Цветовете, природата, емоцията

Лятото на 2023 година е посветено на емоцията и на радостта, че сме живи след трудните пандемични времена. Всички големи имена в дизайна обвързват тази радост с природата.

Елка Влаховска 15 August 2023

H&M Home

Снимка: пресофиси на марките

През т.нар. тихи години те са имали смелостта да запазят брандовете си и да потърсят хоризонти отвъд изолацията в домовете ни. Така намират отговора – близост до природата, която ще съхрани същността на човека.
Трудно е да се намери онази връзка, която дава увереността, че животът ни вътре и вън, в градината, на морския бряг или на горския хълм ще има смисъла, който е имал преди. Точно това правят големите умове в дизайна и дават надежда чрез езика на формите и функциите.

Филип Старк представя колекцията „Серенгети“. Вездесъщо име в света на съвременната архитектура и дизайн, той е създавал всичко – от хотелски интериори и луксозни яхти до четки за зъби и чайници. И все пак за всеки проект в своето разнообразно портфолио Старк е запазил мигновено разпознаваемия си стил: елегантен, флуиден и остроумен. Така е и с колекцията му outdoor за лято 2023, посветена на свободния дух на Африка.

H&M HOME ни предлага чрез дизайни и архитектурни детайли възможността да внесем още повече цвят и енергия в лятото, удоволствието да избягаме от графиката на зимата с цветните плажни кърпи, вази, постелки, чанти и разнообразните аксесоари. Колекцията е достъпна онлайн на hm.com/home.

На Salone del Mobile и в обновения си шоурум в Маями Molteni&C наскоро направи дебют на своята екстериорна колекция от текстил, мебели за сядане, маси, килими и дори външна кухня. Колекцията представя разказа за щастливия нов живот през очите на творческия директор на компанията Винсент ван Дуйсен, Никола Галиция, Марта Фери, Foster + Partners и Рон Гилад.

„Точно както в интериорната колекция 2022 г. на Molteni&C, в новото предложение за открито отново преследвах идеята за мекота и благополучие, за органична игривост в архитектурната визия на мебелите“, казва Ван Дуйсен.

Луксозният бранд Minotti също излиза на открито с колекцията си Sunray, в която изисканият дизайн и внимателно изследваният комфорт обединяват усилия, за да представят интимна релаксираща атмосфера.

Преоткриването на „силата на камъка“, който може да се превърне дори и в нескъпоценния си вариант в My Precious, е преднамерено търсене на кодовете на благополучието.



Дали във вибриращи цветове, или в монохромна палитра, всеки може да избере стила, с който да преживее лятото на 2023-та.

Възможностите за избор са разнообразни, но те всички опират до търсенето на природния и естествения елемент във всекидневието ни. Може би донякъде това е връщане към годините, в които глобализмът не беше позната дума, а летата ни носеха още уханието на естествените полски треви.

ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР