За повече здрави семейства
„Верея“ търси вдъхновяващи човешки истории
19 December 2017
Семейството на малката Яница със синдром на Даун. Обичта към нея ги сплотява и прави наистина вдъхновяващо семейство
В последните години много разширихме традиционната си дефиниция за семейство. За нас то е много повече от женени мъж и жена с деца. Може да бъде семейство без брак; „патриархално“; „матриархално“; семейство от един родител и дете; „доведено“; приемно семейство и др. И всички те могат да участват със своята вдъхновяваща история в кампанията „За повече здрави семейства“ на българския производител на мляко и млечни продукти „Верея“. Само трябва да споделят вълнуващите си истории на semeistvo.vereia.bg, а примерите с най-интригуващ творчески потенциал ще се превърнат в ТВ клипове на „Верея“.
Кампанията се организира с подкрепата на Българска асоциация по фамилна терапия (БАФТ) и има две основни посоки - да покаже как българското семейство се справя с различни предизвикателства и въпреки това остава здраво, и да разкаже за фамилната терапия като възможност за запазване на семейството здраво.
„Искаме да насочим вниманието към съвременното семейство. Обичта в него, подкрепата, радостта, куража, събитията, различията, силата, слабостите, непреходността, промените, бурите, победите. Чрез реални примери да вдъхновим някои семейства, както и да подканим други да се замислят за предизвикателствата в техните взаимоотношения. Да открехнем леко завесата за семейната терапия като специализиран подход. Да покажем, че професионалната грижа не е нещо срамно, страшно или непосилно, а една от възможностите за запазване на семейството здраво“, споделят от „Верея“.
Специалисти по семейни отношения (от БАФТ) ще провеждат безплатни практически семинари на теми като: „Какви са различните роли на партньорите в съвременното семейство? Кои събития предизвикват промени и как семейството се приспособява към тях? Как се преодолява рутината? Как общува здравото семейство?“ и др. Техните практически съвети ще се публикуват на semeistvo.vereia.bg още отсамото начало на кампанията.
По данни от октомври тази година (на изследователския център на Института за дясна политика) за близо 50% от българите най-важната ценност е семейството. Доклад на изследователското звено L’Observatoire Cetelem от 2017г. пък показва, че българите имат най-високо ниво на доверие в семейството сред страните в ЕС, като 95% от тях вярват на най-близките си (среден процент за ЕС – 92%).
Eva.bg е посланник на кампанията „За повече здрави семейства“.
Сем. Спасови общуват с очи. Само малката Рози може да чува. Тяхната "рецепта" за здраво семейство? Любовта помежду им