малкият принц Hyundai – i10
Допреди няколко седмици си мислех, че българите сме най-лудите и невъзпитани шофьори в Европа. Без да броя гърците, но при тях от няколко години има железни санкции за нарушителите. Нито пък албанците - там мерцедеси бол, обаче няма кой знае какви пътища
Виктор Стратиев 25 February 2009
Допреди няколко седмици си мислех, че българите сме най-лудите и невъзпитани шофьори в Европа. Без да броя гърците, но при тях от няколко години има железни санкции за нарушителите. Нито пък албанците - там мерцедеси бол, обаче няма кой знае какви пътища. Просто вярвах, че нас трудно някой би могъл да ни изненада със способностите си зад волана.
Затова все още не мога да приема, че победител в тази „престижна класация” не сме ние. Оказа се, че има едни други хора, за които карането без правила е далеч по-важно за оцеляването и справянето с лудостта, наречена „живот в големия град”. Сблъсках се с тях на остров Сицилия, където миналия месец се състоя европейската премиера на най-новия компактен модел на Hyundai – i10.
Случаен или не, изборът на Палермо и околностите се оказа чудесен, за да се убедя в това колко сполучлив автомобил е i10. А че съм попаднал в рая на бесните шофьори, разбирам почти веднага. Ограничителните знаци за скоростта по магистралата са по-скоро за украса. Задължителната средна скорост е 130-140 км/ч., като дори при нея човек рискува да си навлече гнева на забързаните италианци. Моят Hyundai обаче демонстрира завидна стабилност и мощ за класа си, което ми позволи почти през цялото време да поддържам темпото на останалите.
Но пък определено не бях подготвен за това, което ме очакваше по улиците на Палермо. Море от коли, камиони, всякакви видове мотори и мотопедчета. И понеже за почти всеки от тях рисковите маневри, свиренето и карането в насрещната лента е въпрос на престиж, единственият ми шанс да се добера навреме до хотела бе да бъда по-нахален от другите. И все пак, благодарение на постоянно объркващата се навигационна система, която ползвах, прекарах повече от 3 часа из града, като през определени места минах дори по 3-4 пъти. И тук вече си проличаха големите предимства на i10 - компактност, маневреност и най-вече икономичност.
Симпатичният мъник е наследник на един от особено успешните модели на Hyundai - Atos. С него се реализират амбициите на корейския гигант да лансира на европейския пазар още по-компактен, пестелив и същевременно комфортен градски автомобил. i10 е насочен преди всичко към дамите, както и към младите потребители, търсещи оптималното съотношение цена-качество. Скромните на пръв поглед двигатели, с които се предлага моделът - 1.1 л. бензин и дизел, са напълно достатъчни за динамично и икономично градско шофиране. На външен вид i10 е по-скоро мъничък, но изненадва с просторен и мултифункционален интериор, в който впечатление правят качеството на материалите и добре подбраните цветове.
Освен задължителните вече за този клас климатик, ABS и автоматични предни стъкла, в автомобила могат да бъдат вградени още куп екстри - електрически стъклен покрив, луксозни 15-инчови алуминиеви джанти, заден спойлер, кожен волан и скоростен лост и дори възможност за връзка на радиото с МР3 или I-Pod плеъри. Особено полезни за дамите ще са и възможностите за отключване от разстояние и системата за автоматично изключване на фаровете. Изгоднатата цена, на която i10 ще се продава в България от този месец - около 18 000 лв. с ДДС, е още една от предпоставките този модел да се превърне в хит на нашия пазар.