Какво прави Филип Морис България предпочитано място за работа?

За цялостната стратегия по отношение на благосъстоянието на служителите в компанията разказва Зоя Петкова

16 December 2024

Зоя Петкова е доказан професионалист в сферата на Човешките ресурси с повече от 10 години опит. Присъединява се към екипа на отдел „Култура и човешки капитал“  в началото на 2023г., като заема позицията Бизнес Партньор на Търговския отдел. В началото на 2024г., тя поема ролята Мениджър управление на таланти и ангажираност на служителите във Филип Морис България.

Какво представлява „Wellbeing“ концепцията на Филип Морис България?

„Wellbeing“ концепцията на Филип Морис България разглежда благосъстоянието холистичнo, обхващайки ментално, физическо и финансовото благосъстояние на служителите. Това включва насърчаване на здравословен начин на живот, изграждане на по-добри взаимоотношения в екипите и подкрепа на служителите в тяхното лично и професионално израстване.Например имаме политика, която предоставя на родителите – майки и татковци допълнителен отпуск и заплащане над това, което държавата предоставя. Развиваме и работим активно в посока всеки служител, който има желание, да може да подкрепя каузи, близки до сърцето, чрез дарителство по ведомост. Също така политиката ни за работа от разстояние, която наричаме SMARTwork, позволява на колегите да работят 60% от времето от дома си.

Продължаваме добрите практики от предходните години като организиране на семинари за баланса между работа и личен живот, празнуваме национални празници заедно, организираме тиймбилдинги за служителите на компанията и др.Тази година фокусът ни е върху това да бъдем повече заедно и нашите колеги взеха активно участие в различни инициативи като Великденска работилница за деца, предизвикателство „Познай кой кой е“, „LegionRun“ и др.

Голяма част от грижата за служителите е да подпомагаме тяхното развитие - както от гледна точка на знания и умения, така и от перспективата на кариерното им развитие. Пример за това е програмата MyPersonalGrowth, която стартира през 2023 г. и беше отличена от „EmployerofChoiceAwards“ тази година.

Kлючова роля има и нашата вътрешна култура, ценностите около които се обединяваме и са в основата на начина, по който работим. Трите ни ценности са общовалидни човешки ценности и резонират напълно с всеки от служителите ни: „We care“ (Грижа ни е), „We are better together“ (Заедно сме по-добри) и „We are game changers“ (Ние променяме играта). Тази година представихме обновените ни ценности на вътрешно събитие, където колеги споделиха лични истории, свързани с поведенията, които ценим и събитието имаше огромен успех.

Цялостната ни стратегия по отношение на благосъстоянието на служителите ни помага да изградим нашата организация като привлекателно място за работа.

Как формирате идеите за различните Wellbeing проекти – черпите ли идеи и от служителите?

За да постигаме най-добрите бизнес резултати, е важно да се грижим за хората, които реално ги постигат. Затова правим големи инвестиции в т.нар. „слушане на служителите“ (employee listening). Провеждаме стандартни проучвания два пъти в годината, фокус групи, неформални, но целенасочени разговори с тях, дни на отворени врати от отдел „Култура и човешки капитал“.

Всички тези форуми и начини да общуваме със служителите ни дават възможност да реализираме точно тези инициативи, които най-добре посрещат техните нужди.

Кой е последният проект в посока Wellbeing на служителите, с който се гордеете най-силно и защо?

Последният ни проект е създаването на общност от „WellbeingChampions“. Поканихме всички служители, за които темата Wellbeing е близка до сърцето да станат Wellbeingшампиони. Така сформирахме група от служители, които ще бъдат обучени да подкрепят своите колеги чрез насърчаване на по-здравословни навици и споделяне на наличната подкрепа и ресурси, която компанията предлага. Заедно с тях ще можем да бъдем още по-близо до всички колеги, и ще генерираме идеи за различни проекти в сферата на Wellbeing, които ще реализираме заедно.

Планираме и други инициативи в тази сфера като създаването на Групи по интереси (Employee Resource Groups), а месец Октомври ще бъде посветен на благосъстоянието на служителите с множество инициативи в тази посока.

Материалът се публикува с подкрепата на Филип Морис България.

ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР