ароматите: водовъртеж от чувства

Лятното часово време доведе до промяна и при уханията. Котират се неподправени и семпли плодово-цветни композиции. Съставките на благоухаещото щастие са шампанско, пускащи апетитен сок цитруси, круша, божур, магнолия, портокалови цветчета и горчив портокал

Свобoда Сидерова 01 June 2010

Правилото, около което се върти интригата при летните аромати, е: сутрин – вибриращи свежест и прохлада, подходящи при температура над 34о по Целзий, вечер – чувственост. Експериментите също са разрешени. Важното е да се чувствате свободни и желани.

ароматна мода плюс още нещо
След розовата версия Blumarine ни сюрпризира със синя. Jus №1 Blugirl (1) е лекомислен и едновременно романтично женствен. Идеален начин да си спомните забравеното чувство на-границата-между-жена-и-тийнеджърка. Плодова пикантност (личи и круша) на фона на шампанско обещава сладко бягство от реалността. Течността в бутилката напомня кока-кола. И освежава не по-зле. Творенията на Tommy Hilfiger са традиционно нескучни, което съответства на духа на безгрижност и гламур, характерен за дрехите с едноименната марка. Акордът на египетски незабравки, добавящ романтика към розовата магнолия в Hilfiger Woman (2), прави живота по-ярък. Известният със скромността си Issey Miyake твърди, че изминава само половината път, а жената, носеща неговите дрехи или аромати, останалия. Парфюмната вода A Scent (3) е химн на минимализма, възхваляващ природната красота на планината Фуджияма. Вдъхвайки нотките на жасмин, зюмбюл, роза и галбанум (смола), разбирате, че на света няма нищо по-прекрасно от чистия и свеж въздух. Интерпретацията John Galliano L’Eau de Toilette (4) е по-малко интензивна от дебютния парфюм на маестрото, но за сметка на това по-тайнствена. Нотките на виолетка, есенция и абсолют от роза бълбукат като смях на младо момиче. Освен модните дизайнери и производителите на козметика стъпиха на парфюмерийния пазар. Божурът, магично и нежно цвете, вдъхнови L’Occitane за създаването на Paeonia (5). Според древна легенда феята със същото име била превърната в цвете от завистниците богове. Допълнителна емоционална характеристика на аромата придават още нотките на цитруси и роза. 

летен ремикс
Стремежът към класика се изразява с връщането към познати и любими композиции. Грандиозният успех навремето на L’eau par Kenzo положи началото на т. нар. лятна вълна. Леката версия Flower by Kenzo la Cologne (6) на прочутия цветно-ориенталски оригинал разказва за себе си чрез безброй импресии. Нотките на бергамот са като глътка студен чай, листата горчив портокал разпръсват дъх на влажна земя, а портокалови цветчета напомнят за облак от бели конфети. Лятната интерпретация Angel Sunessence Sun Sapphire (7) на Thierry Mugler концентрира живителната сила на слънцето и произтичащите оттук радости (розов грейпфрут), покана за пътешествие (цветове от моной) и чувствена милувка (бял амбър). Дяволът продължава да носи Prada. Като стрити в шепа пресни листа от ветивер, мъжкият Infusion de Vetiver (8) оставя свежа дървесна следа. Съблазняващата му привлекателност се дължи още на пипер и джинджифил. Секси и интригуващо. Според Giorgio Armani кодът на лятото са лъчите на италианското слънце и средиземноморският полъх. Дамският Code Summer pour Femme (9) допълва упоителния мирис на загоряла кожа с есенция от нероли, шербет от круша и жасмин. Плодовата салата от бергамот и грейпфрут, поръсена с маслинови цветове, в мъжкия Code Summer pour Homme (10) върви с глътка пелин за кураж. Белязана с печата на безупречния стил на Emporio Armani е и лятната двойка Diamonds Summer. За нея (11) коктейл от ябълков шербет, божур и замразена малина. За него (12) замразен лимон, какао и свежа мента.   

безкрайно пътешествие
Парфюмерийната одисея на Dior продължава. Първата спирка от круиза бе италианската Ривиера. Уханието Escale a Portofino е посветено на градчето Портофино, където обичал да отдъхва самият мосю Диор. Следващото в списъка Escale a Pondichery пък е вдъхновено от пристанището Пондичери, разположено на брега на Индия. Третата спирка е Полинезия, по-специално легендарният архипелаг – Маркизките острови, където Гоген създава прекрасните си произведения. Ароматът Escale aux Marquises (13) прелъстява с вкуса на френските маркизи, боготворейки цветето тиаре като символ на женското начало. Екзотичният му темперамент се дължи още на кардамон, канела, карамфил, кориандър и индийско орехче. От толкова подправки ви се замайва главата, но какво пък, няма лошо. Важното е маркизът да е наблизо, ако речете да припадате. Криейтив директорът на Gucci Фрида Джанини предлага на вашето внимание travel версия на два от най-известните аромати на марката. „Представяйки си нещата, без които един мъж не може по време на пътуване, освен за панталон, риза, джинси и сако мисля и за неговия аромат. Също като обувките или чантата той е уникален аксесоар“, казва тя. Компактните и дискретни варианти от по 30 мл предоставят възможност на силния пол да завърши своя образ, където и да се намира. Gucci by Gucci pour Homme Travel Spray (14) е решен в черен цвят, отразяващ дълбочината и наситеността на съдържанието, а Gucci by Gucci pour Homme Sport Travel Spray (15) е обгърнат в бяло в тон с небрежния и безгрижен дух, който символизира.

ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР