Бъдеще без дим, или как 10% от българите избраха по-добрата алтернатива

03 March 2023

Полина Нинова  заема позицията на ръководител „Търговски отдел“ във „Филип Морис България“ - компанията, предлагаща вече повече от 5 години на българския пазар иновативни продукти, които са научно доказан по-добър избор за пълнолетните пушачи. Как българите приемат бездимните алтернативи на цигарите, оценяват ли предимствата ѝ, предизвикателство ли е народопсихологията ни за големите компании? Разказва ни Полина Нинова.

В края на миналата година „Филип Морис България“ отбеляза 5-ата си годишнина като водеща компания на пазара на бездимната алтернатива у нас. Какво се промени за това време?

За 5 години от нещо напълно ново и непознато водещата за нашето портфолио от продукти бездимна алтернатива се превърна в синоним на нов начин на живот за пълнолетните пушачи в България. Радваме се, че отличното обслужване стана наша запазена марка и че потребителите ни са удовлетворени от всичките ни канали за продажба. Бездимните алтернативи стават все по-популярни по света и се надяваме, че ние също ще успеем в мисията си да изградим едно бъдеще без дим за България. Вече близо 10% от пълнолетните пушачи в страната са преминали на продукт, който е по-добър избор за тях в сравнение с това да продължат пушенето.

Ние, българите, в повечето случаи не сме отворени към новото, скептични сме. Отразява ли се народопсихологията ни на пазара на иновативни продукти у нас?

факт е, че у нас нововъведенията се налагат по-бавно, взискателни и критични сме, но затова пък сме дарени с неспирно любопитство и имаме добър филтър за важните неща.
Важно е да познаваш аудиторията си, да разбираш какво търси тя и от какво се нуждае, да вникнеш в обратната връзка, която ти дава всеки един потребител, да я анализираш и да предприемеш нужните действия, за да ѝ отговориш. Ние имаме цял отдел, който се занимава само с това и който е в непрекъснат контакт с търговския екип. Колкото до народопсихологията на българите – факт е, че у нас нововъведенията се налагат по-бавно, взискателни и критични сме, но затова пък сме дарени с неспирно любопитство и имаме добър филтър за важните неща. Фокусът на нашата компания „Филип Морис България“ е да предложим на пълнолетните пушачи, които биха продължили да пушат, по-добра алтернатива на цигарите. Смятам, че българите ни разбират и осъзнават, че намаляването на вредата от пушенето е също толкова важно, колкото и намаляване на вредата от автомобилите или от прекомерната употреба на сол и захар. Във всички тези сфери на живота иновативните компании имат огромна роля.

Вие сте ръководител на търговския отдел. Колко често ви се налага да влизате в… реалния екшън на пазара?

Моето място е да бъде до хората си. Като с децата е – трябва да си там, когато си нужен. За да расте нещо здраво и стабилно, е нужна грижа и подкрепа. Надявам се хората в екипа ми да усещат точно това от мен – подкрепа.

Каква е трансформацията, през която преминахте вие в професионален план?

Дойдох във „Филип Морис България“ от фармацевтична компания преди малко повече от 5 години. Преминах от един силно регулиран бизнес в друг такъв, така че промяната за мен не беше много голяма.  Трансформацията, която обаче самата компания преживя, намирам за историческа. Не са много компаниите с толкова дългогодишна история на успешен бизнес, които да са готови да преобърнат изцяло целите и организацията си, за да изградят нещо напълно ново, в нашия случай – бъдеще без цигарен дим посредством бездимна алтернатива на цигарите. Работата ми във „Филип Морис България“ ми показа как се случва тази трансформация – със силна колективна енергия, предприемачески дух, кураж да пристъпиш отвъд зоната си на комфорт, да тръгнеш към новото.

Как празнувате успехите си с екипа?

Това е забавен въпрос, защото хората ми понякога ме упрекват, че все искам още и още. И това е така, защото знам колко много могат. Поводи за празнуване не ни липсват и го правим с удоволствие – партита, весели понеделници, награди и признания на усилията, награди от служител към служител…  Най-важното е всеки един от нас да носи духа на победител, на воин. Служителите са двигателят на нашата историческа трансформация. За 7-а поредна година „Филип Морис България“ получи сертификатa Top Employer от Тоp Employers Institute за грижата към служителите си и тяхното професионално развитие.

На английски има известен израз dress to success. Как изглежда вашият капсулен гардероб за успех?

Нямам капсулен гардероб – имам голям гардероб, който пълня с удоволствие. (Смях.) На работа предпочитам класически дрехи – сако, поло, класически панталон в синьо, бежово и черно, ризи в безкрайни разцветки, различни материи и кройки. В свободното си време съм основно с маратонки и дрехи, които ми позволяват да се движа свободно и да играя с децата си, без да се притеснявам.

Коя беше последната иновация, която промени ежедневието ви?

Може би новият член на семейството ми. (Смях.) Той всеки ден ни предоставя нови емоции и преживявания, докато, растейки, открива красотата на света.

Материалът се публикува с подкрепата на Филип Морис България

ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР