Пати Бойд, хубавата Лейла на рокендрола

Когато бившата жена на Клептън Пати Бойд научава за трагичния инцидент с 5-годишния Конър, сърцето й за секунди спира да бие.

Ирина Иванова 08 December 2010

Снимка: getty images/guiliver

Когато бившата жена на Клептън Пати Бойд научава за трагичния инцидент с 5-годишния Конър, сърцето й за секунди спира да бие. Няма как да не си го помисли: Конър е изкупителна жертва на всичко, което се случи между нея, Ерик Клептън  и Джордж Харисън. Винаги е предчувствала, че този техен любовен триъгълник ще завърши с драма. Но защо това невинно дете трябваше да плати с живота си... Пати се обажда на психоаналитика си. За първи път от толкова години. Просто усеща, че не може да се справи сама.

Любовница, жена, муза на двама гении
Пати Бойд e една от жените, които остават в историята не защото сами са постигнали нещо. Не заради ума, кариерата, таланта или пък свободомислието си, а просто защото са жени. Жени, в които са се влюбвали мъже, заради които са се биели мъже, и то какви мъже! На нея са посветени три от най-великите любовни песни в историята на рокендрола – Something на Бийтълс по музика на Джордж Харисън, Layla и You are wonderful tonight на Ерик Клептън. Била е съпруга на двамата, любовница на двамата, приятелка, спасителка, муза на двамата. Наричат я Хубавата Елена на рокендрола, защото за нея двама от най-добрите китаристи на всички времена са водили дълга и изпълнена със страст война. Да, тя не е най-красивата на света, но... „Какво толкова ме привлича в теб, не мога да откъсна очи, искам всеки миг да съм до теб...“ – Джордж пише песен с такъв текст. Кой може да обясни любовта!

В средата на 60-те, когато е на 17-18 години, Пати Бойд е модел и дори снима с някои от най-добрите английски модни фотографи. Но има и други като нея - и по-известни, и по-красиви, и по-амбициозни. Пати има големи зъби и още по-голяма усмивка. И някои фотографи намират това за интересно. Дефилира за най-големите имена, сред които е Ив Сен Лоран, снимат я за корица на Vogue и Vanity Fair – това са върховете на моделската й кариера.

През 1964 г. Пати е избрана за ролята на фенка ученичка във филма на Бийтълс „Нощ след тежък ден“. Тя не страда от бийтълс епидемията, просто нейният агент й е осигурил ангажимент. Когато на снимачната площадка се запознава с бийтълсите, веднага разбира, че Ленън е най-циничният, Пол е най-сдържаният, Ринго – най-милият, а Джордж – най-красивият мъж, който Пати Бойд е виждала през краткия си 19-годишен живот. Оказва се и най-смелият.

Още на първия снимачен ден по време на почивка Джордж сяда до нея и на втората реплика я кани на среща. Пати отказва, защото по това време си има сериозно гадже, пък и смята, че той се шегува. На втория ден Джордж отново я кани на среща и тя приема. „Това е Джордж Харисън, всички мечтаем за него, момичетата припадат, като го видят. Нямаш право да му отказваш!“ - заявява й нейна приятелка.

Кажи да!

На вечерята, след като й придържа стола, за да седне, Джордж и казва: „Искаш ли да се омъжиш за мен?“ Пати се засмива. Той, звездата, иска да се ожени за нея, Пати, с големите зъби с късметлийското разстояние между тях. Може би наистина е късметлийка. Но в края на вечерята той най-хладнокръвно повтаря въпроса си.

Двамата живеят заедно цяла година без годежи и годежни пръстени, а когато през 1966 г. решават да направят сватба, медиите разбират последни. Заглавията във вестниците са: Джордж и Пати: любов от пръв поглед. Тя е с типичната за 60-те панделка в разпуснатите коси, тесни джинси и елек от лисича кожа.

Навсякъде плъзват снимки от медения им месец на Бахамите, от партита, специални фотосесии. Та те са почти деца и се обичат така, както можеш да обичаш само на 20. В автобиографичната си книга Пати Бойд пише, че и двамата са вярвали, че ще бъдат толкова влюбени и щастливи винаги.



Харе кришна, харе рама
Най-напред Пати запалва  Джордж по будизма и кришнарството, а той от своя страна -  останалите бийтълси. През 60-те и 70-те години, но особено по време на хипи движението, Индия е много на мода в стара Европа. Джордж и Пати заминават в прословутия ашрам на Махариши и от този момент нататък Харисън е сякаш друг човек. Започва усилено да се занимава с йога и медитация и постепенно източните практики го завладяват все повече и повече. Особено в онази си част,  в която, подобно на Кришна, и той трябва да е заобиколен от млади девойки.

В началото Пати не обръща внимание на това. Още повече че Джордж й посвещава песента Something, която се превръща в един от най-големите хитове на Бийтълс, а Франк Синатра заявява, че това е най-хубавата любовна песен, писана някога. Песента има стотици версии, но Пати винаги най-много харесвала онази, която Джордж й изпълнява в кухнята, докато заедно приготвят вечерята. Истината обаче е, че точно по това време - три години след като сключват брак - връзката им започва да куца.

Пати не е човек, който стига до крайности, Джордж обаче е. Докато за нея кришнарството и будизмът са просто нещо екзотично, забавно, различно, той затъва в мантри и медитации, затваря се в себе си. За това помага и хашишът, който в неговата среда щедро се предлага.  

Пати също не е чужда на наркотиците, но е доста по-земна. Мълчанието и вглъбяването на Джордж я водят до депресия и тя дори започва да крои план за самоубийство. Ще облече любимата си рокля на Ози Кларк и ще се хвърли от някой мост. Не го прави, но се чувства съсипана и самотна.

Двамата редовно правят хипарски купони в имението си Фриър Парк, на които идват много хора. Пати приготвя вечеря заедно с готвачката Маргарет, посреща гостите, а Джордж медитира на покрива, записва музика, после идва в някакъв момент, напушва се, напива се... На другия ден – пак. Пати е като сянка в живота му. И тогава една вечер у тях идва Ерик Клептън със своя приятелка французойка.

следваща страница »
ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР