В търсене на идеи

10 January 2019

Често се чудим откъде дизайнери, коафьори и гримьори черпят вдъхновение. Дешифрирахме някои от най-емблематичните тенденции в косите и ви разкриваме техните първообрази.

Сюрреализъм
Символични, сюрреалистични и асиметрични са прическите на моделите на A.W.A.K.E., чиито лица и очи са покрити с коса. Създават илюзия, при която е трудно да се прецени дали момичетата идват към нас или си отиват. Настроението за минимализъм царува в грима и акцентът е поставен върху чистия и прозрачен тен, разкриващ вътрешната красота и извиращата отвътре светлина. Асиметрията и външната чистота на образа наподобяват творбите на сюрреалистичния художник Кей Сейдж и по-точно картината му „Пътешествие“ от 1956 г.

 

Символична женственост
Дизайнерката Сара Бъртън за колекцията си за бранда Alexander McQueen експериментира с визията на силната амазонка, която се оказва, че крие емоционална женственост. Прическата напомня на ранните фотографии на Фрида Кало, в които се забелязва контраст между подчертана твърдост и уязвима мекота. Прическата е лесна за изпълнение – две стегнати лъскави плитки, спускащи се от двете страни на лицето. Очебийна е липсата на силен грим, но кожата сякаш отразява светлината. Веждите са подчертани и рамкират лицето, а визията е допълнена от масивни обици и изобилие от бижута около врата.

 

Абстрактност
Творческият екстремизъм, забелязан в шоуто на Gareth Pugh, всъщност е почит към късните творби на модния дизайнер и стилист Джуди Блайм, партньор на не по-малко скандалния Джон Галиано. През 80-те и 90-те работата на Блайм олицетворява протеста срещу дребнавостта и халтурата. Черният цвят и пълното пренебрегване на всякакви норми в областта на красотата създават ново течение. Непокорна коса, стърчаща във всички посоки, украсена с цветни кичури или парчета вестници, и плътна и ясно изразена очна линия, са само част от атрибутите на рока. Специалните ефекти в косите колористите постигат с оцветяващи спрейове или цветни екстеншъни.

 

Неофутуризъм
Провокиран от множеството филми за полети в космоса, дизайнерът Junya Watanabe създава лабораторно изчистен образ на женски андроид от анти-утопичното бъдеще. Това, което превръща небрежното каре в ефектно, са сигналните електрикови нюанси, като оранжево, светлозелено или яркожълто, които напомнят за героинята на Мила Йовович от филма на Люк Бесон „Петият елемент“. Лицето е матирано, отново сякаш без грим, но с добре дефинирани вежди.

 

 

 

Ню рейв
Ярките цветове, изрисуваните дрехи и усмихнатите лица са част от клубното облекло и за мнозина това е начин да изразяващ позитивното в себе си, и то до екстремна степен. Затова и Manish Arora в дефилето си превръща лицата на моделите си в цветна приказка, които светят дори и без насочена към тях светлина. Искрящите неонови нюанси върху цялото лице, ярките червени устни, подчертаните очи в комбинация със зализаната прическа на младия Джон Траволта от култовия филм „Брилянтин“ носят атмосферата на скандалните партита от остров Ибиза.

 

 

Sci-fi комикси
В последното дефиле на Courreges се преплетоха две различни тенденции: интерпретация на футуристичен образ на космическа пътешественичка от sci-fi сериал и визията на момиче от ретро-футуристичните комикси от 50-те години. Леко удължената овална прическа със завити навътре краища, топлият нюанс на косата сякаш са копирани от корица на ретрокомикс. Гримът е леко кукленски и разчита на ясно изразени поруменели скули и матови светли устни. Дори и секси прозрачното боди не е подбрано случайно и провокира неприлични мисли и желания.

 

ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР