БГ туризъм - трудолюбиви ли са кокошките по време на пандемия?

Вероятно читателите на EVA ще се запитат що за въпрос е това и дали в списание за мода и красота може да има подобно заглавие. Дали кокошките са трудолюбиви, ще стане ясно в края на интервюто, пошегува се Явор Капитанов, собственик на хотел Hot Springs в с. Баня

04 August 2021

Вероятно читателите на EVA ще се запитат що за въпрос е това и дали в списание за мода и красота може да има подобно заглавие.

Дали кокошките са трудолюбиви, ще стане ясно в края на интервюто, пошегува се Явор Капитанов, собственик на хотел Hot Springs в с. Баня

Явор Капитанов

Как хотел Hot Springs, който управлявате, се справя с предизвикателствата, пред които се изправи целият свят – ковид кризата?

За всички беше трудно и все още е. Туристическият бранш в България е един от най-пострадалите. Държавата помогна, доколкото можа. По време на пандемията стана ясно кои са най-важните неща в туризма, което винаги сме отчитали като наши приоритети.
Първо - разчитайте преди всичко на българския турист. Уважавайте българския турист!
Второ - обръщайте внимание на чистотата и хигиената!
Трето - предлагайте качествена, прясна, истинска храна!
Четвърто - внимавайте за поддръжката!
Пето - разчитайте на българския турист. Уважавайте българския турист!
С техническия екип правим всичко възможно поддръжката на Hot Springs да бъде на високо ниво. Имам предвид съоръженията – работеща климатизация, перфектно състояние на няколкото минерални басейна в хотела, на сложната техника в кухните и сладкарските цехове, на компютърните системи, на медицинската апаратура в балнеологичния център на Hot Springs. Всичко това е от огромно значение за функционирането на този наистина сложен организъм.

Това означава ли, че да управлявате такъв хотелски комплекс не е лека работа?

Да, така е, но нашата цел е (и я постигаме) туристите никога да не забелязват усилията, които се полагат за техния комфорт. Те идват при нас да си починат, да се откъснат от ежедневието.

Защо според вас в България най-много пострада морският туризъм, и най-вече този в големите комплекси?

От години те разчитат единствено на нискобюджетни туристи от чужбина, на които съответно предлагат нискокачествени услуги.

В туристическия бранш сега започнаха да призовават да се ходи на море в България. Сетиха се твърде късно, защото най-красивите ни плажове са тотално унищожени – Слънчев бряг, Златни пясъци... Всички те вече са презастроени, пребетонирани, задръстени с евтини грозни сгради.

Единственият начин българският турист да предпочете нашето Черноморие е да бъдем честни с него – да му предложим истинска, вкусна, българска храна, великолепно обслужване, комфорт, професионализъм. Отношението към туриста трябва да бъде такова, каквото очакваме да получим, когато ние сме туристи.

Няколко пъти споменавате за храната. Какво правите във вашия хотел Hot Springs в това отношение?

Работим непрекъснато за повишаване професионализма на готвачите ни, а те работят с възможно най-добрата техника, която се използва в съвременното ресторантьорство и с възможно най-качествените продукти. Неслучайно създадохме Чифлик Адрианови ливади, където специално за нашите гости произвеждаме натурална храна –  зеленчуци и плодове, които зреят на слънце, подправки. Правим дори домашно кисело мляко и кефир, мед, сладка, туршии. Отглеждаме истински щастливи кокошки, красиви къдрави прасета от породата Мангалица. Всичко това се оценява високо от гостите ни. Хората разбраха, че за да си здрав, трябва да се храниш качествено.

Добре, г-н Капитанов, това ли е най-важното? Хората не ходят на почивка само заради храната.

Разбира се! Но да сте виждали гладен човек да е доволен? За да е здрав и щастлив, човек трябва да се храни с вкусна и истинска храна.

Още в началото казахте, че първото и най-важно условие е българският турист да бъде уважаван.

Точно така. Правилно и нормално е всички усилия на хотелиерите, независимо дали говорим за Франция, Италия или България, да бъдат насочени към местните туристи, защото те са първите, които се връщат отново. Точно в тази ситуация стана ясно колко важно е да разчитаме на българския турист.

Как се справихте в условията на пандемията?

Сравнително добре. Стана ясно, че решението, което взехме за построяване на Hot Springs точно в село Баня, е било изключително правилно. Имам предвид лечебната минерална вода. След поредния локдаун, веднага след като стана възможно хората да посещават хотели, Hot Springs се напълни с туристи, предимно българи. Специално за нашите гости медицинският ни екип разработи пост-ковид терапии, които се изпълняват от опитните ни терапевти. За децата създадохме детска солна стая. Предприехме и други мерки, за които няма място в толкова кратко интервю да споделя, но както в началото споменах, ще кажа защо нашите кокошки са толкова трудолюбиви – защото са ваксинирани.

ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР