За технологиите и хората без филтри
Лидия Димитрова управлява социалните мрежи на един от най-следваните български бизнеси
Станислава Айви 25 July 2025
Лидия Димитрова от четири години е маркетинг специалист в Аrdes.bg – един от лидерите в предлагането на високотехнологични продукти. Нейният професионален фокус и страст са криейтив рекламните кампании и маркетингът в социалните мрежи.
Лидия, ти се занимаваш със стратегията в социалните мрежи за голям бранд и самата ти имаш добре разработен профил в Инстаграм – какво качваш в него, колко време ти отне да го направиш работещ?
За мен ключът към успеха в социалните мрежи, независимо дали става въпрос за личен или бизнес акаунт, е в това редовно да качваш качествено съдържание, което вдъхновява и носи стойност на хората. В личния си профил се фокусирам основно върху travel content, защото това ме зарежда и вярвам, че всеки трябва да споделя това, което истински го вълнува. Като SMM на Ardes.bg се стремя да съчетавам полезно и развлекателно съдържание в нашия контент план.
Стараем се да се вслушваме в желанията на последователите ни и в това, което очакват да видят. Ardes.bg е един от най-големите ИТ ритейлъри в България и хората ни възприемат като „Твоят ИТ експерт“ – затова се стремим да публикуваме редовно tech съвети и демонстрации на новите ни продукти. За нас е най-важно да предоставяме стойност и да помагаме на хората да направят информиран избор при закупуването на техника. От друга страна, осъзнавам колко е важно брандът да има човешки образ, да не се приемаме и твърде насериозно. Някои от нашите забавни скечове с търговците ни се радват на доста добри резултати.
Разбира се, важно е да знаеш на коя платформа и кога такъв тип съдържание ще бъде най-добре прието. Изграждането на лоялна аудитория със сигурност отнема време – трябваха ни 4 години да развием профилите ни в Тикток (205 000+) и около 3 години за Instagram (27 000+). Като творчески екип и ние не сме перфектни – има моменти, в които не успяваме да бъдем толкова редовни в постването, колкото искаме. Вярвам, че с добра организация и ефективна комуникация в криейтив екипа ще продължим да се подобряваме. Това е само началото, предстои още много развитие.
В кои социални мрежи Ardes.bg е активно присъстваща и как избрахте тези платформи – има ли такива, които не работят за бранда?
Ardes.bg активно присъства в TikTok, Instagram, Facebook и YouTube. Всяка платформа ни дава възможност да общуваме с различни таргет групи. TikTok и Instagram са идеални за кратко и динамично съдържание, което ангажира основно по-младата аудитория. В Instagram един добре замислен рийл може за часове да достигне до милиони, както например едно наше забавно видео от магазина ни в София, което събра над 16 милиона гледания и беше достигнало до страни от целия свят. Що се отнася до TikTok, профилът ни достигна голям ръст след пандемията, благодарение на упоритата ни работа заедно с моите колеги Даниел и Пресиан, като бяхме едни от първите бизнеси, които активно качваха видеа, и то по-специфично насочени към нашата tech ниша. Разбира се, Facebook продължава да бъде важен канал за по-зрялата аудитория, която търси полезна информация и оферти.
В момента работим с блогъри за ревюта в YouTube, но планираме да развием и канала ни там в бъдеще, като се надявам да започнем да снимаме и по-дълги ревюта и unboxing видеа. Със сигурност има и други платформи, които биха били полезни, но на този етап не са ни фокус.
Как избирате с кои инфлуенсъри да работите – предполагам, не само броят последователи е важен?
Важното за нас е инфлуенсърите да са автентични, да споделят същите ценности като нас и да създават съдържание, което наистина ангажира аудиторията.
Какви възможности предлага Ardes.bg на инфлуенсъри, които искат да се присъединят към вашата партньорска програма?
Възможностите са много! Всеки избран инфлуенсър може да получи персонализиран промокод, чрез който да печели комисионни от всяка продажба. Даваме достъп до най-новите и модерни продукти – джаджи, които могат да тестват и ревюират. Има и опция за бартерно сътрудничество – инфлуенсърите могат да създават видеосъдържание и в замяна на това да получат желан от тях продукт. Ние подхождаме персонално към всеки партньор, като осигуряваме подкрепа в планирането и измислянето на сценарии и идеи, с цел да изградим дългосрочно партньорство. Колежката ми Милена Ненчева комуникира с YouTube влогърите и развива партньорствата с тях, а аз отговарям за Instagram и TikTok каналите.
Какво според вас е най-важно за успешното партньорство?
Най-важното е взаимното доверие и откритата комуникация. За нас е ключово да бъдем на една вълна с партньорите си, като те да създават съдържание, което е в синхрон с нашите ценности. И също така да имат желание за растеж, така че и двете страни да са доволни и да вървят напред заедно.