Учените установиха, че витамин D има ползи за фигурата

Ето какви...

eva.bg 21 July 2021

Снимка: Instagram

Много от ползите на витамин D, наричан още „слънчевият витамин“, са всеизвестни – той помага за усвояването на калция, регулира хормоните, поддържа костите здрави, като благоприятства функционирането на цялата ни имунна система. Сред най-популярните му свойства е и намаляването на риска от депресия.

Нови проучвания изследват дали има пряка връзка между нивата на витамин D в тялото и наднорменото тегло. Резултатите сочат, че много често хората с наднормено тегло имат недостатъчно количество витамин D в тялото си.

Обяснението за това може да се крие в „мастните свойства“ на витамина: колкото повече тежим, толкова повече тялото ни „изисква“ слънчевия витамин.

Разбира се, не може да се каже, че решението на проблема с излишните килограми се изчерпва с прием на витамин D. Не е толкова просто. Ако приемате редовно витамина, това няма да доведе до рязко отслабване, но пък наличието му в организма без съмнение ще помогне на цялостното ви здраве, а щом достигнете желаното тегло, витамин D подпомага за поддържането му.

Проучванията откриват още, че витамин D потиска натрупването на мастни клетки в тялото, когато нивата му в организма са в норма. В едно от последните изследвания участват само жени с наднормено тегло: след като са приемали витамин D в продължение на 12 седмици, при тях се наблюдава намаляване на телесните мазнини.

Ето и някои основни признаци, сочещи, че имате дефицит на витамин D: повишена умора, депресивни състояния, внезапна болка в мускулите, мускулна слабост, мускулни спазми, косопад.

Важно е да отбележим, че тези проблеми може да се коренят и в дефицита на други хранителни вещества и здравословни проблеми. Така че е важно да не се самодиагностицирате, а да се посъветвате с лекар.  

През лятото е много лесно за организма да си набави нужното количество витамин D. И преди да посегнете към хранителни добавки, опитайте да си добавите това хранително вещество по естествен път, чрез менюто ви: риби, като сьомга, скумрия и риба тон съдържат витамина, както и продукти, като яйца и гъби.

ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР