Юлиан Дайнов и новите диктатори на трендове

Трудно е да се опише Юлиан Дайнов с малко думи, но би могло с един цитат от европейска медия: „тайното и най-търсено маркетинг оръжие на Германия“

Хубен Хубенов 23 February 2024

Снимка: Слав & Хубен

Трудно е да се опише Юлиан Дайнов с малко думи, но би могло с един цитат от европейска медия: „тайното и най-търсено маркетинг оръжие на Германия“.

Кариерата му в бизнеса на модата е шеметна и главозамайваща, досущ като него – водовъртеж от креативна енергия и добро настроение. Той е бил моден директор и закупчик за едни от най-известните ритейл вериги като Saks, Harrod’s, Lane Crawford.

В момента ръководи собствена консултантска агенция, профилирана в комуникационни, бранд и go-to-market стратегии за компании с продукти в лайфстайл сектора – модни брандове, ритейл вериги, бюти концерни, автомобилни гиганти. Създава ко-брандирани колекции за множество марки, като така им помага да стъпят на нови пазари. Преподава маркетинг стратегии и моден бизнес в няколко университета и е един от малкото глобално сертифицирани тренд скаути, които консултират брандове и институции за потребителското поведение и пазарните движения. Юлиян пусна колаборация с Seidensticker, една от най-старите немски марки, ще домакинства събитие на Jean Paul Gaultier и Swarovski заедно със самия Готие, а от 2024-та е резидент куратор на ключовото изложение Pitti Uomo. И всичко това е само кратката версия. Срещаме се с него, за да разберем и още.

Наскоро пусна на пазара капсулна линия със Seidensticker – над 100-годишна компания за конфекция, силно разпознаваема в Германия, Австрия, Швейцария, Централна Европа и популярна в по-консервативния сегмент потребители...

По време на събитие на Германската модна камара ме заговори един господин и се  оплетохме в приказки почти час. Говорихме за немския моден бизнес, за проблемите му, докато в един момент не стана дума за стайлинга ми, и по-точно за ризата ми, от която той явно беше впечатлен – класическа бяла риза Seidensticker, в размер 54 (аз нося 38).

Разказах му, че тя е на немски бранд на повече от 100 години и добавих какъв респект изпитвам към марки с подобна традиция и колко ми е болно, че много от тях ще угаснат, защото не се грижат за имиджа си и за това да са в крак с времето и днешните тенденции не само в модата, но и в бизнеса. Преди да се сбогуваме, разменихме визитките си и щом погледнах неговата, избухнах в смях – това беше Франк Зайденщикер, собственикът на компанията!

Още в понеделник имах имейл от него, в който ми разказа как е мислил над думите ми цял уикенд и иска час по-скоро да обсъдим как мрачните ми прогнози за немската конфекция да не достигнат Seidensticker. Седмица по-късно бях с консултантски мандат за цялата корпорация и на първа линия с идеи как да прекроим плановете на концерна, за да създадем нова дефиниция за това как брандът да достигне до нови клиенти, медии и мултипликатори. Още от самото начало в идеята ми за Seidensticker Group беше това да направим diffusion линия, която да е изцяло съвременна като естетика, имидж и тоналност и да предизвика интереса на всички бизнес и потребителски медии. Идеите и контактите ми дадоха нови посоки на бизнеса, ново лице на бранда, осигуриха му достъп до някои от най-големите световни ритейл вериги, което моментално рефлектира върху продажбите и цялата устойчивост на бизнеса.

Създаваш стратегии за огромни брандове, а имаше ли такава за собствения си път?

Като по-млад нямах стратегия с какво искам да се занимавам – учих бакалавър с общ бизнес и маркетинг профил с идеята, че е добра обща основа, но съдбата си знае работата и сама ме прати в сферата, която винаги ме е привличала най-силно – модния бизнес.

Когато започнах работа в тогава единствена по рода си компания за ритейл consulting и специализирано звено за бизнес иновации и прогнозиране, директно попаднах в аквариума с най-големите акули, които очакваха изведнъж да им покажа накъде да плуват, за да утолят глада си – работата ми там ме срещна с най-големите: Лагерфелд, Валентино, Прада, Ралф Лорън, Томи Хилфигър, както и огромни компании като Mercedes, Porsche, Dior, Louis Vuitton. 

следваща страница »
ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР