Специален проект - Мъжът в мен (част 1)

В нашата малка комедия има само главни роли и в тях ще ви представим едни от най-популярните комедийни актриси

Ирина Иванова 23 January 2013

Татяна Лолова и Мая Бежанска като Лаурел и Харди

Снимка: фотография Калин Руйчев, стилист Лили Гергишанова

В комедията, знаете, нищо не е такова, каквото изглежда. Талия, безсмъртната муза на смеха, вечнозелен да е бръшлянът, с който са увенчани косите й (той, бръшлянът, и без това си е вечнозелен), обръща всичко с главата надолу. Красивото става грозно, възвишеното – смешно, мъжкото – женско. И обратното.
В нашата малка комедия има само главни роли и в тях ще ви представим едни от най-популярните комедийни актриси на България, предрешени като любимите си мъжки персонажи от сцената и екрана.

Звездите от серила на btv “Домашен арест“ Татяна Лолова и Мая Бежанска се вмъкват в костюмите на комиците Лаурел и Харди. Албена Михова и Мария Игнатова от „Пълна лудница“ по Нова телевизия застават пред вас съответно като Чарли Чаплин и Арлекин. Ева Тепавичарова от „Столичани в повече“ и Ернестина Шинова от „Комиците“ се превъплъщават в образите на Ал Бънди и великия Грaучо Маркс, а Невена Бозукова, Милена Маркова и Милица Гладнишка от „Етажна собственост“ - в тези на Джеймс Бонд, Попай моряка и Граф Дракула.

И настана едно лепене на мустаци, прибиране на коси, жонглиране с шапки, сака и ризи, прикриване на вторични полови белези и прочее, и прочее. Психолозите може би са прави, че у всяка жена живее по един мъж, но ние от EVA сме готови да се закълнем, че у всяка актриса не само живеят повече мъже, но също така и няколко жени, деца, че дори и животни, растения, анимационни герои и всякакви други напълно фантастични персонажи.
Вижте ги и се забавлявайте до насита. Идва Годината на Змията! Време е да влезем в нова кожа. И все пак...


„Ако ние, сенки леки,
сме дотегнали на всеки,
помислете, че сте спали,
ний додето сме играли;
че били са тези сцени
с разни роли разменени,
само сънна бъркотия
в мозъчната ви кутия.
Назовете ги със друго име;
сън един, сънуван зиме,
сън с отворени очи.
И ако не прозвучи
змийска свирка в тази зала
или някой за похвала
сбърка да изръкоплеска,
зарад този опит днеска,
с други опит по-търпим
ний ще ви се отплатим.“


(Уилям Шекспир, „Сън в лятна нощ“, превод Валери Петров, с минимални редакторски вмешателства)


Ернестина Шинова като Грaучо Маркс

Ернестина пристига с конюнктивит. „На всички, които искаха да ме снимат тези дни, казах, че съм с конюнктивит, но никой не ме пощади. Ето утре е събота и пак съм на снимки.“ Не звучи обаче като да се оплаква. По-скоро сякаш се забавлява - и със себе си, и с тези, които не я щадят, и с конюнктивита си, и с всичко. Дънки и каубойски ботуши в комбинация с разрошена пепеляворуса коса и някак сънени очи. Започваме. Ще я превръщаме в Грaучо Маркс, един от суперизвестната троица комици от 30-те години на миналия век братя Маркс, създали безсмъртни и смъртоносно смешни филми като „Една нощ в операта“ и „Патешка супа“.

„Братя Маркс са ми любими, защото са истински комици - казва ми Ернестина, когато я питам защо си избра да се превъплъти в Грaучо Маркс. - Сами си пишат сценариите, сами си режисират, сами си играят във филмите. От съвременните комици може би само Уди Алън е такъв тип.“ Оказва се, че Грaучо и сие са любимци и на съпруга на Ерна, режисьора Андрей Слабаков, на Теди Москов и на Сашо Морфов.

Една от многото любими смешки на Шинова е от филма „Патешка супа“, където Грaучо играе президент диктатор на държавата Фридония. Обмисляйки как да реши важен държавен въпрос, той си се самоуспокоява: „О, това е толкова просто, че и едно четиригодишно дете може да го разреши.“ След което мисли още малко и изкрещява: „Извикайте едно четиригодишно дете.“

Ерна никога не е играла мъж. „Девствена съм откъм мустаци - казва ми тя, докато гримьорката ни Дани й лепи мустаците на Грaучо. - Писна ми обаче от мъже в женски дрехи. Нашите мъже в „Комиците“ непрекъснато играят жени. Знам, че една актриса трябва да може да изиграе всичко - и мъж, и жена, и дете, и грозен, и красив, и нелеп. Друг е въпросът, че напоследък аз играя само нелепи... Ето сега се сещам, че може и да не съм играла мъже, но съм играла например жена автомонтьор, която се сбива с Лафазанов.“

Ерна, оказва се, и в реалния живот понякога се бие с разни мъже. „Налага се. Най-често на светофарите. Онази вечер в eдин клуб ми се наложи. На мен и начинът на мислене и на изразяване ми е мъжки. Чувството за хумор - също. Може би защото баща ми всъщност искаше да има момче и се държеше с мен като с момче. Никога не ме е глезил.“
мъжът в нея: Урод като мен. Аз съм си урод! Не ми пука!


Татяна Лолова и Мая Бежанска като Лаурел и Харди

Госпожа Лолова ме поглежда с онази само нейна LOLовска усмивка (на интернет жаргона абревиатурата lol идва от laughing out loud и означава бурен смях) и казва: „Ни-как-ва мъжка работа не мога да върша (кратко мълчание)... Аз и женска много-много не върша. (И пак усмивката, придружена с извинително повдигане на рамене.) Актриса съм.“ После се възмущава от своя съседка, която я набедила пред някакъв жълт вестник, че правела невероятен мраморен кейк. „Истината е, че не само мраморен, ами никакъв кейк не мога да правя. У нас Славето готви.“

Славе е съпругът на Татяна Лолова. Заедно са от... неудобно й е да каже колко години, а съвсем наскоро двамата се върнали от Триест. „Две седмици прекарахме там, аз снимах филм. Беше направо разкошно, като меден месец.“

Преди n брой години, когато се оженили, се вдигнал голям шум, защото Славе бил реквизитор, а пък тя актриса. Всички го намирали за много екзотично. „Бащата на Славе беше шеф на ателието за декори в Народния театър и в Операта, работил е с най-големите сценографи и е бил много уважаван и много ценен от тях. Когато се роди нашият прекрасен син Сава, Славе беше театър майстор и стана нещо като мода театър майсторите да се женят за актриси. Славе е със средно образование, но чете много, книгите са му като наркотик. Пък и беше и все още е много, много красив.“
Татяна Лолова твърди, че никога няма да забрави как двамата със съпруга й гледали филми с Лаурел и Харди в кино „Влайкова“. Тя била бременна със сина си. „Никога не съм се смяла толкова! Дори на Чаплин. Паднах от смях!“

Тя винаги е искала да играе мъжки роли. Най-много си мечтаела за тази на Фалстаф. „Мъжките роли са много по-интересни. Една от женските роли, които съм искала, бе на лейди Макбет. Отидох на един уъркшоп за „Макбет“ и си казах: Колко съм проста! Ами че Макбет е сто пъти по-интересен от жена си!“ Така и не й се получава с мъжките роли. Може би защото се чувства супер в кожата си на жена. „Само веднъж със Стоянка и други колеги участвахме в една новогодишна програма и на нас двете ни залепиха мустаци, облякоха ни като мъже и се правихме, че свирим на някакви инструменти. Това ми е опитът с мъжките роли.“

Убедена е, че мъжете са по-крехките и по-уязвимите. Затова ги обича и има много любими мъже около себе си – и съпруг, и син, и двама внуци. Обича да играе и с талантливи колеги. Ако са мъже - още по-добре.
мъжът в нея: Славето (lol!)

Мая Бежанска
Мая и Татяна Лолова станали близки още по време на танцувалното шоу „Байландо“ и после били много щастливи да работят заедно в сериала „Домашен арест“. Мая е завършила математическа гимназия, а след това - актьорско майсторство за куклен театър и затова е голям фен на немите комедии и комици. „Обичам нямото кино. Велико е да можеш да изразиш чувства и емоции само чрез жест и тяло.“
„Харесвам   мъжкото и женското начало и си се чувствам много добре като жена. Създадени сме така, за да има баланс.“ Самата тя обаче иска да е независима и затова може сама да си смени гумата на колата или да си нацепи дърва на вилата, когато около нея няма мъж. „Когато можеш да свършиш една работа я свърши, не чакай друг да го направи. Така се живее по-свободно”
мъжът в нея: пътешественик, дивак. Самата аз много обичам да пътувам.

следваща страница »
ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР