Кристиан Лубутен - Моите обувки успешно заместват лифтинга
Световноизвестният дизайнер на обувки КристиАн Лубутен предизвика модна буря в Мадрид, където откри свой бутик.
Ивайло Харалампиев 16 January 2011
Световноизвестният дизайнер на обувки КристиАн Лубутен предизвика модна буря в Мадрид, където откри свой бутик. Жени на всякаква възраст обсадиха магазина и купуваха не един, а по няколко чифта от обувките му, които на моден жаргон вече се наричат lobs.
Интересът им не е провокиран от ценова промоция – най-евтиният модел надхвърля 400 евро, - а от факта, че освен с най-сексапилните обувки на света купувачите могат да се сдобият и с автограф на техния създател.
И да се наредят в редиците на знаменитостите, които все по-често пренебрегват колекциите на Маноло Бланик за сметка на Лубутен. Сред тях са принцеса Каролин Монакска, благодарение на която много жени се превръщат в колекционерки на lobs. Авторката на бестселъри Даниел Стийл например притежава над 6000 чифта на Кристиан Лубутен. Обяснението на подобна страст идва от самия Лубутен, който разказа как наскоро негова клиентка, която не била особено красива, пробвала нов чифт обувки и казала на приятелката си: ”Гледай, ефектът е много по-добър от лифтинг и излиза по-евтино.”
Кристиан Лубутен е роден през 1964 г. в Париж. 13-годишен е поразен от рисунка на дамска обувка с висок ток, зачеркната с червена линия, която вижда на витрината на музей. Забранено било да се влиза на съответната експозиция на токчета, за да не се надраска подът на инсталацията. Голямата си любов към обувките на висок ток Лубутен за първи път прилага, когато постъпва на практика в прочутото кабаре „Фоли Берже”. През 1992 г. създава свой бранд и отваря бутик в Париж. Това е и началото на неговия флирт със световния джетсет и света на високата мода, който прераства в истинска любов.
В кариерата си той е създавал ексклузивни модели за Chanel, Lanvin, Givenchy. Кристиан Лубутен е автор на обувките за последното модно шоу на Ив Сен Лоран.
Много жени ви боготворят заради обувките, които създавате за тях.
Аз просто мисля първо за жената, чак после за дизайна на обувките ми, а не обратното. Забелязал съм, че когато една жена пробва нови обувки, първо поглежда да види как изглеждат краката и фигурата й, а после обръща внимание на самия модел. А в моите обувки неминуемо всяка жена става още малко по-елегантна и чувствена.
Имате обаче и критици, които твърдят, че жените трябва много да страдат на вашите безумно високи токове.
Да не се залъгваме. Жените не са глупачки, които просто следват хрумванията на някой дизайнер. Моята страст към обувките започна с шоугърлите, мюзикхола и „Мулен руж“. Една добра кабаретна актриса трябва да може да слезе по супертесни стръмни стълби. Тя не може да мисли за това удобни ли са й обувките или не. Няма по-добра практика за един дизайнер на високи токове. Още в онези години си дадох сметка, че толкова често повтаряната фраза, че една жена трябва да страда, ако иска да е стилизирана и елегантна, е голяма глупост.
И все пак жените знаят прекрасно, че и най-удобните обувки на висок ток изморяват.
Моите обувки не са направени да се ходи с тях на работа, а да се наслаждава жената на социален живот. За мен е много вдъхновяващо и удовлетворяващо, че мога да доставям удоволствие. При това не само на жените, а на всички, на които им харесва гледката на един чифт от моите обувки.
Добре, но каква е вашата тайна?
Винаги твърдя, че с обувките е като с модата. Най-важна е жената, облечена в един модел или носеща чифт обувки. Нейното излъчване, ролята, която иска да претвори, е много по-категорична, отколкото самата мода. Дотук мога да разкрия, нека остане и малко мистерия.
Имате огромен брой прочути клиентки, за някои от тях сте създавали ексклузивни модели. Можете ли да посочите своята муза от всички тях?
Нямам конкретна муза. И без това една-единствена жена вече е толкова многолика, че ми е трудно да я характеризирам. Израснах обграден от жени – майка ми и трите ми по-големи сестри, така че смея да твърдя, че жената няма тайни за мен.
А откъде тръгна идеята за легендарната ви червена подметка?
Избрах червеното, защото това е цветът, който се отличава силно от останалите. Само погледнете една жена с червено червило на устните си.
Говори се, че вече сте „наравно” с легендарния Маноло Бланик.
Не ми допада подобна конкуренция. Отдавна познавам Маноло, той е прекрасен човек и дизайнер.
Мислите ли, че една жена на ниски обувки не може да бъде достатъчно бляскава?
Няма такова нещо. Признавам, че за мен високият ток е нещо изключително. Колкото повече жените харесват и купуват обувките ми, толкова по-висок става токът. Но пак се връщаме към най-важното - в крайна сметка жената прави обувките.
Интересът им не е провокиран от ценова промоция – най-евтиният модел надхвърля 400 евро, - а от факта, че освен с най-сексапилните обувки на света купувачите могат да се сдобият и с автограф на техния създател.
И да се наредят в редиците на знаменитостите, които все по-често пренебрегват колекциите на Маноло Бланик за сметка на Лубутен. Сред тях са принцеса Каролин Монакска, благодарение на която много жени се превръщат в колекционерки на lobs. Авторката на бестселъри Даниел Стийл например притежава над 6000 чифта на Кристиан Лубутен. Обяснението на подобна страст идва от самия Лубутен, който разказа как наскоро негова клиентка, която не била особено красива, пробвала нов чифт обувки и казала на приятелката си: ”Гледай, ефектът е много по-добър от лифтинг и излиза по-евтино.”
Кристиан Лубутен е роден през 1964 г. в Париж. 13-годишен е поразен от рисунка на дамска обувка с висок ток, зачеркната с червена линия, която вижда на витрината на музей. Забранено било да се влиза на съответната експозиция на токчета, за да не се надраска подът на инсталацията. Голямата си любов към обувките на висок ток Лубутен за първи път прилага, когато постъпва на практика в прочутото кабаре „Фоли Берже”. През 1992 г. създава свой бранд и отваря бутик в Париж. Това е и началото на неговия флирт със световния джетсет и света на високата мода, който прераства в истинска любов.
В кариерата си той е създавал ексклузивни модели за Chanel, Lanvin, Givenchy. Кристиан Лубутен е автор на обувките за последното модно шоу на Ив Сен Лоран.
Много жени ви боготворят заради обувките, които създавате за тях.
Аз просто мисля първо за жената, чак после за дизайна на обувките ми, а не обратното. Забелязал съм, че когато една жена пробва нови обувки, първо поглежда да види как изглеждат краката и фигурата й, а после обръща внимание на самия модел. А в моите обувки неминуемо всяка жена става още малко по-елегантна и чувствена.
Имате обаче и критици, които твърдят, че жените трябва много да страдат на вашите безумно високи токове.
Да не се залъгваме. Жените не са глупачки, които просто следват хрумванията на някой дизайнер. Моята страст към обувките започна с шоугърлите, мюзикхола и „Мулен руж“. Една добра кабаретна актриса трябва да може да слезе по супертесни стръмни стълби. Тя не може да мисли за това удобни ли са й обувките или не. Няма по-добра практика за един дизайнер на високи токове. Още в онези години си дадох сметка, че толкова често повтаряната фраза, че една жена трябва да страда, ако иска да е стилизирана и елегантна, е голяма глупост.
И все пак жените знаят прекрасно, че и най-удобните обувки на висок ток изморяват.
Моите обувки не са направени да се ходи с тях на работа, а да се наслаждава жената на социален живот. За мен е много вдъхновяващо и удовлетворяващо, че мога да доставям удоволствие. При това не само на жените, а на всички, на които им харесва гледката на един чифт от моите обувки.
Добре, но каква е вашата тайна?
Винаги твърдя, че с обувките е като с модата. Най-важна е жената, облечена в един модел или носеща чифт обувки. Нейното излъчване, ролята, която иска да претвори, е много по-категорична, отколкото самата мода. Дотук мога да разкрия, нека остане и малко мистерия.
Имате огромен брой прочути клиентки, за някои от тях сте създавали ексклузивни модели. Можете ли да посочите своята муза от всички тях?
Нямам конкретна муза. И без това една-единствена жена вече е толкова многолика, че ми е трудно да я характеризирам. Израснах обграден от жени – майка ми и трите ми по-големи сестри, така че смея да твърдя, че жената няма тайни за мен.
А откъде тръгна идеята за легендарната ви червена подметка?
Избрах червеното, защото това е цветът, който се отличава силно от останалите. Само погледнете една жена с червено червило на устните си.
Говори се, че вече сте „наравно” с легендарния Маноло Бланик.
Не ми допада подобна конкуренция. Отдавна познавам Маноло, той е прекрасен човек и дизайнер.
Мислите ли, че една жена на ниски обувки не може да бъде достатъчно бляскава?
Няма такова нещо. Признавам, че за мен високият ток е нещо изключително. Колкото повече жените харесват и купуват обувките ми, толкова по-висок става токът. Но пак се връщаме към най-важното - в крайна сметка жената прави обувките.
ТВОЯТ КОМЕНТАР