Марион Котияр - дали още е в образ на влюбена
„Принцеса, създадена от мляко и коприна, със смарагди вместо очи“ - така режисьорът Ксавие Долан описва актрисата
Ирина Иванова 01 December 2016
„Принцеса, създадена от мляко и коприна, със смарагди вместо очи“ – така детето чудо на канадското и френското кино, 26-годишният режисьор Ксавие Долан описва актрисата Марион Котияр. На нас, разбира се, ни е по-интересно как ли би я описал Брад Пит, но изглежда скоро няма да имаме шанс да разберем
След скандала, който изданието Page Six предизвика с твърдението си, че именно французойката, с която уж Брад изневерил на Анджелина по време на снимките на филма Allied, е причина за развода на най-бляскавата холивудска двойка, Брад Пит отказва всякакви коментари. Актрисата категорично отрече слуховете и дори разкри, че е бременна с второ дете и заедно със съпруга си Гийом Кане са от щастливи по-щастливи. Гийом Кане потвърди слуховете за пълното им щастие и публично подкрепи жена си. От Page Six обаче продължават да държат на своето, като допълват, че аферата е разкрита от частен детектив, който Джоли наела, за да следи съпруга й. Мистър и мисис Пит засега мълчат и се развеждат. Любов ли е всичко това или пиар? Едва ли някога ще разберем със сигурност.
Марион Котияр е една от най-големите звезди на европейското кино и със сигурност – най-успялата в Холивуд европейска актриса. Оскарът, който получава за ролята си на френската легенда Едит Пиаф в „Едит Пиаф: Живот в розово“ на режисьора Оливие Дан, е първият, връчен на французойка за главна роля след 1960 г., когато със статуетката е наградена легендата Симон Синьоре. Няколко години по-късно Марион получава втора номинация, при това за ролята си в неанглоезичен филм – „Два дни и една нощ“ на братя Дарден. Тя е еднакво желана и в Европа, и в Холивуд. Известен е случаят с режисьора Кристофър Нолан, който толкова държи именно Марион да участва във филма му за Батман „Черният рицар: Възраждането“, че съобразява графика на продукцията с бюджет 250 милиона долара с графика на първата бременност на Котияр.
Актрисата дълго време не може да излезе от ролята. Месеци след края на снимките продължава да ходи с обръснати вежди и с натрапчивото усещане, че Пиаф продължава да живее в нея.
За щастие не се наложило Марион да започва в Грийнпийс. Агентът й вече й бил уредил кастинг за филма на Тим Бъртън „Голяма риба“ и така тя се оказала на една снимачна площадка с един от любимите си режисьори. Веднага след това снимала със самия Ръсел Кроу в романтичната комедия „Добра година“ на Ридли Скот. Явно мечтите все пак се сбъдват.
За Марион тези първи церемонии и награждавания са истински кошмар, понеже тя винаги се е чувствала аутсайдер, още от дете. Родителите й са актьори, баща й е мим, има двама братя близнаци. Семейството живее в скромно общинско жилище в предградията на Париж и на никого никога не му е хрумвало, че Марион има намерение да става актриса. Тя е изключително затворена в себе си, необщителна и в училище всички я смятат за странна птица. По-късно тя самата си поставя диагноза „обсесивна депресия вследствие труден пубертет“. Когато започва да се занимава с актьорство, единственото й желание е... да избяга от себе си. Не само че не избягва от себе си обаче, но дори се случва точно обратното – намира се. В света на филмите не я приемат нито за странна, нито за кой знае колко различна, понеже повечето около нея са не по-малко странни и различни и тя за първи път в живота си се чувства като една от всички. Въпреки това Марион споделя, че и до днес има проблеми с общуването дори в по-тесен кръг.