Тя сякаш е излязла от картина на Модилиани – с неземен овал, прозрачна бяла кожа и загадъчни очи, с шоколадова блуза от шифон и сребърни обеци от 17 век. По-важното обаче е, че е цели 40 години по-млада от Валентино, когото наследи. Тя е Алесандра Факинети и ще отговаря за колекцията прет-а порте с прочутото лого на Валентино фешън груп. Слуховете твърдят, че за поста криейтив директор се е конкурирала с Том Форд и Албер Елбаз. Всъщност решението да се назначи Факинети е на инвестиционния фонд Пермира, който купи през юни VFG (Валентино фешън груп) за 380 млн. евро. Фондът притежава и Boss. Осведомени източници твърдят, че фондът е пришпорил Валентино да се пенсионира, но да го представи като царствено оттегляне от модата. А задачата на Факинети е да комерсиализира лейбъла, да го приземи, да модернизира линията и да търси нови купувачи сред по-младите. Точно за това решаващият аргумент не е талантът й, а фактът, че е млада. С нея Валентино фешън груп ще олекне откъм разходи – след позорното й уволнение от Gucci тя не се пазари за баснословно заплащане. А и пословичният разточителен лукс, в който живеят Валентино и неговият бизнес и интимен партньор Джанкарло Джамети, вече няма да тежи на компанията. (Само честването на 45-годишната кариера на дизайнера е погълнало 13,5 млн. евро.)
Коя е крехката 35-годишна италианка? Родена е в Бергамо и, ако си спомняте легендарната италианска група Пух, тя е израснала с песните им. Защото е дъщеря на Роби, един от групата, и сестра на най-известния диджей на Апенините – Франческо. Започва в модата с летящ старт на 22 г. в Миу Миу и работи за младежката линия на Прада цели 7 години. Жълтата преса писа, че след напускането й Прада е повдигнала обвинение срещу нея за промишлен шпионаж, но това отшумя като непотвърден слух. След това наследи Том Форд в Gucci, но може би негативната енергия, породена от култа към гениалния тексасец, блокира потенциала й и тя не можа да покаже на какво е способна. Всички я сравняваха с Том Форд и това не беше в нейна полза. От Gucci я уволниха след две години работа, а мястото й зае нейната приятелка Фрида Джанини. Малцина млади дизайнери могат да преживеят подобно публично унижение. Алесандра обаче e упорита и работохоличка. Тя отиде в Монклер и накара младите холивудски звезди и Мадона да се влюбят в пухените й якета, обшити с полускъпоценни камъни и мъниста. Доскоро беше гадже на Марко Бракато, италиански актьор, но в момента е сама.
Първата й колекция, показана през март в Париж, беше одобрена от модната критика. Това е Валентино, дори с малка промяна в пропорциите звучи по-модерно, единодушни са критиците. Трапецовидни палта с големи златни копчета, елегантни рокли с тънка талия и буфан-ръкави, драпирани дълги рокли от шифон, макар и без шика и разпознаваемия почерк на великия дизайнер. “Аз съм част от промените във Валентино фешън груп, но моята мода носи ДНК-то на Валентино”, твърди тя. Новата мадам Саркози, Ума Търман и Джоли са вече очаровани от Алесандра и нейната пре-рафаелитска колекция от дълги и романтични дрехи в сиво, черно и маслинено, с много ръчни бродерии, от роклите й с деликантни волани и яйцевидните поли. Балетните пантофки и тесните панталони обаче подсказваха, че се цели в младата публика, която търси практичност и лекота в облеклото.
Самият Валентино се изказа лаконично за нея.
Модели от първата й колекция за есен-зима 09, Париж, които най-силно носят ДНК-то на Валентино.