Сара Блейкли: Дързост и красота, плюс секси чувство за хумор
Как се изгражда бизнес империя за милиони почти от нищото? Забавната и интересна история на създателката на бельото Spanx
Анета Дженева 17 October 2017
Как се изгражда бизнес империя за милиони почти от нищото? Ако попитате американката Сара Блейкли, тя ще ви отговори: с едни ножици и едни спестени 5000 долара. А, да, и с желанието й да има съблазнително дупе под панталоните. Всъщност последното е истинският й мотив.
Историята й е повече от забавна, тя е забавно-поучителна. На 25 години Сара работи в компания за офис техника във Флорида, САЩ, и продава факс машини от врата до врата. Принудена да работи с панталон в жегите заради изискването на фирмата, тя търси начин да бъде и изрядна, и секси едновременно. С една ножица отрязва долната част на тънък прозрачен клин, който стяга фигурата й, и обува върху него бял панталон, под който не се очертават вече шевовете на бельото, нито издайническите закръглености. И така се ражда идеята й да направи специално оформящо безшевно бельо за жени като нея – жени в реални граници.
Сара не е пълна, по-скоро е пълнокръвна дама и твърд противник на изтощителните диети и тренировките. В щата Джорджия, където е родена, няма жени специалистки по патентно право. Сара е искала да стане адвокат като баща си, но е прекъснала учението си, работила е в Уолт Дисни и дори е била стендъп комик (майка й е художник). За да патентова изобретението си, е трябвало да даде на адвокат между 3000 и 5000 долара само за да оформи молбата й. Затова Сара сама пише заявката за патент, преписвайки един документ на Barnes&Noble, търговска компания с 600 обекта.
И така, Сара тръгва да продава своето суперсекси бельо. Прави си среща с големите търговски вериги, но винаги се сблъсква с въпроса кой стои зад вас, в смисъл – кой ви финансира. Още повече че хората, с които се среща, са мъже, а на тях трудно може да се обясни смисълът на това да носят нещо под панталоните си, което прави дупето секси. Първият, който й се доверява, е една първоначално скептична към продукта дама. Тя е търговец от Далас в престижната американска верига Neiman Marcus. Сара лети дотам с предварителната уговорка, че има само 10 минути да представи „стоката“ си. Сблъскала се с поредния учтив отказ, Сара я завлича в тоалетната и там нагледно демонстрира вълшебните свойства на бельото. Блейкли е непоколебимо уверена в качествата му. Нали вече е тествала своя прототип върху приятелките си и самоотвержената си майка! Сблъсквайки се с такава дързост и красота, дамата от Neiman Marcus поръчва първите 3000 бройки.
Сара нарича малката си компания Spanx, защото иска да има в името звука К. „Нали Кока-Кола и Кодак са две суперуспешни компании, а в името си имат К. И затова реших да имам и аз тази буква за късмет.“ Още повече че spanx (спанкс) означава пошляпване, а е приятно да свържеш тази дума със секси дупе. Нейни приятели комедианти я уверяват, че ако иска да разсмее публиката, трябва често да използва звука К. И тя влага нови 150 долара в придобиване на името като нейна собствена марка.