Kан, златният и вечният

Вижте някои от най-емблематичните фотографии от историята на най-бляскавия филмов празник

Ирина Иванова 13 August 2021

Снимка: getty images/guliver

Вижте някои от най-емблематичните фотографии от историята на най-бляскавия филмов празник

Грейс преди Монако

През 1955 г. Грейс Кели е в Кан с филма „The Country Girl“ на реж. Джордж Сийтън и с тогавашното си гадже, френския актьор Жан-Пиер Омон (на снимката). Тя е само на 25, но вече се е снимала в шедьовъра на Алфред Хичкок „Прозорец към задния двор“.

По време на фестивала съпругът на нейна приятелка (актрисата Оливия де Хавиланд, изиграла ролята на Мелани в класиката „Отнесени от вихъра“) убеждава Кели да посети Монако, където да се запознае с принц Рение Монакски и да направи фотосесия за списание „Пари Мач“.

Грейс пристига навреме за аудиенцията с принца, но й се налага да чака повече от час. Принц не принц, тя не била свикнала да чака и решава да си тръгне.

Точно тогава обаче Рение III се появява на вратата. Само година по-късно холивудската звезда става принцеса на Монако.

 

Бриджит Бардо и Кърк Дъглас

Големият актьор Кърк Дъглас (тогава на 36) не успява да разпознае момичето в бикини, което се втурва към него, крещейки „Къъъърк!“. „Аз съм Бриджит!“ – отсича тя, заставайки пред него. Дъглас разказва, че тогава и през ум не му минало, че това все още почти дете е същото онова зашеметяващо секси същество, което се мярка в епизодична роля в най-новия му филм „Act of Love“, но с което така и не се засичат на снимачната площадка. Един от най-големите секссимволи на 20. век тогава е едва на 18 и все още не се е снимала в „И Бог създаде жената“. Дъглас си пада много по Бардо, макар че тя вече е омъжена за първия си съпруг, режисьора Роже Вадим.

Точно тази година обаче – 1953, – когато се разиграва въпросната им среща на плажа на фестивала в Кан, той се влюбва лудо в друга жена – в 34-годишната Ан Байдънс, новата шефка на протокола на фестивала. Тя става и втората му съпруга. Днес Кърк Дъглас е на 101, а Ан – на 99 години. Бракът им продължава почти 65 години.

В легло с Мадона

Облечена в копринени сутиен и шорти, с разкошен тежък халат в цвят пепел от рози (всичко на Jean-Paul Gaultier), Мадона буквално взривява Кан през 1991 г. Тя отива на Лазурния бряг, за да представи филма си Madonna: Truth or Dare (преведен у нас като „В легло с Мадона“) и се превръща в абсолютното събитие на фестивала. Подобно нещо не се е случвало от 1963, когато в Кан дебютира Бриджит Бардо, твърди пресата.

Партито преди премиерата на филма е претъпкано със знаменитости (поне 900!), като мнозина въобще не успяват да се доберат до покана. Мадона обаче обръща малко внимание дори на най-близките си приятели. Тя седи до дансинга, заобиколена от... най-известните филмови критици – странна компания за попкралица като нея!

Големият скандал се развихря на самата премиера. Тълпата, искаща да се промъкне да гледа филма, е буквално озверяла и за да не се стига до инциденти, в един момент полицаите решават просто да затворят вратите и да спрат достъпа до залата. Оказва се, че много хора с билети са останали отвън и залата е полупразна, а Мадона плаче от разочарование.

 

Арнолд Шварценегер показва мускули на света

През 1977 г. 29-годишният тогава Шварценегер е в Кан заради документалния филм Pumping Iron, посветен на бодибилдърите, в който участва и той. Купува си нов ленен костюм за пресконференциите, но решава все пак да се възползва и от тялото си, за което е работил усилено толкова години наред. На снимката той е заобиколен от танцьорки от „Крейзи Хорс“, облечени като срамежливи девици, но не се вижда дори част от около 50-хилядната тълпа, струпала се да ги гледа, тъй като в онези години културизмът е по-скоро екстравагантност. В Кан през тази година се развихря истинска Арни-мания и дори Джаки Кенеди организира специално в негова чест обяд месец по-късно в Манхатън.

Ражда се Ледената кралица

Катрин Деньов в Кан през 1965. Предишната година филмът с нейно участие – мюзикълът „Шербургските чадъри“ – печели „Златна палма“ и я превръща в звезда.

Сега обаче актрисата се появява в съвсем различна роля в един от най-добрите филми на Роман Полански – „Отблъскване“ („Repulsion“), който е и първата американска творба на режисьора. „Отблъскване“ изправя Кан на нокти – психотрилър за самотна маникюристка, която живее със сексуално ненаситната си и вечно водеща гаджетата си в дома им сестра. Филмът е наречен от критиката „първия фройдистки филм“ и изважда Деньов от стереотипа на русата красавица, в която са влюбени всички. Само две години по-късно Луис Бунюел ще превърне Деньов в истинска легенда с друг „фройдистки“ филм – „Дневна красавица“. На снимката актрисата е едва на 22 и току-що е сключила брак с артфотографа Дейвид Бейли. След развода им през 1972 г. тя никога повече не застава пред олтара.

следваща страница »
ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР