Тра- ла-ла

Крейзи идеи, които – ако не бяха фешън – можеха да са зловещи или комични

Свобoда Сидерова 06 June 2014

Thom Browne

Трудно е дизайнерите да бъдат упрекнати в липса на оригиналност, още повече че за тях макиажът е изкуство. Понякога обаче творенията им пораждат противоречиви чувства.

Полет над кукувиче гнездо

Призът за най-крейзи арт печели пърформънсът на Thom Browne, вдъхновен от психиатрична клиника. Персонажите – строги медицински сестри и техните пациенти – са като от „Полет над кукувиче гнездо“. Първите се познават по сивата коса, прихваната с мрежа, и стиснатите в неодобрение устни в яркочервено. Подопечните им изглеждат още по-натуралистично – мъртвешки тен, очертани със сини сенки очи и размазано по лицето червило. Не липсват и усмирителни ризи. „Гнездото“ на главата, високо десетки сантиметри, не изостава от макиажа по безумие.

В интерес на истината мимовете на Ground Zero са далеч по-безопасни. „Бабата“ на британската мода също се отчете. Дефилето на Vivienne Westwood Red Label бе открито с танц на Лили Коул, интерпретиращ пасаж от „Червените обувки“ на Андерсен. Приказката е метафора за климатичните промени. Авангардният грим в бяло, черно и червено идва да покаже, че хората, също като заслепени от фарове животни, се опитват да избягат, но няма къде да отидат.

Кукла на парфюм

Като разказвачи на истории по различен начин Eдуард Медхам и Бенджамин Кирхоф от Meadham Kirchhoff решават да се пробват на парфюмерийното поприще. Съвместно с Penhaligon’s дуото лансира уханието Tralala, кръстено на проститутката Тралала от филма „Последен изход за Бруклин“. Конкуренция на интригуващото име е атрактивният дизайн. Над гербовете на Единбургския херцог и Уелския принц (Penhaligon’s е официален парфюмериен доставчик на кралския двор в Англия) гордо се кипри огромна и леко изместена встрани кадифена панделка в тъмновишнево.

Капачката представлява кукленско лице, гримирано в предпочитания от Meadham Kirchhoff стил. Подобна ексцентрична декларация изисква подобаващо съдържание. „Носът“ Бертран Дюшофур прекарва доста време в лондонското студио на дизайнерите, за да усети ДНК-то на марката. Любовта й към сюрреализма илюстрират алдехиди, шафран, уиски и зелено-виолетови нотки. Наистина подобен микс може да си позволи само човек, за когото казват: „За създаването на успешен аромат може да поканите който и да е парфюмер, стига да се казва Дюшофур.“

Пепеляшка и Рапунцел

Буйните си фантазии дизайнерите реализират не само в макиажа, но и в маникюра и прическите. Така и не се намери някой да услужи с лакочистител на моделите на Tess Giberson, за да премахнат остатъците от лака по ноктите. Нащърбеният маникюр на Vivienne Westwood Red Label създава илюзия за драскане по стените. Фалшивия висок кок на The Blonds стилистите комбинират с украшения за уши, напомнящи антени или израстъци на елфи. Баварската неоготическа принцеса на Meadham Kirchhoff с морковена перука и широкопола шапка интерпретира младежката субкултура от 90-те.

На дългата плитка на Mara Hofman би завидяла самата Рапунцел. Със сигурност грижите за цъфтящите краища (The Art Institute) щяха да затруднят героинята от приказката на Братя Грим. Carmen Mark Valvo пък пропуска деня на отворените врати за техниката омбре в бюти училището.

ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР