта с Италия помага на Мюнхен да бъде в тон с идеята за la dolce vita („сладък живот“) повече от всеки друг град в Германия. По онова време няма нужда да се гради изкуствен лайфстайл, защото всички естествено усещат лекотата на живота, потопени в безкрайни партита, любов, диско музика... Именно в това специфично усещане за свобода се крие вдъхновението за дизайна на младата марка - младежки, модерен и футуристичен. А емблемата на Aigner освен като символ на късмет се свързва и с дивите коне, които най-добре обрисуват лудите години с неспирен нощен живот. Aigner неслучайно придават на продуктите си непретенциозен спортно-елегантен стил. В тях винаги има усещане за състезание, сякаш си край хиподрума... Точно като специално организираното събитие Състезателни дни на Aigner, което скоро се превръща в очаквано забавление за общество, отвикнало да бъде част от събирания с програма и традиция.
Немска марка за стилен живот
Характерното за марката „А“ под формата на подкова, комбинирано с типичното „антично червено”, скоро става отличителен знак не само за най-добрите чанти, колани и луксозни куфари, но също и за облечени с кожа запалки, тирбушони, лули, аксесоари и дори кутии за игра на табла. По-скоро интуитивно, отколкото пресметливо, марката създава свой изтънчен свят, който отразява удоволствието от живота, знанието за това как да го живеем и разбира се - неподправения елегантен стил. Aigner продължава да разширява портфолиото си и през 80-те подписва лицензи за производство на часовници, бижута и очила. А през 1990 година са представени и първите колекции за дамска и мъжка мода, които дебютират на Седмицата на модата в Милано през 2003-а.
Празна чанта, пълна с идеи
Всеки от кожените аксесоари на Aigner е плод на индивидуално майсторство, превръщащо го в произведение на изкуството. Дълъг е пътят от грубата скица през първия десен и подбора на първокачествена кожа до завършената чанта. Сигурно си заслужава да погледнем през рамото на италианските майстори в някоя от традиционните семейни работилници в Тоскана. Именно в люлката на кожарския занаят - Флоренция, се намира и отделът за дизайн и продуктово развитие на марката. Ключовият сегмент на Aigner – ексклузивните колекции от кожа, се състои от две линии: основна (около 60% от продуктите), фокусирана върху кожените изделия и комбинираща както „бестселъри“, така и класически модели. И сезонна (останалите 40%) - изненадваща с последните иновации в моделите и материалите. Философията и на двете колекции е идентична с тази на марката: всеки продукт е с непреходна стойност и е създаден, за да носи удоволствие на притежателя си повече от един сезон. Що се отнася до различните материали, колекциите съдържат не само обичайните телешка, волска и кожа от лос, но и екзотични материали като кожа от крокодил, щраус, змия или гущер.
Днес Aigner продължава развитието си, като през 2008 -а наема талантливия Удо Едлинг (звезда сред немските дизайнери в Париж) за артдиректор на марката. Още с първата си колекция той съчетава най-добрите материали с изтънчен дизайн, съобразен с дългогодишните традиции на Aigner: прагматичен лукс, неподвластен на времето.
Сако от велур и произведение на изкуството
През 1974 г., десет години след модната марка, се ражда компанията Etienne Aigner Cosmetics и дава началото на нов парфюмериен епос. Името на първия парфюм е Etienne Aigner No. 1. По-късно, по повод 30-годишнината на Etienne Aigner Cosmetics, се ражда и специално ароматно издание - Aigner Suede Edition (1), отличаващо се с еротични нотки на кожа (препратка към луксозните кожени аксесоари, с които марката се слави). Suede е названието на най-финия велур – вечния синоним на съблазън. Днес вестителят на 35-годишнината на парфюмерийния бранд е Aigner Pour Femme (2). През него прозира историята на марката, смело съчетала класика и модерност, а в самото ухание ще разпознаете нотки на българска роза и фрезия, комбинирани с бергамот, черен пипер и мандарина, положени върху пленителната база от мускус, пачули и амбър. Изтънчените предмети светят със собствена светлина. Същото се отнася и за изваяния като скъпоценен камък флакон на Aigner Pour Femme. Призмата, изпълнена със светлина, е чиста проба произведение на изкуството. Както и ароматът между другото, който ви кара да се чувствате много специални. Няма как да е иначе. Семейна черта.