Мисията възможна

По-безопасни за околната среда и по-щедри към личния ни стил са новите колекции на H&M Conscious и Conscious Exclusive

eva.bg 10 април 2014

Съюзът между добрия дизайн, ангажиментът към по-устойчиво бъдеще на модата и непрестанното търсене на нови екологични материи доведоха шведския бранд до създаването на впечатляващата колекция Conscious Exclusive. Лимитираната серия от театрално бляскави модели със сложни детайли е вдъхновена от страстта на фламенкото и безгрижието на бохемския дух и е резултат от сътрудничеството на H&M с експертния в устойчивата мода дизайнерски тръст EVER Manifesto. Колекцията нагледно демонстрира новите дизайнерски възможности на устойчивите материи, а сред нововъведенията при тях са специална органична гладка кожа и органична коприна. Едновременно с лансирането на пролетните модели Conscious и Conscious Exclusive H&M* ще въведе и новата система за етикетиране CleverCare – с указания за устойчиво носене и грижа за дрехите.

И съвсем логично, двете отличителни колекции имат своето перфектно рекламно лице – актрисата и супермодел от 90-те Амбър Валета. Тя е известна в модния свят не само с красотата и професионализма си, но и с отговорното си отношение към устойчивото развитие и участието си в различни екологични инициативи.

Специално за EVA Амбър сподели впечатленията си за Conscious Exclusive и даде няколко добри съвета как да се присъединим към мисията за по-устойчиво бъдеще.

Как съвместявате мисълта за устойчиво развитие с всекидневието си?

Всичко започва у дома. Имаме соларни панели на къщата си и като цяло сме много отговорни към потреблението на енергия. Например винаги изключваме осветлението и компютрите, ако не се използват. Внимателни сме също към това колко вода използваме, подхранваме градината с органична тор, а колата ми е електрическа. Когато пазарувам хранителни стоки, избирам само магазини, предлагащи органични продукти, старая се да не купувам повече от необходимото и си нося платнени торбички. Колкото до бизнеса, скоро стартирах собствен онлайн магазин – Master and Muse, който предлага страхотни модни продукти на социално и екологично устойчиви марки и дизайнери.

Какъв съвет бихте дали на модните потребители, за да бъдат по-отговорни в пазаруването?

Първо, внимавайте къде пазарувате. Грижи ли се марката за устойчивата мода? Има ли своя екологична платформа? Дизайнът и материята на продуктите ще им дадат ли дълъг живот? Задавайте въпроси и насърчавайте марките да бъдат по-устойчиви – ние, потребителите, трябва да държим контрола. Също така можете сами да удължите живота на дрехите – преправеният подгъв на полата или роклята прави чудеса. Намалете химическото чистене за сметка на ръчното пране и помислете как може да рециклирате ненужните дрехи – използвайте ги в домакинството или ги дарете за някоя добра инициатива, като тази на H&M за събиране на стари дрехи.

Какво е устойчив стил за вас?

Това може да е страхотен дизайн, достатъчно креативен, за да остане дълго в гардероба и да изглежда фантастично всеки път, когато го носите. Или семпла перфектност на идея, форма и функция. Може да бъде също винтидж находка, която получава своя нов живот. Модата просто трябва да бъде устойчива.

Какво задължително трябва да има в гардероба ви?

Моите най-важни покупки са страхотните якета и ботуши. Те са финалният щрих за всеки стил и ако се грижите добре за тях, ще ви служат дълго време. Дори за гала-вечерите на червения килим винаги се опитвам да намеря нещо с добавена стойност на устойчивост. Например винтидж – така също ще съм сигурна, че нося уникална рокля. Или модел на марка, която е доказала устойчивата си грижа както за хората, така и за планетата.

Как можем да удължим живота на дрехите си?

Наистина е важно как перете дрехите си. Използвайте натурални почистващи препарати, тъй като те се оттичат с водата, а целта е да минимализираме химичните отрови. Ниските градуси на пране са по-щадящи, също и естественото съхнене – вместо това в сушилня. Избирайте „зелената“ опция винаги, когато е възможно. Чудесно е, че H&M стартира новата система за етикетиране CleverCare – така потребителите ще могат да научат как устойчиво да се грижат за дрехите си.

Кои модели са вашите фаворити в колекцията H&M Conscious Exclusive?

Първият е роклята в стил кимоно с леко вдъхновение от 70-те, широки ръкави и пейсли принт върху миксирана материя от Tencel и коприна. Изглежда секси и дръзка, перфектна за диско клуб. Другият ми фаворит е бялата рокля от органичен памук и дантела с красива семпла кройка и дълги ръкави.

Как се чувствате като лице на H&M Conscious and Conscious Exclusive?

Много развълнувана – за мен е чест да бъда лицето на H&M Conscious за тази пролет. Невероятно е да си сътруднича с марка, която отговаря на моите ценности по начина, по който H&M го прави. Бе изненада и привилегия да науча повече за устойчивия метод на работа на H&M – не само с колекцията, но и като цяло за пътя им на лидери в устойчивото развитие в областта на модата.

Още за CONSCIOUS EXCLUSIVE/пролет 2014:

Лимитираната колекция е създадена в тясно сътрудничество с експертния в устойчивата мода креативен и дизайнерски тръст EVER Manifesto, основан през 2009 г. от Алексия Нидиелски, Елизабет вон Гутман и принцесата на Монако Шарлот Казираги. Именно лицата на Алексия и Елизабет блестят в кампанията Conscious Exclusive (редом с това на Амбър Валета), представяйки романтичния бохемски дух, заложен в основата на колекцията.

Моделите черпят вдъхновение още от фламенкото и коридата, изразени в елегантните кройки, воланите на пищните рокли, сложните бродирани детайли и богатите украшения.
Но най-важен от всички остава акцентът върху материите. Органична гладка кожа (от шведския доставчик на кожи Tärnsjö) и 100% органична естествена коприна са новите попълнения в листата с устойчиви тъкани, включваща още органичен и рециклиран памук, рециклиран полиестер, коноп, Tencel и мъниста от рециклирана пластмаса.\

*Колекцията Conscious Exclusive дебютира на 10 април в 150 избрани магазина на H&M в целия свят, включително и у нас – в H&M на бул. Витоша 6 (за разлика от традиционната Conscious линия, която ще се предлага във всеки магазин на марката).

ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР