сладък мой денди

През миналия век жените почнаха да носят панталони и вратовръзки, да се подстригват късо, да карат коли и да се занимават с бизнес. През 21 век мъжете си боядисват косата, правят си маникюр и се бронзират. Какво следва? Дали няма да си вкараме автогол, посвещавайки ги в тайните на красотата?

Свобoда Сидерова 17 September 2009

През миналия век жените почнаха да носят панталони и вратовръзки, да се подстригват късо, да карат коли и да се занимават с бизнес. През 21 век мъжете си боядисват косата, правят си маникюр и се бронзират. Какво следва? Дали няма да си вкараме автогол, посвещавайки ги в тайните на красотата?

текст свобода сидерова

В пиесата на Оскар Уайлд „Жена без значение“ един от героите казва: „Бъдещето принадлежи на дендито“. Гениално! На практика мъжете не само се интересуват от козметика, но и я създават. Брад Пит го доказа. В сътрудничество с американската марка Kiehl’s той лансира органичен душ гел Aloe Vera Biodegradable Liquid Body Cleanser с екстракт от алое. Самият Брад не се появява в рекламата, въпреки че участва в разработката на формулата и флакона. На това му се казва, не, няма да използвам думата метросексуален (както се оказа, терминът е маркетингов ход, а не нова форма на градската субкултура), а истински денди, който напипва пулса на женските желания.


мъжка психология

За разлика от жените, мъжете не са склонни с часове да избират козметика. Ако асортиментът е голям, съвсем се объркват. Затова производителите съобразяват дизайна с мъжката психология. Особено внимание се отделя на цветовата гама. Тя трябва да е разпознаваема отдалече. Синьо-сиво, бяло и портокалово, както е при Men Expert на L’Oreal. Или сиво с нюанс на хром при линията L’Homme на YSL. Представителите на силния пол обичат още формата на продуктите да имитира тази на уреди и апарати. Символите по опаковките също имат значение. Рисунките, които пръв въведе Clarins Men, присъстват и при продуктите на L’Oreal. Часовник, илюстриращ съживяването на кожата, начупена линия за изглаждането на мимически бръчки... Един бърз поглед и всеки средно интелигентен мъж ще разбере за какво става дума, без да се налага срамежливо да разпитва консултантките или да се почесва, където не го сърби, пред огледалото.     

 

no botox, no work

Джорд Клуни неотдавна се изцепи, че не се притеснява от среброто в косата и бръчките. И без инжекциите с ботокс изглеждал харизматично. Да ги разправя на баба си! Лично аз го харесвам, но годинките почват да му личат. Омръзна ми силният пол да „продава“ бръчките си под формата на мъжественост и жизнен опит. Трикът вече не върви, особено при голямата конкуренция на пазара на труда. „Красотата е начин за преживяване“ пише вестник The Economist. Грижещият се за себе си мъж получава по-висока заплата от мачото с „дивашка“ външност. Ако искате шефът да ви оцени, завържете разговор за мазила с благоверната му на някое фирмено парти. Още същата вечер ще му се докладва колко сте умен и заслужаващ повишение. Не е зле и да почерпите опит от азиатците. В Южна Корея например към всяка фирма работи салон, където сътрудниците се разкрасяват в обедната почивка!?


новата формула на успеха

Точното средство в точния час. Чаша кафе и фреш и получавате мощен заряд от бодрост. Взривоопасният коктейл от кофеин и витамин С в Hydra Energetic (1) на L’Oreal би  харесал и на кожата. Освен на кофеин, енергизиращото „боцване“ Anti-Fatique Treatment  (2) на YSL разчита и на пшенични протеини с изглаждащ ефект. От марката изненадват и с „инструмента“ за здрав тен Radiant Touch for Men (3), мъжка версия на култовата писалка за блясък Touche Eclat. Clinique са убедени, че анти-ейдж средствата все повече се харчат. В това отношение мъжете малко се различават от жените. Затова обновеният крем Skin Supplies for Men Age Defence Hydrator (4) съперничи по съставки с дамските продукти - антиоксидант ресвератрол, пептиди, витамин С, екстракт от розмарин, хиалуронова киселина... Тайната на подхранващия и обновяващ крем Force Supreme (5) на Biotherm Homme е прочутата молекула про-ксилан. В комбинация с екстракт от кедрови пъпки и омега 3+6, тя ускорява регенерацията на клетките и възстановява плътността.


перчем на колежанин

Няма да повярвате, но Джъстин Тимбърлейк, който преживя 4 минути химия с Мадона в клипа 4 Minutes, се подстригва сам с машинка, пренебрегвайки коафьора. „За какво да ходя в салон? Обичам косата ми да е с равна дължина“ споделя певецът. В списъка на мъжете, които сами си правят прическа, влизат още Дейвид Бекъм и Джим Кери. Практично, но дали е модно? Още повече, че визията на колежанин, която налагат стилистите този сезон, изисква филиран бретон. Прилизан, както е при Calvin Klein, или небрежен (Burberry, Bottega Veneta). И в двата случая ще ви се наложи да ползвате стилизиращ продукт, за да подчертаете отделни кичури. Проблемът е, че повечето мъже не харесват лъскавината, която придава на косата. Наведнъж 2 марки лансират средства с матиращ ефект и силна фиксация –  гела Taft Matt Look на Schwarzkopf и пастата Nivea For Men Real Style.      

 

две е по-добре от едно 

Борбата за клиенти е безмилостна. Преди време Aveda раздаде в 6000 фризьорски салона в САЩ 85 хиляди мостри от първата си козметична линия за мъже. Примамката, която използва Nivea при лансирането на хидратиращия гел за след бръснене, беше седмична почивка в Лас Вегас. За рекламата на Men Expert L’Oreal използва доказано хетеросексуални мъже. Пиърс Броснан, познат повече като агент 007, за линията Vita Lift за зрели мъже и Матю Фокс от сериала „Изгубени“ за продуктите Hydra Energetic за 20-годишни печеняги. Когато Матю казва: “Бъдещето на вашата кожа е във вашите ръце“, вярвате безусловно. Вторият трик, използван от марката, е противопоставянето на 2 визии. Първата е как самият мъж вижда себе си  - неотразим и правещ впечатление. Втората - как другите го виждат - преждевременно остарял.

ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР