Даниела с вълшебната пръчица
В „Като две капки вода“ се вихрят цяла „банда“ супергримьори, но EVA работи с Дани Аврамова от години и затова поразпитахме именно нея.
Ирина Иванова 29 April 2014
Тя се занимава с грим повече от 12 г. и е сред най-добрите в България. Освен че може да превърне едно обикновено лице в красиво и едно красиво – в още по-красиво с помощта на стандартния грим, Дани е в състояние да направи от невероятна хубавица стара вещица, от мъж – жена и обратното, както и от жив човек – ужасяващо зомби. Защото тя е истинска фурия в т. нар. триков грим и се е доказала в куп филмови продукции. Два примера са достатъчни – „Конан Варваринът“ и „300: Възходът на една империя“.
Дани, кое превъплъщение до този момент беше най-трудно в шоуто? И от кое ти самата си най-доволна?
Да пресъздадеш даден образ върху лицето на участник, като се съобразиш и с двете лица, си е предизвикателство. Доволна съм и не съм доволна от всички. След всеки лайв, като коментираме образите, си казваме – е, тук можеше и това да сложим, и онова да направим. Държа да отбележа, че целият процес е дело на екип. Всички заедно обсъждаме образите и всеки добавя по нещо. За грима на участниците по време на живите предавания се грижим Стиляна Узунова, Светлана Янкова, Живка Маринова, Мария Станкович, Ивон Иванова и аз.
Разкажи ни как от Стефания Колева се получава Ваня Костова – какви неща се поставят на лицето, на тялото.
От Стефания Колева Ваня Костова се получава бавно. Поставянето на маската отне повече от 3 часа и половина, а самото изработване – 4 дни. Два дни отнема скулптирането, при което върху отпечатък от лицето на Стефания се скулптира формата на лицето на Ваня Костова. След това се изработва калъп и когато е готов, се пълни с материала, от който предварително сме решили, че ще бъде направена маската. В този случай скулптурата е дело на Николай Качактанов. Маската, която поставихме на лицето на Стефания, е петата, която изработихме. За тялото се грижат стилистите. Те разполагат със специални костюми, с които могат да променят формата му.
Оплакват ли се много участниците?
Не само не се оплакват, но и се забавляват, затова им благодаря за търпението и доверието. Повярвайте, не е лесно да прекараш 3 или 4 часа на стол, без да мърдаш. Стараем се да не ограничаваме мимиките и движенията им, за да не пречим на изпълнението им.
Могат ли участниците да се хранят, докато са с тези маски?
Да, не е проблем. Ако нещо ще пада, по-добре да падне в гримьорната, отколкото на сцената. Но иначе в моята практика е имало случаи, в които заради грима не могат да се хранят и приемат само сокове със сламка. В „Конан“ имаше такъв грим, а и в някои от филмите със зомбита се е случвало.
Разбрах, че си била гримьор в зомби филма на Валери Милев „Код червено“. Зомбитата или звездите са ти по-интересни?
Зомбитата като че ли са малко по-лесни, защото при тях, ако допуснеш грешка в грима, по-лесно можеш да я прикриеш. За този филм заедно с Анна Андреева проектирахме и направихме маските за зомбитата, естествено, по инструкции на Валери Милев. Това си беше предизвикателство за всички актьори и каскадьори, които бяха зомбита, защото маските им ограничаваха движенията на лицето и в повечето случаи бяха с едно затворено око, а в другото имаха леща с диаметър 22 мм, която покрива цялата склера. Пробвайте да затворите едното си око и ще видите колко е трудно да изкараш и час така. А тези мили хора (актьори и каскадьори) прекарваха минимум 10 часа с маските. Пък и всичките бяха „окъпани“ с изкуствена кръв и слуз, които са неизменна част от образа на зомбитата.