На гости на Шонда Раймс – историята на една грозна и сбъркана къща
15 January 2019
Шонда Раймс е един изключително талантлив сценарист и продуцент. Нейни са хитови сериали като „Скандал“, „Анатомията на Грей“, „Как да ти се размине убийство“. Със спечелените си близо 140 милиона долара, тя е най-богатата жена продуцент в САЩ. Шонда е доказала, че умее да разказва истории, а историята на дома й в Лос Анджелис, който показва за първи път сега пред Architectural Digest, е особено интересна. Чуйте я:
Тази къща беше пълна каша, нелогично комбиниране на стилове, един хипопотам с цвят на грахова супа. Фасадата нямаше нищо общо със задната част, сякаш някой беше съединил и залепил две различни къщи. Вътре положението беше с една идея по-добре. Със запазени оригинални врати и корнизи, дневната и библиотеката бяха разкошни. Но повечето стаи бяха лишени от светлина, а вратите бяха на изключително неподходящи места.
Сбъркано и грозно – това си повтарях. Защо бих искала подобна сбъркана и грозна къща?
Като човек, който прекарва по-голямата част от ежедневието си в разказване на истории, бих могла да опиша непреодолимото си желание да купя този имот по следния начин – усещането ми за къщата беше като за една добра история и нямах търпение да я напиша. Това е моят проблем – обичам добрите истории, прелъстяват ме всеки път. Затова, въпреки че бях много заета самотна майка с три деца, четири сериала в праймтайма на телевизиите и със собствена компания, която трябваше да ръководя... купих къщата. И още преди да започна да пиша историята й бях решила, че тя ще има щастлив край.
Започнах работа с архитекта Бил Болдуин, който откри, че някъде през 50-те или 60-те на миналия век един твърде ентусиазиран собственик на имота напълно безразсъдно е премахнал оригиналната фасада и е заложил на стилистика и дизайн, нямаш нищо общо с останалата част от сградата Научихме, че къщата е построена през 1923 година от известния архитект Елмър Грей и с помощта на малко по-задълбочено проучване и ровене в архивите на общината, открихме оригиналите архитектурни планове и снимки на къщата оттогава. Първата ни работа бе да върнем оригиналната фасада - едно към едно, до най-малкото камъче, реставрирахме всичко.
След това започнах работа с дизайнера Майкъл Смит относно интериора. Исках в помещенията да постигна това усещане, което ме обзе, когато посетих Белия дом по времето на семейство Обама и влязох в личния офис на президента. Всичко – от цветовете, през мебелите и материите ме караше да седна и да започна да пиша. Е, не го направих, но всяко помещение, което може да извика у един пишещ човек желанието да седне и да твори, е специално. Това исках да постигна и сега.
Обикновено във филмите ремонтът на един дом се показва в 30-секунден монтаж на фона на музика на Стиви Уондър. Е, в истинския живот не става така. Когато купих къщата и започнах да я ремонтирам, държах по едно бебе в двете си ръце. Сега едното от тях е първи клас, другото пък е в детската градина. А десетгодишното момиче вече има шофьорска книжка. Отне ми пет години, за да трансформирам тази къща в семеен дом. Но бях права, историята се оказа добра и с щастлив край. Тази къща разказва и ще разказва една хубава история – моите момичета ще пораснат тук, ще се превърнат в жени. Животът ще се случва тук, смехът ще изпълва стаите, любовта ще живее в този дом. Обичам тази къща, колкото и трудно да ми беше да я ремонтирам. Сега аз и тази грозна и сбъркана къща вече сме едно семейство. С нея сме един дом.“
Разгледайте я в галерията ни.