Приказки от Копенхаген: Barbara I Gongini
Кой е датският бранд презентиран от Plus Zero Concept Show, разказва специалният гост от екипа на марката Джесика Джегендороф
Кристина Симидчийска 18 October 2014
Джесика на Copenhagen Fashion Week SS 2015
В началото на октомври новият магазин за алтернативна мода PLUS ZERO CONCEPT STORE презентира с модно шоу колекциите на няколко големи европейски дизайнери, които вече ви очакват на ул. Позитано 1 в София. Сред тях са моделите на италианския бранд MARNI, шведската модна марка ACNE STUDIO, френските дизайнери обединени от VETEMENTS, датския лейбъл MALENE BIRGER, две от мъжките линии на RICK OWENS и още изненадващи имена работещи в областта на некомерсиалната мода.
Финалът на първото PLUS ZERO CONCEPT SHOW бе отбелязан с представянето на колекция пролет-лято 2015 на датската дизайнерка BARBARA I GONGINI. България е третата страна след Дания и Франция, в която брандът презентира колекцията си за следващия топъл сезон.
А специалният гост от екипа на марката Джесика Джегендороф ни разказа малко повече за дизайна на BARBARA I GONGINI, устойчивата мода и предизвикателството на експеримента:
Как бихте описали философията на Barbara I Gongini?
Ние предлагаме нов поглед върху скандинавския стил, получен от различния концептуален подход към модния дизайн. Специфичният процес на конструиране на дрехата е насочен в изработването на облекла подходящи и за мъже, и за жени, структурните форми се поставят под въпрос и заедно с експерименталните кройки създават един сериозен фон за съвременното шивачество. Също така Barbara I Gongini поддържа устойчивото развитие и етичната модата - използваме еко-материали, без да допускаме компромис в нашия дизайнерски ДНК код.
Вие отговаряте за маркетинга и електронната търговия в Barbara I Gongini. Разкажете ни за екипа на марката и процеса на дизайн?
Ние сме малък екип, базиран в Копенхаген заедно с дизайнерското студио на Барбара Гонджини. Артистичният, търговски и маркетингов отдел работят под един покрив и това ни дава възможност да наблюдаваме органичната еволюция на колекциите отстрани. Проектите в студиото се създават в една особена фаза, в която експериментирането с формата наистина променя първоначалната идея.
Кой е перфектният клиент за дизайна на бранда?
Всеки. Нашият дизайн не дискриминира, а те кани да преоткриеш сетивата си и себе си чрез взаимодействието с моделите ни. Затова и клиентите ни са различни като възраст, пол и начин на живот.
Имате ли си любими модели от колекцията есен-зима 2014 / 2015?
Труден въпрос. От всяка колекция имам различни любими модели, защото мога лесно да комбинирам дизайна от колекциите до момента, както ще бъде и с предстоящите. Ние винаги се стремим да работим с еко-материали, така че ще забележите базовите модели от памук и вълна, както и моделите от кожа и други екологични тъкани. При всяка колекция има нововъведения, но красотата е в тънката червена нишка преминаваща през всеки сезон – дизайнът на линиите е взаимносвързан. Това е центърът на нашия дизайн, без да следваме тенденциите, а по-скоро вдишвайки есенцията изразяваща начина на живот. Това удължава живота на моделите ни – те стават част от вас, от вашето настроение и дори от вашата идентичност.
А специално в колекцията за зимния сезон ще намерите дамски и мъжки модели с архитектурна конструкция, изпипани и до най-малкия детайл. Също и меки и фини форми, в контраст с по-груби текстури.
На какво бихте искали да научите клиентите си?
Вярвам, че дизайнът е начин на себеизразяване. И че разбирането му е субективно в очите на наблюдателя, затова не мога да давам идеи за други лица. Но това което може да направим, като поемем отговорност на едно по-холистично ниво, е да продължим да учим клиентите и сътрудниците си в индустрията, колко важно е да се грижим за планетата си чрез по-съзнателното производство и потребление. Това е заложено в ДНК-то на Barbara I Gongini и винаги ще го споделяме с публиката.