Един от големите секссимволи на XX век, Бриджит Бардо, е на 21 години, когато през 1956-а, по време на филмовия фестивал в Кан, отива да посети заедно със своя откривател и по-късно съпруг Роже Вадим легендарния художник Пабло Пикасо в ателието му близо до Кан. Пикасо е на 75, но славата му на чудовищен егоцентрик, свикнал да погубва женски души, не е помръкнала ни най-малко.
Бардо по онова време е вече звезда и си има една мечта – да бъде нарисувана от Пабло Пикасо. Именно това е и целта на посещението й тогава. Старият развратник обаче най-неочаквано отказва да я рисува. Защо? Пикасо не бил свикнал да се обяснява, а Бриджит не била свикнала да й отказват. Според журналистите, присъствали на събитието, в онези години, когато целият свят е в краката на Бардо, Пикасо поискал да стане единственият, който й е устоял. Фотоапаратът безпогрешно е запечатал безмилостния, хладен като стоманено оръжие поглед на Звяра, наблюдаващ Красавицата и опитващ се да я хипнотизира. Бардо с момичешките си пантофки, конската опашка и обикновената рокля на цветя изглежда напълно безпомощна сред великолепието на разгулното пикасово ателие, от чиито стени я гледат неговите картини с кубистични лица, леки жени и вещици.
Пикасо обожавал модерните тогава прически тип „конска опашка“, тъй като те опъвали лицето на жената и то заприличвало на маска. Много хора смятат, че на картината „Момичето с конската опашка“ Пикасо е изобразил именно Кралица Бардо, но истината е, че той никога не я рисува. За тази картина му позира една от дългогодишните му музи (и никога любовница) Лидия Корбе, която по-късно заявява, че именно тя, а не Бардо е „измислила“ конската опашка, а звездата просто й е отмъкнала прическата изпод носа и я е превърнала в своя запазена марка. „Пикасо ме е рисувал около 400 пъти, като дори извая моя статуя и я нарече „Момичето, което каза „не“, понеже отказах да си легна с него. Обаче на снимките от тяхната среща край Кан Бардо ми изглежда по-скоро като „момичето, което би казало „да“, язвително коментира Лидия Корбе.