Micam Milano - Раят, по Кари Брадшоу

EVA на Международното изложение за обувки MICAM

Лилия Илиева 23 December 2023

Преди началото на Модната седмица в Милано всяка есен и пролет темата мода в Италия и в света започва с Международното изложение за обувки MICAM. От 18 до 21 февруари предстои поредната среща на компании, клиенти и брандове от цял свят.

EVA имаше чистта да присъства на последното изложение - през септември миналата година, когато новите си колекции показаха 1024 марки, производители на обувки, 520 от които – италиански, 504 – чуждестранни.

В изложбеното пространство Rho Fiera имаше център за иновации в обувната промишленост, зона за тенденции и материали, ревю на капсулни колекции на студенти по мода и дизайн, зона с изгряващи дизайнери, зона със стартъпи, целодневни презентации на трендовете в обувната индустрия и дискусии на тема тенденции, устойчивост, мода, наследство и бъдеще. Тази есен MICAM беше посетено от над 42 000 души от 130 държави. Ето някои от по-интересните ни срещи:

Жована Чеолини, президент на MICAM

Синьора Чеолини, какви са проблемите за обувната промишленост днес?

Жована Чеолини

Индустрията се развива много добре. Движи се към устойчивост, обръща се към иновации в компаниите, в производството, в управлението и когато се разходите в MICAM, ще видите, че има обувки с много високо качество и дизайн, но цените са много високи. В компаниите за обувки няма достатъчно квалифицирани служители, има проблеми с обучението и с желанието на собствениците да въвеждат иновации във фабриките. В Италия не получаваме и достатъчно помощ от страна на държавата. Това ни забавя в сравнение с темпото на развитие на този бизнес в други страни.

А как COVID се отрази на индустрията?

Подложи я на изпитание. Видяхме, че за един ден можем да се окажем затворени вкъщи, без възможност да излизаме. И макар да сме свикнали MICAM да е най-важното място за срещи на всички, свързани с обувната промишленост, открихме, че можем да работим и онлайн. Говоря от името на по-зрелите поколения. Защото за младите – за  милениалите, за поколението Z, животът онлайн е и ще бъде нещо нормално. И вървим в посока да подготвим това с прилагането на изкуствен интелект в продукцията, промяна на комуникацията с клиентите, на моделите на мислене и на работа въобще.

На предишното изложение имаше специално хале, подкрепящо турските компании заради земетресенията в Турция, миналата есен имахте специална зона, посветена на сертификата за устойчивост VCS (Verified and Certified Steps – Верифицирани и сертифицирани стъпки). Какво е новото този път?

Сега се фокусираме върху младите дизайнери – Emerging Designers, на които даваме подиум за изява да покажат идеите си. Някои от тях имат свои собствени бизнеси, други могат да бъдат забелязани тук и ангажирани да работят за фирми производители. Фокусираме се и върху бъдещето на търговците на дребно, новостите в магазините с цел да бъдат привлечени нови клиенти от генерацията 00 (родените около и след 2000 г.) и генерацията Z (родените между 1990-а и 2000 г.). За да има продажби, се налага да променяме системата. На това издание на изложението сме по-фокусирани върху обслужването. Има и нови стартъпи, насочени към развиването на устойчивост. Имаме част MICAMIX, в която също говорим за устойчивост.

Какви обувки харесвате вие?

Такива, които мога да обуя сутринта и да нося до вечерта. И да са ми удобни през цялото време. Имам, разбира се, и за излизане вечер, но работата ми налага да избирам удобни обувки и задължително елегантни. Предпочитам пастелни нюанси и черно и синьо, но имам и от всички ярки цветове.

Истинска италианка!

Често ми казват, че повече приличам на немкиня, вероятно заради избора ми да нося бяла коса. А и ми харесва да се обличам или в синьо, или в черно. По-скоро съм италианка от Севера. Казвали са ми, че приличам и на австрийка. Аз пък съм омъжена за австриец, който се облича цветно и прилича на италианец.

следваща страница »
ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР