230 костюма се сменят на сцената на „Фантомът на операта”

Броени дни до гостуването в София на най-прочутия мюзикъл в света. Последни билети са в продажба

eva.bg 05 April 2024

Най-мащабната продукция, идвала някога у нас, пристига в София от 11 до 21 април в зала 1 на НДК. Цели 14 представления на „Фантомът на операта” бяха разпродадени за дни. Поради огромния интерес на публиката, в продажба бяха пуснати допълнителни билети. Те също са на привършване. Българската публика, близо 44 000 души, ще види прочутия мюзикъл на Андрю Лойд Уебър, не слизал от сцените на Уест Енд и Бродуей в продължение на 36 години.

Над 230 костюма излизат на сцената на „Фантомът на операта” – обличани от 100-членния състав от актьори, балетисти и статисти. Шити са на ръка от многобройни шивачи и се поддържат за всяко представление в перфектен вид от екип професионални гардеробиери. Костюмите се перат и гладят след всяко представление, за да бъдат в перфектен вид за сцената.

Всеки един от тях е създаден специално за всеки отделен герой, типичен за епохата от 1850-та година в Париж, където се разказва една от най-прочутите и трагичнни любовни истории на сцената – тази на Кристин Дайе, Раул и Фантома на операта.

Пищните костюми са изработени от скъпи материи – коприна, кадифе, дантели, с над 1 200 пришити декоративни елементи – скъпоценни камъни, мъниста, апликации. Завесата, която се спуска в пето действие, е направена от 20 000 копринени рози, ръчно бродирани в Китай. За завесите са използвани 2230 метра плат, 900 от които - специално боядисани. Ресните с пискюли са с дължина 226 метра. Те са съставени от 250 килограма боядисана вълна, в която са вплетени 5000 дървени мъниста, внесени от Индия.

Подготовката на актьора, който изпълняваролята на Фантома отнема повече от 2 часа за всяко представление. Процесът е дълъг – първо се подготвя лицето – то трябва да е гладко избръснато, хидратирано и след това – внимателно подсушено. Следва техническата част по фиксиране на маската, довършване на грима и прическата, поставяне на микрофоните и лещите. Това, което зрителят вижда накрая, е един комплексен и сложен продукт на усилията на много хора – продуцент, режисьор, сценарист, гримьор, техници.

Що се отнася до гардероба, „Фантомът на операта” се смята за най-естетически изпипаната и пищна постановка на Бродуей. Именно заради костюмите постановката е удостоена с предстижната театрална награда „Тони”.

Дизайнерът на костюмите е и дизанер на декорите - пресъздавал е интериора на Парижката опера, огромния полилей – важен участник в края на Първо действие, въртящата се сцена, показваща дълбините на операта, кулисите, и балната зала за сцената „Маскарад”.

 

ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР