„Единственият начин да бъда хваната без грим е включен сешоар да падне във ваната, докато се къпя. Но дори тогава се надявам, че съпругът ми ще ми плесне малко червило, преди да ме отнесат в моргата“ – казва звездата Доли Партън. Преди години пък, по време на участието си в едно от изданията на VIP Brother, Васил Боянов – Азис произнесе култовата реплика: „Гасете лампите! Сваляме грима!“
Днес обаче тенденцията е друга: „Разгримирахме се! Включете прожекторите!“
Ако се върнем назад във времето, ще видим, че само допреди 8-9 години световните звезди се появяват без грим, изкуствени мигли и екстеншъни единствено по неволя. Най-често „измитите“ им лица са уловени от папараци, докато правят джогинг или на излизане от дома си преди да се качат в колата. Звезда без грим – допреди няколко години това беше сензация (а в някои случаи – и шок), сравнима само с онези, другите папарашки снимки на знаменитости (Бритни Спиърс и Линдзи Лоън са най-честите жертви) след тежко парти, с жълто-зелени като на смъртник лица, подпухнали очи и толкова размазан грим, че по-добре да бяха без него.
През 2013 г. обаче ситуацията се променя. За дума на годината е избрана „селфи“. Развитието на дигиталните технологии и новите камери, вградени в мобилните устройства, позволяват на всеки да си се снима на воля. От друга страна фейсбук e във вихъра си, но на хоризонта вече е изгряла нова социална мрежа – инстаграм, – която за разлика от първата, предлагаща споделяне и общуване предимно чрез думи/статуси, залага преди всичко на снимки и кратки видеа. Само за няколко години селфитата се превръщат в истинска мания, още повече че камерите на телефоните стават все по-прецизни и качеството на снимките – все по-високо. Да не говорим, че се появяват всевъзможни филтри – о, благословен beauty filter! – които позволяват още в момента на селфиправенето или за секунди да придадеш младежки контур на лицето си, да изравниш тена му и въобще – най-после да се харесаш истински на снимка. До този момент само звездите имат достъп до този род услуги – гримират ги, правят им косите, обличат ги, снимат ги суперпрофесионалисти и, не на последно място, други суперпрофесионалисти им обработват снимките. И после – хайде на кориците на списанията!
Само че дигиталната революция и социалните мрежи взривяват статуквото и вече всеки, буквално всеки, може да бъде звезда и да достигне до всички. При това – безплатно. Инвестицията е еднократна и напълно поносима за огромна част от хората – добър телефон и достъп до интернет. После е лесно – гримираш си се у дома пред огледалото, снимаш си се с филтър или обработваш след това с помощта на някое приложение и си пускаш кадъра в социалните мрежи. И ако си сравнително хубавичко момиче или момче, на 16-18-20 години, имаш добър вкус и елементарни гримьорски умения, нещата могат да ти се получат толкова добре, че дори някоя 40-годишна суперзвезда, снимана от Ани Лейбовиц за Vanity Fair, да се пръсне от яд. Отгоре на всичко – колко души ще си купят списанието или ще отворят сайта на Vanity Fair, а колко ще си влязат във фейсбук или инстаграм профилите? Цифрите са несравними.
ТВОЯТ КОМЕНТАР