Какво е да си Ана Уинтур

Дяволът, който пише модната библия вече три десетилетия, тази седмица навърши 72

eva.bg 06 November 2021

Снимка: getty images/guliver

Всички знаем, че образът на Миранда Прийстли, изигран перфектно от Мерил Стрийп в „Дяволът носи Прада“, е вдъхновен от Ана Уинтур. Тази седмица Ана навърши 72 години и стана баба – дъщеря й роди момченце. Как се остава цели 33 години начело на Vogue и какво е да си Ана Уинтур, припомняме основни моменти от живота на най-влиятелната фигура в модата и се вдъхновяваме от нея.

Американският Vogue достига до 12 млн. читатели на принт и средно до 1,2 млн. онлайн месечно. Уинтур е може би най-комерсиално настроеният главен редактор в историята на модната библия. Тя е човекът, който постави списанието в сърцето на индустрията. Уинтур налага практиката за знаменитости на корицата, изнася модните страници от студиото на улицата и използва влиянието на водещото заглавие на Condé Nast, за да даде поле за изява на съвременните американски дизайнери.

Днес страниците на Vogue US са изпълнени с произведенията на елитна група фотографи, редактори и дизайнери, които чертаят последователната визуална естетика на списанието. Много от тях са били подкрепяни лично и професионално от самата Ана Уинтур. Ани Лейбовиц, Крейг Макдийн, Стивън Мейзъл и Дейвид Симс са сред редовните сътрудници. Уинтур е пионер в използването на личности извън модната индустрия – спортисти, музиканти, първи дами, за да представи духа на времето и да отправи силни послания, част от новата редакционна политика на изданието.

Ана Уинтур е родена във Великобритания. Израства в Лондон през 60-те години на миналия век, които описва по следния начин: „Нямаше как да не осъзная, че нещо изключително се случва в модата. Еманципацията на жените и краят на класовата система... видях как революцията продължава и това ме накара да обичам модата от ранна възраст.“ Младата Ана, вече с прическата си, която ще се превърне в нейна запазена марка, започва работа в лондонския магазин Biba, преди да завърши програма за обучение в Harrods. Скоро след това, след натрупване на опит в списание Oz, заема позиция в Harper's & Queen.

След като се мести в Ню Йорк, Уинтур става младши моден редактор в Harper's Bazaar, откъдето по-късно е уволнена. След това работи във Viva, а през 1980 г. и в Savvy – издание, насочено към независими, отдадени на кариерата си жени. Всъщност това е и аудиторията, която Ана ще привлече към Vogue. След работата й в списание New York Ана Уинтур е избрана от Алекс Либерман за творчески директор на американския Vogue.

През 1985 г. Уинтур става главен редактор на британския Vogue, където въвежда широки промени. „Има нов вид жена“, казва тя в свое интервю. „Тази жена се интересува от бизнес и пари. Вече няма време да пазарува. Иска да знае какво и защо, къде и как.“ Първата корица на Уинтур като главен редактор на американския Vogue е кадър, заснет на улицата с дънки и пуловер Lacroix Couture. Тази корица именно бележи началото на нова глава в историята на списанието.

Ана Уинтур организира едно от най-емблематичните събития – ежегодният бал Met Gala. От 2014 г. Институтът по костюми към музея „Метрополитън“ в Ню Йорк носи нейното име. Ана Уинтур е с почетното звание Дама на Британската империя. През 2020 г. е назначена за главен редактор по съдържанието на Condé Nast. Позицията включва поглед и контрол върху цялото съдържание на изданията в компанията с изключение на The New Yorker. Ана Уинтур задава стратегията на Vogue в глобален план.

В последните години Ана Уинтур влиза и в ролята на ментор, в рамките на свой онлайн мастърклас. Щастливци са онези, които са имали възможността да се докоснат до влиятелната й личност. Ние ще продължим с доза вдъхновение, почерпено от нейните думи.

„Ако не можеш да бъдеш по-добър от конкуренцията си, просто се обличай по-добре от нея.“

„Модата не е да гледаш назад. Тя е винаги да гледаш напред.“

„Интересувам се да видя само момичето на улицата, защото тя не е като никоя друга. Вдъхновена съм от стила й, какъвто и да е той.“

„Ако погледнете някоя страхотна модна снимка извън контекста, тя ще ви разкаже точно толкова много за случващото се в света, колкото и заглавие в New York Times.“

„Модата е отражение на времето.“

„Или познаваш модата, или не.“

„Дори и да не си сигурен в себе си, преструвай се, че си – повечето хора няма да забележат разликата.“

„Просто се обличайте добре. Създайте свой собствен стил, нека той да бъде уникален за вас самите и същевременно разпознаваем за другите.“

„Всеки трябва да бъде уволнен поне веднъж. Това те принуждава да се вгледаш в себе си. Важно е да имаш неуспехи, защото такава е реалността на живота.“

„Ако понякога изглеждам студена или груба, това е просто защото се стремя към най-доброто.“

„Хората реагират добре на тези, които са сигурни в това, което искат.“

„Най-добрият начин да сбъднеш една мечта, е да се събудиш.“

„В днешния свят трябва да общуваш. Не трябва да бъдеш срамежлив човек, който не може да погледне никого в лицето; трябва да се представиш. Трябва да знаеш как да говориш за визията си, за фокуса си и за това, в което вярваш.“

„Ако си сензация за една нощ, ще станеш вчерашна новина за нула време. Докато изграждаш нещо бавно и внимателно, което има стойност и качество, това ще ти даде смисъл.“

„Мисля, че това, което хората, които работят за един човек, мразят най-много, е нерешителността му. Дори и да съм абсолютно несигурна, ще се преструвам, че знам точно за какво говоря, и ще взема решение.“

следваща страница »
ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР